Skip to main content
Beantwoord

Sinds kort heb ik af en toe blokjes op mijn TV scherm


Nirmala
Goedemorgen, sinds kort heb ik een nieuw wifi adres gekregen van Proximus. Als ik de TV op zet, heb ik af en toe blokjes op het scherm. Mijn buren, die ook klant zijn bij Proximus, hadden er ook last van. Technieker is 2x langsgekomen en heeft het niet kunnen oplossen. Uiteindelijk heb ze een iemand die nog meer van de technische dienst afweet laten langskomen, sindsdien is alles in orde. Probleem : hun wifi (gemeten via de app speedtest) was te laag. Mijn speedtest 'lijkt' ok. Maar vanwaar komen die blokjes dan plots? in het verleden heb ik er nooit last van gehad. Verder is er niets veranderd in het huis, alles is nog met met de kabel rechtstreeks verbonden.

Beste antwoord door Nirmala

Hey Samuel, Ik heb net gebeld naar de klantendienst, zij hebben bevestigd dat er 2 decoders stonden geregistreerd terwijl er maar één is hier. Hij heeft dit ondertussen in orde gebracht. Alvast bedankt voor alle moeite!
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

11 reacties

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 9 juli 2019
Kan je aub op je profiel je gegevens aanvullen (telefoon- en klantennummer) zodat we dit voor je kunnen nakijken ?

Nirmala
  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 9 juli 2019
Alvast bedankt voor uw reactie. Ik heb mijn gegevens aangepast op mijn profiel.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 9 juli 2019
Is het op beide TV's dat je die blokjes krijgt ? Zijn beide decoders via kabel aangesloten ?

Nirmala
  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 9 juli 2019
Ik heb maar één TV en één decoder en één B-Box 3v+ (B-Box ook wel recent vervangen samen met nieuw wifi) alles is bekabeld en maar min 4 meter afstand van elkaar.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3431 reacties
  • 9 juli 2019
Als ik je lijn test zie ik wel 2 decoders aangemeld staan. Is er een vervangen ? De decoder die er nu nog staat is dat een klein vierkant bakje of een iets groter met een afgeronde bovenkant en op pootjes. Dan kan ik het toestel dat niet meer gebruikt wordt uit ons systeem verwijderen.
Heb je de modem en decoder al eens herstart volgens deze procedure : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html ?
Kan je ook eens testen met een andere netwerkkabel (kabel tussen B-box en decoder) als dit niet helpt ?

Nirmala
  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 9 juli 2019
de technicus heeft ook een nieuwe decoder geplaatst. en, inderdaad, ééntje op pootjes. De andere heeft de technieker meegenomen. Alsook de vorige B-Box. Ik heb al eens herstart, en het probleem blijft. Alvast bedankt voor te luisteren naar mijn opmerking.

Nirmala
  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 9 juli 2019
deze: (en heb er maar ééntje)

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1305 reacties
  • 9 juli 2019
Nirmala schreef:
deze: (en heb er maar ééntje)
Vreemd , kan je mij even voor alle zekerheid eens je klantennummer via privé bericht sturen? zo kan ik nagaan of ik de correcte gegevens van je heb.

Nirmala
  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • Antwoord
  • 9 juli 2019
Hey Samuel, Ik heb net gebeld naar de klantendienst, zij hebben bevestigd dat er 2 decoders stonden geregistreerd terwijl er maar één is hier. Hij heeft dit ondertussen in orde gebracht. Alvast bedankt voor alle moeite!

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1305 reacties
  • 9 juli 2019
Nirmala schreef:
Hey Samuel, Ik heb net gebeld naar de klantendienst, zij hebben bevestigd dat er 2 decoders stonden geregistreerd terwijl er maar één is hier. Hij heeft dit ondertussen in orde gebracht. Alvast bedankt voor alle moeite!

Dat verklaart waarom ik maar 1 decoder op je lijn zag 🙂 , blij dat het in orde is.

Nirmala
  • Auteur
  • Apprentice
  • 8 reacties
  • 9 juli 2019
jullie zijn top! bedankt!!