Mijn klant (een zakelijke gebruiker) heeft een ERP-pakket draaien op een server die achter een firewall draait. Deze applicatie is via het internet bereikbaar via port-forwarding op onze firewall.
Het probleem dat zich stelt is dat wanneer men van buiten ons netwerk een connectie probeert te leggen op die specifieke poort, dit niet lukt voor mensen die zelf ook op een proximus-internetverbinding werken.
-Vanaf alle andere providers werkt het wel.
-Het heeft vroeger altijd gewerkt
-Wij hebben geen aanpassingen gedaan aan onze firewall, wij zien geen meldingen van geblokkeerderde inkomende connecties in onze logs, verbindingen geraken gewoon niet tot bij ons.
-Andere poorten die geforward staan op dezelfde router werken wel
-Door middel van het commando traceroute zijn we erachter gekomen dat paketten die specifiek naar deze TCP-poort worden gestuurd vanaf een externe proximus-klant, niet tot bij ons raken. (Traceroute stopt ermee na 30 hops zonder ooit bij ons te raken, op andere poorten geraken we hier binnen de 12 hops).
- Wij hebben al met jullie externe dienst "Peer IT" contact genomen, zij hebben mijn scherm al overgenomen en zijn tot dezelfde conclusie gekomen nadat ik die traceroutes liet lopen : er is een routing probleem in het proximus-netwerk waardoor een connectie op die specifieke poort niet tot bij ons raakt. Zij kunnen hier echter niets aan doen, net als jullie first line support. Dit forum is blijkbaar de enige manier om nog een probleem tot bij jullie engineers te krijgen.
Gelieve mij te contacteren voor meer specifieke details welke ik om vanzelfsprekende redenen niet op een publiek forum wens te vermelden.
Dank alvast!
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.