Skip to main content

Internet overal ... op 3G ... een lijdensweg

Ik ben een van de velen die vol enthousiasme gebruik wil maken van de FON en 3G uitbreiding van mijn Internet abonnement.

Maar een en ander loopt niet zoals verwacht. Voor FON heb ik alleen nog maar een opmerking gezien in de laatste reclame folders die me verontrust : "FON ... alleen voor gebruik in Belgie". Laat het niet waar zijn dat de user@belgacon.be enkel in Belgie zal werken ... !

Enfin dat zijn zorgen voor morgen.

Nu de SIM kaart (3G) uitbreiding. SIM-kaart on-line besteld. Heb daarvan printout,van de webpagina, maar er is nergens een status van die bestelling op te volgen. Want er is ook een USB stick bijbesteld , 39€, omdat ik die toen zeer interessant vond. Namelijk bij de specificaties stond model Vodafone K3565, en laat die nu in de compatibiliteitslijst staan van mijn Edimax 6200nl 3G router, dan kan ik die gebruiken om een mobile-wifi op te zetten.

SIM kaart via de post aangeleverd, met een brief voor de activering. Activering per telefoon ??????? Komaan, cijfers intikken per telefoon. Enfin, we doen dit dan maar. Intussen de laatste 5 dagen alle dagen gedaan, vanaf GSM, vanaf telefoon, ... de SIM kaart is nog steeds niet toegelaten op het GSM netwerk. Status opvolging zoals voor een GSM abonnement is niet mogelijk. De laatste keer liep er iets fout, en werd ik doorverbonden naar de helpdesk. Die heeft me doorverbonden naar iemand die mijn vaste lijn heeft getest, om me dan door te verbinden naar de juiste dienst, die echter op die dag, zaterdag, niet werkt. Bon, resultaat SIM kaart niet bruikbaar tot nog toe.

De USB stick, beloofd voor donderdag werd vrijdag in de bus gedropt. Een beeje te laat, niet zo erg. De stick direct geprobeerd, maar geen succes (uiteindelijk geleerd dat de SIM kaart niet was geaktiveerd). Maar bij de zoektocht ook gemerkt dat de USB stick een K3806 is, en geen K3565. En de K3806 staat NIET op de Edimax (linux) lijst. Dus straks niet bruikbaar op de router.

Om toch te testen er een Mobistar data-SIM-kaart ingestoken (Uit een E173 usb stick). Maar de SIM kaart wordt door het netwerk niet aanvaard op de K3806.

De levering wat nauwkeuriger bekeken, en gezocht op de Belgacom website waarvoor dit staat. Ik heb dus de "Vf Mobile BB K3806 USB stick (WH)" gekregen, die men meelevert voor 1€ met een laptop op Internet abonnement. Ja hello ? Ook de bestelbon vermeldt 0,8265€ zonder BTW, 1€ met BTW. Niet te verwonderen dat die de Mobistar niet aanvaardt. SIMlocked ? Vanalles opgezocht daarover. In Nederland is die geSIMlocked voor 1 jaar, waarna men de unlock-code kan opvragen. Hoe zal dit hier lopen? Gezocht om die unlock zelf uit te voeren. Om via een aantal forums (fora) te leren dat het bij de nieuwe Vodafone usb stick de dashboard (PC) software is die de netwerken beperkt. Aha ... de Mobistar dashboard van de E173 (Partner Mobile 21 variant) werkt perfect met de K3806 en de Mobistar SIM kaart. Maar om zo verder door het leven te gaan moet de Vodafone software eigenlijk af van de USB stick. Een beetje snel om daar nu al aan te tornen.

Vraag is wat zal ik moeten betalen. 39€ of 1€ ??? . In alle geval voor het verkeerde toestel. Aantonen dat de technische vermelding bij de bestelling anders was kan niet meer, want er is geen on-line spoor te vinden, en enkel via een nieuwe bestelling kan men het opnieuw zien. Oh neen, het is nu veranderd, en is trouwens 49€ geworden.

Toestel terugdragen naar de Belgacomshop? Op de website staat dat het niet kan voor een geopende verpakking. ... ?

Ik zoek nog wat verder. Op dit forum leer ik dat de datum opgevraagd bij de bestelling mogelijks de activeringsdatum is, en niet de leveringsdatum? Er is dus nog hoop dat de SIM kaart goed komt. Voor de USB-stick heb ik nog veel nachtelijk zoekwerk voor de boeg.

