Skip to main content

"zender niet beschikbaar" , synchronisatielampje b-box2 knippert

  • 13 januari 2014
  • 1 reactie
  • 276 Bekeken


Op een paar dagen is al 4 keer het beeld op belgacom TV geblokkeerd. Het beeld bevriest en na een paar seconden komt de melding 'zender niet beschikbaar'. Verzetten van post helpt niet. Tegelijkertijd valt ook het internet uit. Op het B-box2 modem knippert dan het synchronisatielampje. Resetten van decoder en modem heeft niets opgelost. Als tv decoder opnieuw opgestart wordt is alles terug ok. Mijn lijn is héél goed, aan wat kan het liggen, aan de HD decoder (toch al aantal jaren oud) of het modem (1 jaar oud)? Klantendienst adviseerde om alles te resetten maar dat heeft niets opgelost. Bedankt op voorhand!

1 reactie

Elsa
  • 27742 reacties
  • 17 januari 2014


Heb al 2x stopcontact uitgetrokken maar steeds opnieuw wordt dezelfde (verkeerde???) sofware geinstalleerd



Als je de software wilt binnen trekken moet je dit via factory reset proberen surf naar ► Factory Reset Dec



ander type decoder, nl. de V3b, die ziet er toch gans anders uit



V3b is een V3 in een andere kas met andere display



Kan dit het uitvallen van de zenders en het knipperen van het synchronisatielampje op b-box 2 verklaren?



Nee zoals ik reeds uitgelegd heb dit heeft met elkaar niks te maken en zou je zelf eventueel kunne uitvissen door je decoder utp kabel uit te trekken van je bbox dan zou je zien of je synchronisatielampje van je bbox al dan niet zou blijven stabiel branden in dit geval