Beste,
Een week geleden zijn we overgestapt naar een pack met digitale TV. We hebben hiervoor de B-Box 2 modem moeten aanschaffen. Ik heb alles geïnstalleerd zoals het hoort. Toch ondervind ik problemen i.v.m. het draadloos internet:
1) Mijn laptop heeft problemen met het verbinden met de B-Box 2. Het lukt geregeld niet om connectie te maken met de B-Box. Ik moet ettelijke malen de verbindingen proberen, vooraleer ik geconecteerd ben. De troubleshoot van windows geeft aan dat het fout loopt bij de IP-configuratie. Ik moet de modem zogezegd herstarten. Dit heeft echter geen effect.
2) De internetconnectie valt geregeld weg. Als ik na veel vijven en zessen toch geconecteerd ben, valt de internetverbinding uit. Als ik dan op de B-Box 2 ga kijken, brandt nog altijd het lampje van het internet. Ik krijg het blijkbaar niet doorgestuurd naar de laptop. Om dit te verhelpen moet ik de connectie opnieuw maken met de B-Box 2, maar dat brengt me weer bij probleem 1 (opnieuw 10 minuten kwijt eer ik verbinding heb).
Als ik mijn laptop via ethernet kabel aansluit is er geen enkel probleem. De afstand tot de modem maakt niet uit: of het signaal nu matig of volledig sterk is, de problemen blijven. De verbinding met de oude modem (D-link) werkte steeds voltijds, dus een hardware probleem bij de laptop lijkt het me ook niet te zijn (laptop is bovendien nog geen maand oud, dus...).
Laptop werkt met windows 7, het is een Asus N53JQ.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.