Skip to main content
Beantwoord

foutcode p016 opgenomen programma niet bekijkbaar

  • 30 augustus 2024
  • 20 reacties
  • 2057 Bekeken

Opgenomen serie geeft bij alle afleveringen p016 als foutcode 

Beste antwoord door HadewychT

@Iverbruggen Ik heb eerst nog eens goed alles gecontroleerd voordat ik je nieuwe decoder opstuurde en zag toen nog een oorzaak voor dit probleem. De decoder die niet werkt, staat ingesteld op SD en niet op HD-beeld. Dit zorgt ervoor dat de opnames van HD-zenders niet bekeken kunnen worden. Je kan dit zelf aanpassen via ‘Instellingen’- ‘Beheer apparaten’. Kan je dit eerst aanpassen en laten weten of het daarmee opgelost is ? 

 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

20 reacties

Mutlie
  • 1890 reacties
  • 30 augustus 2024

Met de v7 decoder?

mogelijke oplossingen:



Heb je de v7 al eens 20 sec stroomloos gezet?

Als dat niet helpt kan je ook altijd eens proberen om de bbox te resetten  = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Is de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden met de bbox?

Proximus forummedewerkers komen pas maandag terug langs. %ogelijk moeten ze je lijn nameten.
Noteer alvast in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
Vergeet onderaan op "sla wijzigingen op" teklikken.. 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 1 september 2024

Nee decoder draadloze verbinding met wifi bridge naar modem.

Stroom afhalen, decoder+ hardware reset niks opgelost. 

Op 3 dagen tyd al 6 keer gebeld telkens opnieuw de problemen uitleggen 

Alles wat ze aangeven al geprobeerd, niks helpt 

 

Expert zou me opbellen. Niks gehoord 


Martin
  • 32940 reacties
  • 1 september 2024

@Tom raeymackers 

Moest je in demogelijkheid zijn en een lange utp netwerkkabel hebben dan zou je eens kunnen proberen van de decoder voorlopig bij wijze van test rechtstreeks met een utp kabel direct aan de bbox te verbinden.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 1 september 2024

Gaat maar over 1 opgenomen programma dat probleem heeft, ondertussen 5 afleveringen niet bekijkbaar 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 1 september 2024

Foutcode p016, geen idee wat dat mag zijn😱


Martin
  • 32940 reacties
  • 1 september 2024

 @Tom raeymackers 

deze lijst → hier geeft wat uitleg over deze fout codes 

 

 

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 2 september 2024

Oplossing bij foutcode  p 016heeft geen resultaat 

 

Kan opname 1 programma 4 afleveringen nog steeds niet bekijken 


Martin
  • 32940 reacties
  • 2 september 2024

Afwachten dan of de PX moderatoren je kunnen verder helpen als ze de draad hier opnemen.

Tom raeymackers schreef:

Oplossing bij foutcode  p 016heeft geen resultaat 

 

Kan opname 1 programma 4 afleveringen nog steeds niet bekijken 

 


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 19 oktober 2024

we zijn in dergelijke mate ontevreden over de problemen met die android box dat ik overweeg naar puur netflix over te stappen.


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 20 januari 2025

Beste Proximus! Wij moeten al een week via VRT Max en  VTM GO onze programma’s kijken ! niet opgenomen en niet herbekijken …

we betalen genoeg denk ik om wel te kunnen kijken!

foutmelding P016.

wij zijn het eigenlijk echt kotsbeu!!!!!!!

 

 

 


  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 24 januari 2025

Sinds enkele weken alle programmas opgenomen van Play4, Play5 en Play6 geven P016 error. Ook het ‘Herstarten’ van een programma op deze zender lukt niet. Ik heb gans de procedure gevolgd van het uit en aanzetten van de bbox en de internet box, het zonder stroomzetten, noem maar op ik heb het geprobeerd op meerder dagen. Dus kom weer niet aanzetten met deze NIET-oplossingen. PROXIMUS, zorg dat jullie snel oplossingen bieden!!!! zoals eerder klanten aangeven we betalen genoeg bij jullie. Sinds Fiber ligt en nu in totaal 6 ‘dozen’ van jullie nodig zijn voor 2 TV’s zou je toch denken dat het moet werken.


Martin
  • 32940 reacties
  • 24 januari 2025

Is dit op beide TV’s/Decoders en zijn ze beide direct verbonden met een utp netwerkkabel aan de ‘Internet Box’. 


  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 24 februari 2025

Beste, ik heb dezelfde bboxen bij beide TV’s nl. Model UIW4020PXM. Beide Bboxen zijn verbonden met een WiFi booster V2. Beneden werkt het niet, boven wel. De Internetbox staat in de garage en staat dus korter bij de bbox beneden dan boven. Beide TV’s zijn Samsung, die van boven, waar het dus wel werkt, is de oudste TV. Als er boven iets wordt opgenomen van de zenders Play4, Play5 en Play6, kan het ook niet beneden bekeken worden.  Wat is dan wel het verschil?  Met andere zenders lukt het beneden wel. Om te testen heb ik dan de bbox die boven staat beneden gezet en nu werkt het beneden wel. Maar met de bbox van beneden werkt het dus ook niet boven. Duidelijk dus de bbox. Vermits ik de bbox huur, kan ik een nieuwe krijgen?


Martin
  • 32940 reacties
  • 24 februari 2025

heb je deze tv box al eens 10 seconden →  volledig stroomloos gezet of al deze al eens →  gereset.

best vooraf eens je → internet box resetten

 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3377 reacties
  • 25 februari 2025

@Iverbruggen Als de reset die Martin voorstelt, niet helpt zullen we de decoder inderdaad vervangen. 


  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 26 februari 2025

Beste, de reset heb ik al meermaals gedaan, zoals op jullie website, dus de links die Martin geeft, maar dit hielp totaal niet. Dus graag een decoder sturen aub


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3377 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2025

@Iverbruggen Ik heb eerst nog eens goed alles gecontroleerd voordat ik je nieuwe decoder opstuurde en zag toen nog een oorzaak voor dit probleem. De decoder die niet werkt, staat ingesteld op SD en niet op HD-beeld. Dit zorgt ervoor dat de opnames van HD-zenders niet bekeken kunnen worden. Je kan dit zelf aanpassen via ‘Instellingen’- ‘Beheer apparaten’. Kan je dit eerst aanpassen en laten weten of het daarmee opgelost is ? 

 


  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 26 februari 2025

Beste Hadewijch, Het is inderdaad gelukt met de door jou aangegeven instellingen. Heel erg bedankt voor je hulp. Graag even doorgeven aan je collega’s want blijkbaar heeft niemand anders daaraan gedacht. Wel vreemd want na de installatie van deze nieuwe decoders heeft dit gewerkt, begrijp ik het dan goed dat een software update deze instellingen kan wijzigen? en ook daar vreemd dan wel op de ene maar niet op de andere decoder. 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3377 reacties
  • 27 februari 2025

@Iverbruggen Blij dat het zo opgelost is.

Ik kan jammer genoeg niet achterhalen wanneer of op welke manier dit aangepast zou zijn. Wij kunnen het hier manueel in ieder geval niet aanpassen. Dat kan enkel op de manier die ik hierboven doorgaf. 

Als het door een update gebeurd zou zijn, is dat inderdaad een fout. 


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3377 reacties
  • 27 februari 2025

@Giv Ondervind je nog problemen ? Je instellingen staan wel goed. Kan je dan evt wat meer info geven over wat er juist foutloopt ? 


Reageer