Hallo iedereen,
Al jaren zijn wij gebruiker van de Belgacom diensten, en sinds een klein jaar ook van Belgacom TV. We komen van TV Vlaanderen, en de omschakeling naar Belgacom TV is groot! Veel betere kwaliteit, geen storingen bij slecht weer, degelijke HD,... Dit in combinatie met Internet Intense hebben we echt het beste van alles! Toch zijn er enkele problemen waar ik heel erg graag een antwoord/oplossing zou voor krijgen. Ik zie dat bij sommige onderwerpen soms iemand van Belgacom zelf een antwoord plaatst, en ik hoop dat ook dit topic de nodige aandacht zal krijgen.
1. De HD Decoder gaat erg traag
Toen we zelf in het begin Belgacom TV installeerden en plaatstten ging de ontvanger erg snel, maar met de tijd zag je die altijd trager en trager gaan. Nu is het zo erg dat het soms 20sec of zelfs lager duurt gewoon om het menu op te vragen. Als je dan bvb een opname wil bekijken dan ben je al gauw enkele minuten bezig voor alleer je daadwerkelijk kan kijken. Ik heb al meermaals de decoder spanningsloos gezet en opnieuw opgezet, maar die blijft even traag. Op mijn kamer heb ik een tweede decoder, die wordt amper gebruikt, maar die werkt wel nog heerlijk snel! Hoe kunnen we die traagheid oplossen?
2. Bekijken van opgenomen programma's is sinds kort soms niet mogelijk
Toen mijn moeder een opgenomen aflevering wou bekijken viel het op dat ze niet meer sneller kon doorspoelen dan "x8", daarboven kwam nog eens dat er plots na enkele minuten "Opgelet!" opkwam, en de opname werd automatisch beeïndigd. Ook pogingen nadien om het te bekijken mislukten, en het is nu dus niet mogelijk om die aflevering te bekijken. Oplossing?
3. Sommige series niet meer mogelijk op te nemen via "Serie Opname"
Eén van m'n moeders favoriete programma's is "Storm of love" op "Vitaya". Vorig jaar konden we dat simpelweg elke dag opnemen via de "serie opname" funtie, maar sinds vele maanden is dit niet meer mogelijk, en moeten we elke week dag per dag de afleveringen programmeren! Best wel irritant na een tijdje, valt dit ook niet op te lossen?
4. Twee decoders in HD kijken werkt niet?
Dit is misschien een probleem dat niet aan Belgacom ligt, ik weet het niet, maar het lukt mij niet om met de tweede HD decoder op mijn kamer, HD te kijken, zelfs als de eerste HD decoder in de woonkamer op een niet-HD zender staat. Ik moet er wel bij vermelden dat mijn HD decoder via "Ethernet over stopcontact" (gekocht bij Belgacom) is aangesloten met de BBox2, misschien dat de overdrachtsnelheid niet groot genoeg is?
Het zijn meteen al heel wat vragen, maar ik denk dat een antwoord en/of oplossing voor deze problemen al veel mensen op weg kan helpen, want hier en daar zie ik dat er nog mensen zijn met gelijkaardige problemen. Ik hoop hier binnenkort het antwoord te lezen!
Alvast bedankt!
Mvg,
jumbo0
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.