Bernard

This topic has been closed for comments

21 reacties

Ik heb exact hetzelfde voor met dezelfde stick. Ik vraag mij af of ik ooit mijn pincode zal mogen ingeven want tot nu toe lukt het niet en ik heb er al zoveel uren aan versleten dat ik het moe begin te worden.

Elsa
  • 156 reacties
  • 6 mei 2012
Ik zou toch een privé bericht sturen naar Eva van Belgacom met de link naar je bovenstaande topic : https:///posts/6ccc740f7a

Een privé bericht naar Eva dat kan je door HIER te klikken

en zoveel mogelijk klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., e-services login,
e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.

groetjes,

Elsa

PS: ik zelf wacht ook nog op mijn bijkomende sim besteld : 19 april 2012 en mijn overschakeling naar het nieuwe pack.

RolandT
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 41 reacties
  • 6 mei 2012
@Bernard, uit ervaring weet ik dat de telefonische activatie niet werkt. Bel naar klantendienst zij kunnen dat wel doen.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 130 reacties
  • 6 mei 2012
TV Overal via 3G vreet wel héél veel datavolume.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 603 reacties
  • 6 mei 2012
beste . de USB stick aan €39 is de K-3806 modem. De activering van de gratis sim-card kan meerdere dagen in beslag nemen. Deze moet nl gekoppeld worden aan uw Belgacom-fix internet. Zonder deze koppeling is er nl geen op het gratis volume. Mijn vermoeden is dat u een betalend mobile data internet met een usb stick K-3806 aan 1 euro hebt aangevraagd ? Maandag klantendienst contacteren of naar een Belgacom-Center gaan.

muisje

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 mei 2012
@muisje: de USB stick op het moment van de bestelling van de gratis SIM-kaart was een K3565. Alleen wordt dat nergens op een bestelformulier vermeldt.

Het heeft me teveel opzoekwerk gekost om de compatibiteitslijst te vinden om dat te vergeten. De bestelling als optie bij de gratis kaart heb ik enkel gedaan omdat die stick in de opgezochte lijst stond

De enige gegevens die ik heb over mijn bestelling zijn mijn copie van de webpagina (doe ik altijd bij on-line bestellingen) en een bevestiging via mail.

Dt is een deel van de mail: (met gewist telefoonnummer hier)

Internet on laptop
Internet on laptop €0.00
Mobile Internet on laptop/tablet limited Free
Usb stick €39.00
Chosen date : Monday, 7 May 2012
Telephone number : 051xxxxxx

DE e-shop van Belacom kan nog veel iddeeën opdoen bij andere on-line shops naar informatie en bestellingsopvolgbaarheid.

In de doos zit wel de beschrijving (bestelbon) van de 1€ kost voor de stick.

Ik heb dus GEEN abonnement gevraagd, en heb me enkel verbonden voor een eenmalige betaling.

Mogelijks heeft Belgacom delivery de dingen pragmatisch opgelost. (De K3565 sticks waren op ... en de K3806 aktie is juist gestart)). Voor een PC klant geen probleem, maar ik wil dit ding ook op een 3G router en op een Android tablet gebruiken. En dan luistert het bijzonder nauw welk type men kiest.

Klantendienst bellen of naar een Belgacom-center gaan zit er niet in.

We zijn de 21e eeuw toch, ik ga niet in een wachtrij staan of uren aan de telefoon hangen.

Verder denk ik dat die "chosen date" niet op de levering slaat , maar het punt in tijd is vanaf wanneer aktivatie mogelijk (maw imei nummer in de belgacom/proximus operationele database)

Bernard

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 603 reacties
  • 6 mei 2012
Bernard

verschil tussen beide sticks is een de kleur en anderzijds de max snelheidsoverdracht. De enige aan 49 euro (39 webbestelling) alsook 1 euro bij betalende abonnementen is de K-3806 en heeft een witte kleur. De zwarte kost 99 euro en heeft een hogere gegevensoverdrachtsnelheid en is niet verkrijgbaar bij een FREE abo . Uit u bestelling zie ik dat u opteerde voor het mobile free internet en dit is (volgens mij) niet de optie mobile internet Overall bij een Skynet fix internet

Maandag klantendienst contacteren of naar een Belgacom-Center gaan

muisje

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 mei 2012
@sinjoor72: is helemaal niet bedoeld voor TV overal. Is "Internet overal". Een volume van 250MB/maand is juist goed voor een smartfone of een tablet waarom men mail en agenda checkt, en nu en dan eens naar een tekstpagina (bvb krantenkoppen) surft. Al de rest moet men met wifi doen. (Upgraden, APPS downloaden, surfen, geo(maps) downloaden, Youtube en andere streaming sites, Skype, ....)

