Ik verhuisde pas en nam een telefoon & internet abonnement. Gisteren kreeg ik de bevestiging dat mijn connectie geactiveerd is. Helaas werkt het niet, ik probeerde zowel telefoon als internet, gebruik makende van een TF7002 splitter. Ik controleerde de bedrading binnenshuis en die is OK tot aan de dikke rood-zwart-geel-(groene) kabel die het huis binnen komt in de kelder. Voor ik een proximus technieker contacteer, weet iemand hier of het uberhaupt mogelijk is dat de aansluiting ooit fysisch gedeactiveerd is in de straat? En is het mogelijk een andere simpele (meet) test te doen behalve dan proberen een telefoon of modem aan te sluiten? Ik meet momenteel 0,05V AC over geel-rood of geel-zwart. Rood-zwart blijft zowat 0 V en groen is niet aangesloten.
Aansluiting inactief? Hoe testen?
Beste antwoord door M_016
Ik vermoed dat u best wacht op de reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum
Zorg dat ze u (en uw locatie) via uw forum login profiel kunnen identificeren (info aldaar enkel zichtbaar voor Proximus)
Concreet indien actief vindt u normalerwijze 48 V DC tussen de 2 draden van het actieve koperpaar (normaal zijn er 2 koperparen per aansluiting voorhanden)
Voor zover mij bekend komt er bij een nieuwe aansluiting (verhuis) in principe steeds een technieker ter plaatse om de Bbox/internetbox (en desgevallend indien niet voorhanden de NTP2007 contactdoos) te plaatsen (en de lijn te conntroleren/activeren)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.