Skip to main content
Vraag

Echt elke dag prijs: aflevering zoveel van een grote kluckt genaamd Pickx

Forum|alt.badge.img

Het begint echt een klucht te worden met Pickx (in mijn geval op AppleTv). Na alle problemen van de voorbije dagen en weken, is het vandaag alweer prijs. Nu kan ik geen enkele opname meer bekijken die vandaag opgenomen werd: telkens dezelfde melding dat de opname enkel op een tv-box beschikbaar zou zijn en niet op Pickx afgespeeld kan worden. Het gaat bvb over ‘Man bijt hond’ (zie foto), maar evengoed over het Journaal, enz, enz. 

Dit is gewoon niet ernstig meer, tenzij dit één groot complot is om iedereen een tv-box aan te smeren die we dan mogen huren tegen een schandalig hoge prijs, terwijl dat spul hooguit 50 euro waard is… Ik ben het ferm beu om elke maand te betalen voor iets dat soms werkt… Ik weet niet wat er achter de schermen gaande is, maar het is gewoon niet meer normaal. Ik zit echt te wachten tot er iemand met een goed alternatief komt om een einde te kunnen maken aan deze ellende.

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 20 reacties
  • 2 april 2025

Titel moest uiteraard over een klucht spreken, een mens zou van colère typfouten beginnen maken 😁

Martin
  • 33412 reacties
  • 2 april 2025

Ter info:

je schrijft : Nu kan ik geen enkele opname meer bekijken die vandaag opgenomen werd …….tenzij dit één groot complot is om iedereen een tv-box aan te smeren. 

Dit zal de reden niet zijn want sommigen die een TV box hebben krijgen dergelijke problemen ook voor!

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 3 april 2025

Het is inderdaad een klucht aan het worden. Ik vind het frappant dat de meeste problemen hier al jaren aanslepen. Ik heb een ook een tv-box, mijn opnames van gisteren zijn ook niet afspeelbaar. Een paar weken geleden is dit ook gebeurd. Sommige afleveringen kan je dan nog in de app van de zender opvragen, maar velen ook niet. Ik begin het ook stilletjes aan beu te worden. En ja, ik heb de hele boel heropgestart, alle stekkers uitgetrokken, maar helaas na de heropstart niets gewijzigd. Onlangs was ik nog effen content een tabblad laatste kans was bijgekomen onder opnames, helaas er komt nooit iets in. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Rising star
  • 20 reacties
  • 3 april 2025

@Martin : ik lees nu ook dat iedereen (inclusief op TV box) problemen heeft met de opnames, maar als je de foutmelding krijgt zoals ik (“dit programma kan je enkel op je TV-box bekijken”), dan zou je natuurlijk iets anders kunnen denken.

Ik wou gewoon ook even mijn frustratie uiten over het verdienmodel van die gehuurde tv-boxen: zo’n android TV toestelletje kost retail ongeveer 50 euro, ze vragen daar schandalig veel huur voor, in enkele maanden heb je een nieuw toestel betaald. Sterker nog: de ‘swap-kost’ van 49 euro voor bepaalde klanten komt er op neer dat ze het toestel integraal aanrekenen (kostprijs), en er dan huur beginnen voor vragen. Je moet maar durven. En dat alles in een context waarbij ze pertinent weigeren het toestel te koop aan te bieden voor mensen, zelfs niet voor bvb. 149 euro.

Ik heb als klant elke dag het gevoel bestolen te worden, zeker omdat het product ook nog eens niet naar behoren werkt, maar er is momenteel gewoon geen deftig alternatief (voor bvb. BBC). Ik ben al 20 jaar klant, en één van de eerste TV klanten. Al veel meegemaakt, maar de laatste tijd is het echt totaal aan het ontsporen: slecht werkend Pickx product, torenhoge prijzen, hele dagen met reclame voor fiber rond de oren geslagen worden, maar zelf nog op middelmatig VDSL2 lijntje zitten (en fiber in de verste verte niet te bekennen). Mocht ik het gevoel hebben dat het geld goed besteed wordt, en het product zou goed werken, ik zou het allemaal zo erg niet vinden.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2112 reacties
  • 4 april 2025

@Steven_01 Het was een algemeen probleem ivm de opnames, dit is ondertussen opgelost. Als het gaat over de “swapkost” die mensen moeten betalen gaat dit over een commerciële swap, dwz dat de klant dit wenst voor redenen die niet vallen onder ons repair proces. De klanten kiezen op dat moment uiteraard zelf voor. Alsook kost een tv box toch iets meer dan 49€ en heb je dan de luxe dat je een toestel in huur hebt wat ook wilt zeggen dat je toestel ten allen tijden kan geswapt worden ook al is de 2 jaar garantie verlopen.

Reageer