Laat me eerst zeggen dat ik meer dan 40 jaar klant ben bij Belgacom, en zonder noemenswaardige problemen. Tot nu toe.
In juni hebben we onze gastenkamer heringericht, en daar een tweede TV toestel geinstalleerd. Om te vermijden dat we door de woning kabels moesten trekken, hebben we onze TV-distributie opgezegd en zijn we naar Belgacom TV overgestapt.
De door Belgacom vorgestelde installatie was: drie PLC's, een decoder van het nieuwe type en een decoder van het oude type (die we aangekocht hebben). De installatie hebben we zelf gedaan, en die verliep quasi vlekkeloos. Toen begon de miserie: we kregen blokjesvorming en stilstaand beeld op de TV in de woonkamer (de TV in de gastenkamer werkt tot nu toe vlekkeloos). We hebben dit dan een tijdje aangezien omdat we dachten dat het van voorbijgaande aard was. Het werd echter steeds erger en daarom even naar Belgacom gebeld. Dat even bellen heeft zich intussen al een keer of 10 herhaald, en de hulpzame mensen aan de help desk hebben me intussen al de PLC's en één van de decoders laten vervangen. Ik heb, bij manier van spreken, al meer gereset en componenten uitgewisseld dan TV gekeken. In het laatste gesprek met de helpdesk suggereerde de vriendelijke jongen om een technieker langs te sturen. Hij voegde er echter dadelijk aan toe dat, indien het probleem aan mijn electriciteitsnet lag, ik die technieker zelf moest betalen. (Waarbij ik me afvraag waarom de TV in de gastenkamer die dubbel zo ver van de modem staat dan wel naar behoren blijkt te werken). Als laatste stap zijn we vanmorgen naar een Belgacom winkel gestapt, om daar ons probleem eens voor te leggen. De persoon die ons daar te woord stond heeft niet de minste moeite gedaan om ons te helpen. Hij deed niet de minste moeite om ons tegemoet te komen, zei dat we dan maar met de kabel moesten werken, of extra betalen voor ruckus, en verder zat hij zwijgend te luisteren tot we ons verhaal hadden gedaan. We zijn dan maar terug buitengestapt.
Waar het me om gaat is het volgende: Belgacom verkoopt me PLC's, en zegt daar niet bij dat er eventuele beperkingen zijn. De steeds terugkomende suggestie is dat ik dan maar met een kabel moet werken. Ik zou het ook wel kunnen proberen met de PLC's te vervangen door Ruckus adapters, maar dan moet ik een supplement betalen.
Laat me duidelijk stellen: ik heb geinvesteerd in Belgacom TV. Ik heb de installatie geplaatst die ze me aanbevolen hadden. Belgacom mag van mij een technieker langssturen, en mag me Ruckus adapters bezorgen, maar ervoor betalen? Over my dead body.
Mijn vraag aan Eva is: kan dit zomaar? Is dit de manier waarop iemand die 40 jaar klant is behandeld wordt? Word ik nu verplicht mijn contract uit te zweten voor een installatie die niet naar behoren werkt?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.