Skip to main content
Vraag

Voicemail: "deze oproep is niet toegestaan"

  • 3 november 2019
  • 7 reacties
  • 3193 Bekeken

Een nacht op gezocht: 

 

wanneer men naar mijn nummer belde en deze was bezet/werd niet opgenomen/was onbereikbaar werd men niet omgeleid naar mijn voicemail, maar kreeg men een melding “deze oproep is niet toegestaan”. Na heel lang zoeken blijkt dat er voor die drie doorschakelingen verwezen werd naar het nummer +32475151969 van de voicemail. Om één of andere reden mocht mijn toestel dus niet doorschakelen naar dat nummer. Het nummer gewoon “opbellen” ging echter wel normaal.

Ik heb nu voor de drie mogelijkheden het nummer +32475151516 ingegeven en nu werkt mijn voicemail wél. Wat is er mis met dat andere nummer ???? Ben ik weer de enige die daar last van heeft? Ben ik de enige die daar veel tijd en gesprekken mee verliest? 

Alvast bedankt.

This topic has been closed for comments

7 reacties

Martin
  • 33557 reacties
  • 3 november 2019

  • Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 3 november 2019

De vraag gaat over een probleem met +32475151969.


Martin
  • 33557 reacties
  • 3 november 2019

ThierryW
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 6 november 2019

@lukvdh De 1969 dient enkel om de voicemail berichten te beluisteren of in te stellen. Had je die doorschakeling naar +32475151969 ooit zelf ingesteld?


  • Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 6 november 2019
ThierryW schreef:

@lukvdh De 1969 dient enkel om de voicemail berichten te beluisteren of in te stellen. Had je die doorschakeling naar +32475151969 ooit zelf ingesteld?

 

NEE, nooit zelf ingesteld. Dat is nu net mijn probleem. Het enige wat ik dus kan denken is dat dit nummer “door een SIM-card van Proximus” ingesteld is, en als dat zo is, en ALS dit nummer enkel dient voor de instellingen, dan is dit misschien een groot probleem als er zo meer klanten zijn.

Ik wist trouwens niet hoe dit in te stellen, heb het nu pas, na lang zoeken, gevonden.

Ik vermoed dat het nummer ingesteld is toen ik een paar jaar geleden voor dit nummer een nieuwe SIM moest hebben omdat er met het nummer (een Pay&Go toen) iets mis was (was opeens “enkel data”) en dit enkel opgelost geraakte door een nieuwe SIM én een omschakeling naar een abonnement, ook een rare zaak toen. Ik denk dat het probleem met die voicemail sindsdien ontstaan is. Meerdere mensen zegden me ooit dat ze “deze oproep is niet toegestaan” gehoord hebben toen ze mij probeerden te bellen, maar ik heb nooit het verband met voicemail doorschakeling gelegd toen. 

Maar om kort te zijn: IK heb het nummer +32475151969 NOOIT zelf ingegeven.

Het lijkt me dan ook best dat Proximus dit eens nakijkt...


ThierryW
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 6 november 2019

@lukvdh Denk dat het hier gaat over een alleenstaand geval. Bij mijn weten de eerste keer dat we zo een probleem binnenkrijgen.

Ik ga het verder laten nakijken zodat we kunnen achterhalen hoe die +32475151969 bij jou is ingesteld geraakt.

Kan je ook even het betrokken gsm-nummer toevoegen aan je profiel.


  • Auteur
  • Rising star
  • 10 reacties
  • 8 november 2019
ThierryW schreef:

@lukvdh ...

Kan je ook even het betrokken gsm-nummer toevoegen aan je profiel.

Ok, done.