Gisteren door een factory reset, de nieuwe update op mijn V3 decoder (aankoop) gekregen.
hier mijn eerste indrukken, vooral rond gebruik opnames, vermits ik alles opneem en nadien bekijk. Ik ben dus een fervente opnamegebruiker, sinds jaren. :)
- Het menu van Opnames en Geprogrammeerd zijn eindelijk langer, zodat je niet te veel moet bladeren om een programma te zoeken. Houden zo. Eindelijk zie ik mijn opnames op 1 scherm staan. Houden zo.
- spijtig dat de details van een programma links in het blauw gedeelte van het scherm staan. Het zou overzichtelijker zijn als die info gewoon achter de titel van het programma zou staan (datum en tijd van het programma). Ook de melding dat het een serie is, kon beter door bvb. Een simpele S of bolletje voor de serieopname te zetten. De meldingen in het blauwe scherm kan je altijd laten staan, als bijkomende info.
- voor de V3 is de software niet goed als je de afstandsbediener gebruikt. Een sturing van afstandsbediener naar bgc.tv wordt dikwijls dubbel gestuurd, waardoor je bij gebruik van de pijltjestoetsen en nul operatie krijgt.
- De foto die bij elk programma verschijnt is wel leuk, maar vertraagd alles.
- Conflicten is handig, maar ik moet die nog meer uittesten.
- voor mij aanbevolen voor x% is leuk, maar hoeft niet voor mij. Misschien meer opties voor de toekomst ?
Ik mis ENORM de optie 'mijn favoriete zenders'. Ik had die ingesteld met alleen de zenders in, waarvan ik programma's wilde opnemen. Dat was handig om snel de programmatie te doen van wat ik wilde opnemen. Je zag dan ook direct of je conflicten zou kunnen krijgen tussen opnames die niet in nPVR kunnen. Ik kan wel de zenders hernummeren, maar daar ben ik vroeger al van afgestapt, omdat die hernummering ongedaan werd gemaakt, tekens er een update gestuurd werd of als er een wijziging van zenders doorgevoerd werd. Of is dit nu opgelost en blijft de zendervolgorde staan zoals de klant dat had ingesteld ?
ik zie wel dat de 2de decoder nog geen update heeft gehad. Hier heb ik nog geen factory reset op gedaan, maar ik wil dit nog even zo houden, zodat ik kan de 2 versies van software kan vergelijken. Ik trek die decoder ook elke nacht uit, voor het gezoem.
Bijkomende info op 22/12/2013:
Het doorspoelen in een opname, vind ik niet zo handig. 2x gaat traag, maar is handig als je het begin van een uitzending tot op het beeld wilt hebben. Het beeld van doorschuiven bij 16x is op de V3 niet zo goed. Ik heb de indruk dat de zoeker slipt. Praktisch elk beeld is zichtbaar, waardoor je eigenlijk niks meer kan zien.
32x gebruik ik niet. Gaat veel te snel. Is goed om een halve film te doorlopen.
Bij conflict, wordt alleen de niet gekozen opname gewist. Ik had gehoopt dat de niet gekozen uitzending dan naar nPVR zou gaan, indien mogelijk.
nPVR (30 dagen beschikbaar) is niet te zien in de overzichtslijst. Kan daar iets aan gedaan worden, zodat we dit wel direct kunnen zien ?
Het uur van een uitzending is niet te zien in een serieopname. Als je iets op Vitaya opneemt en 's avonds bekijkt en terug wist, dan kan je de volgende dag niet zien welke opname de heruitzending was. Vitaya zendt zijn programma's meerdere keren per dag uit en zonder opnameuur, is dat dus niet te zien, welke je al gezien hebt.
Als ik een programma wil opnemen, zie ik niet dat die reeds geprogrammeerd stond voor de update, want het cirkeltje staat er niet bij. Dus dan krijg ik steeds de melding dat ik fout zit, want dat dit programma als opgenomen zal worden. De programmaties na de update krijgen wel een bolletje, dus ik hoop dat dit probleem zich vanzelf zal oplossen.
De programma's 'voor mij aanbevolen', heb ik afgezet. Dat klopte totaal niet en het vertraagt alles als ik in de opnamelijst en de geprogrammeerde lijst zit te kijken. Misschien dat ik het later nog eens gebruik, nu even niet.