Skip to main content

Proximus Smart 20 - korting niet zichtbaar op factuur

Ik heb onlangs een Smart 20 abo afgesloten, bestelt via de website. De actie op die moment was dat het maar 12.5 € ging kosten per maand, de eerste 20 maanden lang.

Natuurlijk een heel mooi aanbod, maar je hoort me al aankomen: ik heb mijn eerste normale factuur in de bus gekregen (de eerste was uiteraard pro rata voor 5,xx EUR dus deze terzijde) en de factuur klopt niet.

De factuur dat ik nu ontvangen heb is 20 € rond. Geen korting of niets te bespeuren.

Hoe los ik dit op? Moet ik hier echt voor bellen? Ik heb weinig zin in lange wachttijden enzovoort... En ik ben ook niet van plan een verkeerde factuur te betalen, ik werk zelf op de klantendienst van een operator en weet dat dit soort zaken soms lang kan aanslepen.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Mvg

Phil

4 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 9 april 2013

Je hebt gelijk Phil, dat je op je strepen staat. Contract is contract, en ze moeten aanrekenen wat ze afficheren. Maar mijn ervaring is, dat de Evadienst de beste manier is om je gelijk te halen wat facturatie betreft. Voor andere zaken is Eva ook afhankelijk van de betreffende dienst. Maar ook daar wordt je correct in behandeld.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 9 april 2013

Ik kan alleen maar aanraden ook verandering van pack, bijbestellen van opties, verandering van packdelen enz. ook via de Evadienst te doen. Dat werkt snel en correct, al kan de facturatie achteraf altijd nog foutlopen. Mijn migratie van oud naar nieuw Pack was qua facturatie een zootje (alle elementen werden eerst apart aangerekend). Maar door al die nieuwe formules en prijsaanpassingen van de laatst 4 maanden, kon het facturatiesysteem blijkbaar niet volgen. Ik ben daar nog speciaal 2x voor opgebeld door een dame van de facturatiedienst, die zich uitgebreid verontschuldigd heeft en direct voor een creditnota gezorgd heeft, zodat ik het teveel niet moest betalen (is met domiciëring). Zij zou het de volgende maand ook speciaal in het oog houden, want het kon nog eens foutlopen zei ze. En inderdaad, er zaten weer fouten in, maar ik werd wél spontaan opgebeld om te zeggen dat ze het gingen rechtzetten met een cr.nota. wat ook dezelfde dag nog gebeurde. Maar vermits dit over de klachtenprocedure loopt, moet je oppassen, want als er een klacht loopt op een factuur wordt de domiciliëring opgeschort, en moet je het bedrag manueel betalen. Als de klacht langer loopt kan de domiciliëring meerdere maanden opgeschort blijven, wat erg vervelend kan zijn, omdat je dan in het oog moet houden of de factuur betaald werd en je het mogelijk terug manueel moet doen. Als je niet zeker bent, best eens met de klantendienst (facturatie) bellen om zeker te zijn.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 9 april 2013

Ik had tot einde verleden jaar een Mobile Comfort15 in mijn oud Pack voor 5,40€ en daarbij nog een Mobile Internet Comfort (250MB data) voor 9,99€ dus samen 15,39€. In mijn nieuw pack koos ik voor Smart20 met 105 belminuten of SMS'en en 1GB data voor toen 15€. Sedert maart is dat 120 belminuten gratis onbeperkt SMS'en en 1GB datavolume geworden voor 10€...ik deed dus wél een zaak.

Vanaf 1/04/13 is Smart 20 verdwenen en vervangen door Smart+ 15 of 25 voor 10 of 20€ in een pack. met Smart+15 heb ik echter maar 500MB 3G-volume. De Smart20 contracten blijven echter wel doorlopen (ik heb daar 1GB volume voor dezelfde prijs als Smart+ 15 en Smart+ 25 vind ik te duur).

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 11 april 2013

Dat klopt. het zou kunnen dat de creditnota al op je E-services staat.

Reageer