Skip to main content

TV signaal hapert

  • 19 augustus 2012
  • 4 reacties
  • 286 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie
Beste Eva,


Al reeds geruime tijd hebben wij problemen met onze Belgacom TV (hij hapert)
Nu hebben we onze decoder laten omruilen omdat we dachten dat het daaraan lag, maar helaas blijven de problemen.

Met de nieuwe decoder hapert hij niet gewoon, maar komt er heel frequent enkele seconden op het scherm : "geen signaal"

Als ik dan op de bbox2 kijk zie ik dat de lampje van de TV knippert. Zowel bij TV1 als TV2 (ook al geprobeerd)
Ook heb ik het signaal van onze UTP nagekeken maar hier zijn geen problemen.

Wij kunnen concluderen dat het aan de B-Box ligt en deze omruilen of zijn er zaken die ik over het hoofd zie?
Uiteraard hebben wij alles al meermaals gereset en dergelijke.

Alvast bedankt.

4 reacties

Elsa
  • 27742 reacties
  • 19 augustus 2012
heb je een utp netwerkkabel verbinding tussen modem (bbox2) en decoder?

  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 20 augustus 2012
Is inderdaad UTP.

Het betreft nieuwbouw en heb samen met electricien de UTP kabels nog getest dus dit zou het niet mogen zijn.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 20 augustus 2012
Je hebt waarschijnlijk al de bbox eens gereset (10 seconde de stekker uit stopcontakt en terug steken) anders dit nog eens proberen.

Je kan ook zelf een de lijntest doen en zien of er daar mms iets uit af te leiden valt

surf naar http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn

voor meer uitleg omtrent de test.

post ook een je lijnwaarden

door te surfen naar http://192.168.1.1

en dar het volgende aflezen




















VDSL
line status
SHOWTIME
Downstream
line rate
?????
kbps
Upstream
line rate
??????
kbps
Downstream
Training Margin
???
dB

  • 0 reacties
  • 21 augustus 2012
Beste Guan,


Kan ik uw vaste lijnnummer krijgen via privé bericht? Dan kijk ik het na.


Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer