Al 7 weken aan het wachten om een antwoord te krijgen op de vraag wanneer proximus de door hen fout uitgevoerde werken in mijn voortuin zullen komen herstellen. Altijd krijg ik iemand anders aan de lijn die me altijd een ander verhaal vertelt. Maar nooit iemand die kan zeggen wanneer ze de herstelling zullen komen uitvoeren. Na 7 weken wacht ik nog altijd.... Hieronder het ganse verhaal.
Eind augustus ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning in een nieuwe verkaveling. Op 12 sept is een lasser langs gekomen om mij aan te sluiten op het proximus net en een verbinding te lassen in mijn voortuin op het proximus net.
De lasser constateerde toen dat:
1. De kabel van proximus kapot is en dient hersteld te worden. Via een tijdelijke herstelling toen kan ik nu wel voorlopig tv en internet gebruiken. De lasser melde dat ik hier verder niks voor hoefde te doen maar dat herstel van kabels volledig door proximus wordt geregeld
2. De kabel die door mijn voortuin loopt tevens de hoofdkabel is die gans de nieuwe verkaveling voorziet. En dat deze bij herstel door gans mijn voortuin zal moeten doorgetrokken worden, daar waar hij nu slechts in een beperkt deel van mijn voortuin ligt.
Deze technieker meldde me toen dat proximus de hoofdkabel dient te komen herstellen en in gans mijn voortuin dient te worden doorgetrokken om de andere bewoners op te kunnen aansluiten. Hij meldde me tevens zeer duidelijk dat ik hiervoor niks hoef te dien maar herstel van kabels volledig intern door proximus zal worden geregeld.
Begin november start nu een tuinaannemer met de aanleg van mijn voortuin. Een tuinnaanneming is geen kleine kost. Om te vermijden dat de nieuw aangelegde voortuin nadien door proximus moet worden open gebroken had ik heel graag geweten WANNEER proximus de herstelling van de kabel heeft ingepland. Mijn tuinaannemer start nu BEGIN NOVEMBER maar ik weet nog altijd niet wanneer proximus langs komt. Ik weet ook niet wat ik wel al mag aanleggen en wat niet. De lasser melde me dat ik de oprit naar de garage mag aanleggen mits ik onder de oprit een wachtbuis voorzien, voor het andere gedeelte van de raadde hij me aan dat ik dit best liet open liggen. Is deze informatie correct? Hoe lang moet ik mijn voortuin laten open liggen?
Ik heb 3 weken geprobeerd om deze informatie te pakken te krijgen via telefoon. Echter geen succes hiermee. Steeds opnieuw moest ik mijn verhaal doen en iedere keer aan iemand anders. De ene vertelde me dat er een vergunning nog diende te worden aangevraagd, de andere vertelde dat het niet kan zijn dat dit een hoofdkabel is, nog een andere vertelde me dat ik hiervoor zelf een technische fiche dien in te vullen voor een aansluiting van een nieuwbouw woning (> maar dit gaat over een HERSTEL van een kabel voor een nieuwe verkaveling en NIET over de aansluiting van een nieuwe woning) , nog iemand anders vertelde dat er nog geen dossiernummer van bestaat en er niks van kan teruggevonden worden… Altijd ander mensen, altijd nieuwe informatie maar nooit een degelijk antwoord wat nu de correct informatie is en wanneer er nu iemand langs komt en wat ik nu wel en niet mag doen.
Er werden mij al verschillende telefoonnummers gegeven van andere diensten, maar op vandaag nog geen enkele dienst aan de lijn gekregen die me een duidelijk antwoord kan geven wat nu de situatie is. Telkens hoor ik dat het niet hun verantwoordelijkheid is maar ik krijg ook geen enkel informatie wie dan wel de juiste bevoegde dienst is, desalniettemin dat ik dit verschillende keren heb gevraagd > geen antwoord. Er wordt gezegd dat ze me zullen terugbellen, maar tot op vandaag nog niemand die me heeft teruggebeld. IK WACHT NOG STEEDS…
Uiteindelijk na het indienen van een klacht hierover bij proximus op 09/10, belde een proximus medewerker me op 10/10 met de melding dat er die dag nog iemand van proximus ter plaatse ging komen kijken. Dat is effectief gebeurd en ik heb de man het volledig verhaal uitgelegd. Hij constateerde dat de reeds uitgevoerde werken van proximus foutief waren uitgewerkt en verzekerde me dat dit in oktober nog zeker, gegarandeerd zou worden rechtgezet zodat ik ook geen verdere problemen zou hebben naar de aanleg van mijn tuin.
Sindsdien echter opnieuwe niks meer gehoord van proximus. Er zijn nu nog 3 werkdagen resterend in oktober en IK HEB OPNIEUW TOTAAL NIKS MEER GEHOORD VAN PROXIMUS. Wanneer de herstelling wordt uitgevoerd weet ik op vandaag nog altijd niet, en we zijn nu bijna 2 maand verder. Nog niemand heeft me kunnen zeggen wanneer het probleem zal worden opgelost,
VRAAG : Hoe kan ik een te weten komen WANNEER proximus langs zal komen en wat er wel en niet mag worden uitgevoerd bij de aanleg van mijn tuin?
Dit is de laatste paar weken helaas niet het enige probleem dat ik tegenkom met Proximus. Mijn geduld geraakt stilletjes aan een beetje op. Bijna klant af bij Proximus…
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.