Skip to main content

                                                                                                                                    Gent, 1 April 2023

T.a.v. :                       SCARLET EN PROXIMUS

Betreffende :           onze vaste lijn met telefoonnummer 09/223.55.00

Klantennummer :   PROXIMUS : 2185082   SCARLET : 50255956

 

Geachte,

 

Als scarlet met proximus onderhandelt om voor ons een scarlet trio pack te nemen, gsm, internet en tv, en jullie vergeten dat we ook in dat pack als optie of eender wat ook onze vaste lijn aangevraagd hebben, dan is mijn vraag wie beslist er dan bij proximus om zonder dat wij een aanvraag deden om het telefoonabonnement stop te zetten (zoals wij ook de andere diensten bij proximus niet geannuleerd hebben maar scarlet deden alle onderhandelingen met proximus) dan zomaar ineens ons telefoonabonnement stop te zetten en te annuleren? Jullie wisten blijkbaar niets van een overname vaste lijn , scarlet heeft het ook niet gevraagd want het is door hun niet gebeurt of aangevraagd want het zit niet in het nieuwe pack van scarlet. Alhoewel we gevraagd hadden om alles over te nemen, internet, mobiele abonnement, televisie en vaste lijn. Wie en waarom zegt ons 66 jarig telefoonabonnement stop met ons geliefd telefoonnummer 09/223.55.00 bij proximus? Hebben we al van toen het nog RTT was, BELGACOM was en PROXIMUS met ons telefoonnummer toegekende nummer 09/223.55.00. Telefoonnummer dat we absoluut willen behouden. Dit verstoort totaal ons sociale leven en omgang met al onze dierbaren. Alles verwijst met dit nummer al 66 jaar naar ons. Alle familieleden, vrienden, kenissen, naamkaartjes, inschrijvingen enz enz. Nogmaals wij hebben dit nooit telefonisch, via email of een webformulier bij PROXIMUS stop gezet! Wie neemt dan deze beslissing.

 

Hopende op een positieve snelle oplossing voor dit probleem, en zeker met de oplossing  om ons hetzelfde telefoonnummer toe te kennen, (want momenteel zitten we al 2 dagen zonder telefoonverbinding, als mensen van 86 jaar) wensen wij jullie alvast genegen groeten.

@Jubilate Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen , als ze maandag de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

  • Tijdens het weekend komt er niemand die van Proximus is hier langs op het forum

TIP : Het is altijd veiliger om geen privégegevens te posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, zoals hierboven reeds uitgelegd.

  • binnen het uur kun je nog je bericht editeren door onderaan je bericht op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen, anders kan het enkel nog door een proximus medewerker (moderator) gebeuren.

.


Uit bovenstaande begrijp ik dat:

u een overdracht van Proximus naar Scarlet bij Scarlet hebt gevraagd (al dan niet via de procedure easyswitch)

en dat Scarlet of de overdracht van uw vast nummer niet gevraagd/uitgevoerd heeft of dat er bij de overdacht door 1 van de betrokken partijen een fout is gebeurd die in elk geval door Scarlet als uw nieuwe operator dient te worden rechtgezet (conform de toepasselijke wetgeving)

 

Mogelijkerwijze zal een Proximus mederator op dit pubieke forum u dan ook enkel naar Scarlet kunnen doorverwijzen

Indien Scarlet hierbij voor een mogelijke oplossing in gebreke zou blijven, kunt u in elke geval beroep hiervoor doen op de ombudsdienst telecommunicatie

Een klacht indienen tegen een telecommunicatieoperator (ombudsmantelecom.be)

Ik ga er hierbij van uit dat u uw bovenvermelde vraag  best ook schriftelijk/elektronisch aan Scarlet overgemaakt hebt

 

Ter info:

 Een overdracht maakt geen voorwerp uit van onderhandelingen maar is een wettelijk via  procedures vastgelegd proces** (in dit geval u als klant van Scarlet retail/residentieel en van Scarlet wholesales met Proximus wholesales zonder tussenkomst van Proximus retail/residentieel)

** wat dient door wie op welke wijze en binnen welke termijn te worden gedaan

Toegegeven de procedure “easyswitch” wordt aan een nader onderzoek voor mogelijke aanpassing onderworpen (vermits er regelmatig problemen dienaangaande opduiken)

 


@Jubilate 

Beste,

oprechte excuses

De Vaste lijn blijft bij Proximus begrijp ik?

Een collega zal contact opnemen en het nodige doen.

Graag ook wat meer contactgegevens in het forum profiel en laat even weten als het aangevuld is.

groeten

Tina

 

 


@Jubilate 

we hebben een gsm nr gevonden om jullie te contacteren, maar dat werkt niet meer

Dus : dringend: heel graag een contactnummer pls? zo alleen via forum is tijdverlies… :-)

groeten

Tina


Reageer