Op 3 november drukte iemand bij Proximus op de verkeerde knop, en werd bij mij thuis de vaste telefoonlijn gedesactiveerd, alsook de internetverbinding. Dat is handig, wanneer je constant moet telewerken.
Wat daarop volgde is ronduit hallucinant te noemen. Uiteraard kon die fout niet zomaar direct worden rechtgezet, nee, daar moest een technieker voor langskomen en intussen was mijn vast nummer (dat ik al meer dan 20 jaar heb) ook blijkbaar al uitgereikt aan een andere klant. Er werd mij een afspraak voorgesteld voor 19 november. Ik was daar uiteraard niet mee akkoord, omdat ik mijn telefoon en internetverbinding nodig heb voor mijn werk en niet 2 weken kan zitten wachten tot Proximus zijn fout herstelt. Na verschillende keren telefonisch te hebben moeten aandringen op een vervroeging van de afspraak, werd dan uiteindelijk voorgesteld om op 9 november iemand langs te sturen. Op die dag kwam er effectief een technieker langs bij me thuis, alleen had die compleet verkeerde instructies meegekregen : hij kwam een nieuwe lijn met een nieuw nummer installeren! Ik maakte duidelijk dat dat niet de bedoeling was, en de man is dus onverrichterzake terug vertrokken. Daarna was het uiteraard opnieuw aan mij als klant om zelf verschillende keren te bellen om een nieuwe afspraak (met de juiste instructies) te plannen. De datum die men mij daarvoor voorstelde was 26 november, ttz quasi één volle maand na het desactiveren van de lijn!! Daarna opnieuw verschillende keren moeten bellen om duidelijk te maken dat dat niet aanvaardbaar is, en opnieuw een vervroeging van de afspraak aan te vragen. Totaal geen reactie van Proximus. Opnieuw 2x gebeld om die vraag tot vervroeging te escaleren. Nog steeds geen reactie. In de tussentijd had Proximus ook nog mogelijkheid gezien om een compleet fout dossier te openen waarin men voorzag om op een ander adres (een appartement dat ik verhuur) allerlei services te activeren op mijn naam! Opnieuw verschillende keren moeten bellen om dit recht te trekken. Enzovoort enzovoort...
Conclusie van het verhaal : ik zit nu al bijna een ganse maand zonder vaste telefoonlijn door een fout van Proximus en de manier waarop dit probleem wordt behandeld komt neer op een hele grote dikke opgestoken middelvinger van Proximus in mijn richting.
Deze situatie is stuitend, en ik zal dan ook alle middelen aanwenden om een klacht én eis tot schadevergoeding aanhandig te maken, zonodig via een advocaat. Proximus is een anachronisme, een staatsbedrijf uit de vorige eeuw dat blijkbaar nog steeds niet begrepen heeft dat alles draait om correcte klantenservice.