Geachte lezers; na veel beraad en meermaals contact te hebben opgenomen met de technische dienst ben ik ten einde raad. Daarom heb ik maar eens besloten om mijn probleem situatie hier neer te schrijven met als hoop dat er misschien iemand anders met een mogelijke oplossing zou komen aanzetten.
Probleem situatie:
Sedert nu één maand tuimel ik van het ene probleem naar het andere; alles is begonnen sedert Belgacom besloten heeft om met een nieuwe UI te werken voor hun BGCTV product.
In eerste instantie beschikte ik over een BGC decoder V3 en door de update naar de nieuwe UI kon ik niet meer toegang krijgen tot het aanbod Video on demand; Dus goedaardig dat ik was neem ik kontact op met de technische dienst van BGC, nu ja eerst wat mij mij aanraadde was even de stroom te onderbreken en dan de decoder weer opstarten. Oke had ik gedaan, echter probleem was hierdoor niet opgelost. Poging twee was een totale HardReset uit te voeren van mijn decoder; echter dit zorgde er voor dat ik totaal geen beeld/geluid meer kreeg na opstart; dus diezelfde medewerkster haalde mijn decoder van op afstand van mijn lijn, en we herhaalde een opstart procedure. Echter (en god zij dank voor het geduld dat deze medewerkster van BGC had) hebben we deze procedure tot 6 maal toe moeten herhalen vooraleer ik weer leven in mijn decoder had. (van 18h tot 22h)
Echter en gelukkig op het tijdstip van sluiting van de technische dienst had ik wel weer beeld, maar kon de diensten zoals PVR/rode knop/blauwe knop/on demand dienst nog steeds niet gebruiken. Echter heb ik hiervoor s’anderdaags terug contact moeten opnemen met de technische dienst van BGC. Na nogmaals meerdere keren mijn decoder te restten (en van op afstand mijn decoder te verwijderen van mijn lijn) was dit mankement opgelost. Echter had ik nu nieuwe problemen en dit was dat zonder enige aanleiding het scherm volledig zwart werd met alleen de mededeling ERROR 303. Nu bij de derde dag op rij terug contact te hebben opgenomen met de technische dienst en heel de probleemsituatie geschetst te hebben, hebben ze eerst van op afstand allerlei testen gedaan (ook meermaals het herstarten van mijn decoder te hebben gedaan heeft men beslist om een technieker ter plaatsen te sturen om mijn lijn/installatie uit te meten.
Echter op het moment dat deze (eerste) technieker ter plaatsen kwam kon hij bij mij thuis niets speciaals ontdekken. Hij besloot echter om bij het verlaten van mijn woning even langs een (kleine) centrale te gaan waar mijn lijn op aangesloten is (3 tal straten verder) echter één uur na zijn interventie in deze centrale liep mijn decoder volledig vast, en na stroom onderbreking kreeg ik bij heropstart de mededeling “Een ogenblik geduld Belgacom TV is aan het opstarten” dit echter gedurende meer dan één uur. Dus ik besluit om terug contact op te nemen met de technische dienst; nogmaals gevolgd door meermaals mijn decoder te herstarten kregen we na een lange tijd mijn decoder weer aan de praat. Echter de situatie was ergens onduidelijk dus men besloot om s’anderdaags terug een technieker ter plaatsen te sturen (2de technieker) deze had ook alles even nagekeken en besloot om mijn modem te vervangen. Nu echter door het vervangen van mijn modem waren de problemen omtrent geen toegang te hebben aan video on demand en rode knop/blauwe knop verholpen. Echter bleef ik met tussentijdse interval een foutmelding 303 krijgen. Dus men besloot na ik weermaals contact op nam met de technische dienst om mij mijn decoder te laten vervangen (was hier niet zo happy over omdat dit betekende dat ik al mijn privé opnames weer kwijt was) maar besloot toch maar mijn decoder om te wisselen omwille van het feit dat die ERROR 303 toch hinderlijk is.
Nu na het omwisselen van mijn decoder (kreeg nu een BGC decoder V4) was ik zeer tevreden, bijna een week geen problemen meer (geen ERROR ’s, en alle interactieve diensten werkte) echter na een kleine week moest ik vast stellen dat ik regelmatig aquarel kleuren kreeg die de helft van mijn beeld in beslag namen (ik bedoel met die aquarel kleuren van die felle paarse/roze/groene kleuren) zeer rare situatie. Dus ik besloot om weermaals contact op te nemen met de technische dienst en deelde mijn probleem situatie meden, na enkele contoles van mijn lijn kreeg ik te horen dat volgens de lijn waardes alles in orde was en dat waarschijnlijk het probleem zich bij mij thuis bevond, dus men vroeg mij of ik een draadloze verbinding had (rucus) of vaste verbinding, echter mijn verbinding is een vaste verbinding dus (het probleem rucus was niet van toepassing voor mij) dus werd mij aangeraden om eens mijn scart aansluiting te veranderen, en of even een andere scart kabel aan te schaffen (probleem kon aan de scart kabel liggen) nu had ik die test uitgevoerd om een andere scart aansluiting te nemen, echter dit verhielp mijn probleem niet dus ik besloot om een andere scart kabel aan te schaffen maar echter dit verhielp het probleem ook niet.
Dus ik besloot terug contact op te nemen met de technische dienst, en bracht hen op de hoogte van de probleem situatie en deelde ook al mede dat ik de verschillende testen (andere scart aansluiting/ander scart kabel) heb uitgevoerd maar echter dat dit het probleem niet heeft opgelost. Dus zoals gewoonlijk deed men weer eerst enkele testen (van op afstand) en besloot men dan toch een technieker ter plaatsen te sturen (omwille van het feit men niets speciaal kon aantreffen)
Bij het derde bezoekje van de technieker hier bij mij ter plaatsen kon hij binnenshuis niets speciaal aantreffen en na enkele metingen besloot men om in de centrale de verbinding/relai te vervangen. En ik moet eerlijk zijn dit heeft mijn probleem van aquarel kleuren verholpen, echter sedert gisteren is dit probleem terug opnieuw begonnen.
Ten einde raad en wanhopig heb ik dan besloten om mijn UTP5 netwerk kabel tussen mijn modem en decoder ook maar eens te vervangen. Echter dit heeft niets uitgehaald.
Dus dit is de laatste stand van zaken:
-Nieuw VDSL stopcontact+filter
-Nieuwe modem
-Nieuwe Decoder
-Nieuwe scart cabel
- Nieuwe netwerk kabel tussen modem en decoder
-Aanpassingen uitgevoerd door BGC technieker ter hoogte van centrale.
Echter na al deze aanpassingen is mijn probleemsituatie niet verholpen, gelukkig zijn deze half beeldse aquarel kleuren geen constant probleem maar een probleem dat zich met tijd tot tijd vertoond. Als voorbeeld gisteren tussen 20h en 21:30H heeft dit probleem zich maar 3 keer voor gedaan met iedere keer een duur van +/- 10sec echter tussen 21:30 en 23H heeft dit probleem zich bijna iedere 5 minuten voor gedaan.
Ik ben geen grote criticus, maar moet toegeven dat dit wel storend werkt.
Nu mijn vraag; heeft iemand een gelijkaardig probleem gehad. Heeft iemand nog een idee van een test die ik kan uitvoeren.
Met vriendelijke groetten
Kurt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.