Maw ik laat de smartfone in 2G modus, tenzij het even snel moet.

Voor een PC wordt het al heel link om niet over die grens te gaan. 2GB is dan een betere keuze.

Voor "TV overal met 3G" , denk ik dat dit niet echt betaalbaar is.

Bernard

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 mei 2012
@walter 21310, die pincode zou wel direct moeten komen, zit op de chip. Geen probleem mee gehad.

Bernard

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 mei 2012
Dank U Elsa. Heb mailtje gestuurd aan EVA.

Bernard

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 mei 2012
@RolandT: ik hoop dat de activatie werkt na mijn "chosen date" (zie hoger).

Bernard

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 6 mei 2012
@walter: stick werkt ook met "mobile partner 23", die je kan googlen. Vodafone verwijdert de geinstalleerde "mobile partner 16" versie die de meeste andere forums aanraden. (... "Oudere mobile partner software gevonden" ... "deleting software" ... ) De geleverde vodafone software is blijkbaar versie 20, gelukkig laat die de versie 21 van Mobistar voor mijn E173 stick met rust.

Bernard

• 0 reacties
  • 7 mei 2012
Beste Bernard,

Is het mogelijk om mij via privébericht uw klantgegevens te bezorgen(klantnr, gsmnr, simkaartnr(3g),naam)?

Dan kan ik uw dossier eens opvragen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 7 mei 2012
@muisje: nogmaals de bestelling doorlopen , vertrekkend van www.belgacom.be/myinternet

Gekozen voor:

Belgacom Internet Overal

Hebt u nog geen Mobile Internet?
> https://admit.belgacom.be/WCE/ESW/selectBundle/productId/miniAdvisorMobileInternet" target="_blank

Dan gekozen voor:

Ik beschik reeds over Belgacom Internet en wens enkel Mobile Internet op laptop/tablet met de bijbehorende simkaart te bestellen.

In mijn bestelbasket verschijnen opnieuw dezelfde lijnen als in de confirmatie weergegeven in een vroegere reaktie. Als ik de bovenste lijn uit de basket wegneem (Internet op laptop), dan verdwijnt al de rest ook.

Bernard

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 7 mei 2012
ziet er idd correct uit, factureren de stick ook correct aan €39... 't rare is dat er dan €1 staat op de factuur, maar da's natuurlijk geen groot probleem :p

mvg

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 7 mei 2012
1€ ... alleen nog maar op de TELESALES bestelbon. 🙂 Als dat ook zo is op de faktuur is nog maar (ijdele?) hoop.

Maar dat bedrag samen met een blokkering voor een 3th party SIM kaart, was wel de trigger om alles te gaan zoeken en veronderstellen.

Ben intussen mijn surfgeschiedenis aan het bestuderen, om terug te vinden waar ik die K3565 heb gezien.

groetjes

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 7 mei 2012
Mijn"chosen date" is vandaag. DUs nogmaals de SIM kaart geactiveerd op 080099629. Na ingave van de gevraagde nummers komt er muziek, die dan van soort veranderd en krijg ik een medewerker van het call center of helpdesk aan de lijn. Die zich verbaast over de doorverbinding, en zegt dan hij voor de zoveelste beller alleen maar kan bevestigen als alles uitgevoerd is zoals voorzien de kaart nu geactiveerd is.

Vodafone Mobile broadband meldt nog steeds: "Searching for network... "

De duidelijker boodschap van Mobile Partner (verbindingssoftware van Huawei) is: " You can't connect before register an available network"

SIMkaart in mijn android smartfone gestoken. Melding "Geselecteerd netwerk (PROXIMUS) niet beschikbaar", bij daarop klikken geeft de netwerk zoekfunctie : "Fout bij zoeken naar netwerken". De SIMkaart van die smartfone geeft "Proximus UMTS" in Vodafone Mobile Broadband. Alles lijkt dus te werken behalve de nieuwe SIM kaart.

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 8 mei 2012
Noppes vandaag. nog steeds hetzelfde.

