Skip to main content

Decoder blokkeert regelmatig en tikt constant

Sinds een tweetal weken heb ik problemen bij het opstarten van mijn HD-decoder. Ik moet meestal 2 à 3 keer de stekker uittrekken en als dat niet helpt, ook nog eens eerst de modem heropstarten.

Wanneer hij dan eindelijk opgestart geraakt, geeft hij een vervelend tikkend geluid.

Kan iemand mij helpen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen probleem meer heb met het opstarten en hoe geraak ik van dat tikkend geluid af?

11 reacties

Elsa
  • 27742 reacties
  • 20 juni 2012
heb je ook een factory reset geprobeerd van de decoder zie hiervoor op ricy's blog door te surfen naar => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

Kan ook zijn dat je decoder defect is maar probeer eerst eens een factoryreset

k' zal maar hieronder kopieren wat er o.a op ricy's blog staat:

Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
⚠ Lukt ook door direct bij stap 2 te beginnen
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 20 juni 2012
Factory reset uitgevoerd. Nu blijft hij hangen op P103 en tikt nog steeds.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 20 juni 2012
Ik vrees er voor dat je decoder zal defect zijn.

Best een de helpdesk opbellen en uitleggen wat je juist gedaan hebt, je zal naar alle waarschijnlijkheid een inruilnummer krijgen om hem om te wisselen in een Belgacom boetiek.

Technische dienst
0800 22 800
Ma-Vr: 7u-22u

Elsa
  • 27742 reacties
  • 20 juni 2012
Nog een vraagje , je decoder is die rechtstreeks met een utp netwerkabel verbonden met je modem?

Want als er devolo's tussen staan kunnen die mss ook voor de problemen zorgen dat je blijft hangen bij een Factory reset of gewone reset.

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 20 juni 2012
met utp kabel.

Net telefonisch contact gehad en gaf me de raad om modem te herstarten en daarna decoder. Nu krijg ik helemaal niks meer... En ondertussen is helpdesk gesloten...

Elsa
  • 27742 reacties
  • 20 juni 2012
Wat lees je af op je interface van je modem als je surft naar http://192.168.1.1

wat is je downstream en upstream line rate ?

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 20 juni 2012
Downstream: 30064 kbps

upstream: 6048 kbps

is er nog iets dat ik moet aflezen?

Elsa
  • 27742 reacties
  • 20 juni 2012
nee dit ziet er goed uit het was gewoon om te checken of je evetueel een slechte lijnsnelheid zou gehad hebben.

Je kan niet veel meer doen aagezien je al de modem gereset hebt alsook de decoder gefactoryreset .

En je bent eveneens verbonden via utp wat ook ideaal is.

Er zal niet veel anders op zitten dan morgen terug de helpdesk bellen en duidelijk maken dat je alles gereset en factorygereset hebt.

Volgens mij is het duidelijk de decoder die defect is maar ja ik ben niet van BGC dus veel meer heb ik niet te piepen !!

Hou ons verder op de hoogte als je wilt,

Groetjes,

Elsa

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 20 juni 2012
aan uw profiel zal het niet liggen....

wellicht decoder defect... dus morgen bellen zal je wellicht een ticket krijgen waarmee je een andere kan afhalen. als het een gehuurde is tenminste

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 21 juni 2012
Enige oplossing: nieuwe decoder. Net geïnstalleerd

Elsa
  • 27742 reacties
  • 21 juni 2012
Dat is dan weeral opgelost.

Bedankt voor de feedback