Dan maar 080022909 gebeld met keuzes 3/5/4 zoals zaterdag doorgekregen. Telefoon op speaker, zo heb ik achtergrond muziek en verlies geen tijd. Persoon aan de lijn zegt dat er geen SIM-kaart bij mijn vaste lijn staat. Heb je ook een USB stick besteld? Geef referentienummer van de bestelling door, .. ECA .... "aha weet al waaraan het ligt". Kun je even wachten ... weer behoorlijk wat muziek ... intussen doorgewerkt. Hij zal dit voor mij in orde maken, en ik heb SIM kaart nummer doorgegeven. Bestelnummer van de brief moest hij niet hebben. USB stick zou ook op de lijn worden geregistreerd voor de waarborg. Binnen enkele uren zal het in orde zijn ...

Spannend hé

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 8 mei 2012
En 't werkt !!!!

SMS bericht op de USB stick: "Belgacom-info: hartelijk welkom! Uw GSM nummer is ....".

Nog niks op de e-services of andere accounts, maar het werkt dus toch al. THX Belgacom !!!

De K3806 geraakt stilaan onder controle, maar staat niet op de compatibele lijsten. Onder controle, met dingen zoals "AT^U2DIAG? en AT^U2DIAG=?" . De codes hier zijn wel anders dan deze van de andere sticks, maar het lijkt nogal logisch allemaal. Voor de andere sticks weet ik dat ik minstens de CD-rom functie op de stick moet onderdrukken voor Android, en de AT commands voor die andere sticks staan wel op Internet beschreven.

Surfing bij bestelling niet te reconstrueren, K3565 blijft dus mysterie.

groetjes

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 8 mei 2012
Ook de e-services zijn nu aangepast. "My Internet - Mobile internet overall advantage" is toegevoegd met GSM nummer en 191,7MB beschikbaar volume. (Deel van een maand heb ik uit andere posts begrepen).

Met een klein hartje naar de billing gekeken. Eenmalige kost bij "nog niet gefactureerd" van 49€, voor de Mobile Internet USB stick V2. "zonder eventuele promoties ,kortingen" zegt de hoofding. Dus dit kan nog 39€ worden voor on-line aankoop.

Bij belkredieten vind ik dan Mobile free internet Any Time 250MB op de overeenkomst (196267 kb beschikbaar) , en raar .... 1.048.576.000 kb beschikbaar op dit toestel. Tiens, een terrabyte, is dat de teller/limiet die men uberhaupt kan bereiken met dat toestel? Zal een zware factuur zijn 😉 , gelukkig te groot om een teken voor een onverwacht abonnement te zijn.

Hopelijk verstaan anderen uit dit lange verhaal waar zijzelf staan met hun eigen activering. Een proces waarvan men zou verwachten dat het vlot verloopt, want het lijkt alvast volledig geinformatiseerd, zonder menselijke tussenkomst. De BGC helpdesk en aanverwanten gebruiken hier echter heel wat keyboard-interface tussen de verschillende systemen.

groetjes

• Auteur
  • Rising star
  • 14 reacties
  • 17 juli 2012

• En nu komt de klap op de vuurpijl, lang na de feiten valt er een factuur binnen , met een kost van 49€ voor de USB stick. Hela, hola, dit was een internet bestelling, en daar was zeker geen kost van 49€ mee gemoeid, enkel 39€. Het bijgeleverde document sprak van 1€, maar dat was wat te optimistisch. Nu gaat het de andere kant uit uit. Hoe moet ik nu hierop reageren om mijn 10€ te recupereren? Telefonische klachten ? Had het kunnen denken! Dit doe je toch per e-mail? Beter dan fax en beter dan telefoon. Grrrrrr Belgacom.

• Enfin via de zoekfunctie (!) gevonden hoe je een bedrag van de factuur moet betwisten. Intussen gebeurd. Met terugwerkende kracht een betaling van 8 mei op de factuur zetten in juli tegen de verkeerde voorwaarden. Belgacom wat doe je toch je klanten aan ???

DAT gaat snel ... op de betwisting is geen plaats voor uitleg of commentaar (jammer) ... en toch deze morgen reeds SMS dat de klacht was afgesloten. De 10€ zijn gecrediteerd ... en ook op dat document geen enkele commentaar te zien. We hebben mekaar dus begrepen zonder een woord te wisselen 😉

Had in plaats van hier te posten deze tekst vannacht reeds naar EVA doorgestuurd, omdat ik mijn forum-draad terugvond in mijn mailbox, dacht te "posten" door het vak in te vullen maar het was "antwoorden" . Dank U EVA , of ben je niet tussenbeide gekomen?

FYI. Groetjes

[/list]