Skip to main content
Beantwoord

Sony Xperia 5 II: geen 5G en VoLTE

  • 25 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 173 Bekeken

Een tweetal weken geleden heb ik een Sony Xperia 5 II gekocht, maar ik krijg hierop geen 5G. In mijn toestel staat het aan en mijn abonnement ondersteunt het ook. Wel zie ik dat hij niet bij de ondersteunde toestellen voor 5G staat. Wordt hieraan gewerkt en op welke termijn mag ik dat verwachten? Ik zie dat de IPhone 12 daar bijvoorbeeld wel bijstaat en die is recenter…

Ook werkt VoLTE niet op mij toestel. Wanneer ik bel gaat dat via 3G of 2G. De optie "bellen via 4G" staat aan. Kan het zijn dat dat apart voor mijn nummer geactiveerd moet worden? Of ligt dat ook aan het model dat niet ondersteund wordt? 

Mijn nummer staat in mijn profiel. 

Alvast bedankt om hier eens naar te kijken. 

Beste antwoord door jonathandr

HansDD schreef:

Een tweetal weken geleden heb ik een Sony Xperia 5 II gekocht, maar ik krijg hierop geen 5G. In mijn toestel staat het aan en mijn abonnement ondersteunt het ook. Wel zie ik dat hij niet bij de ondersteunde toestellen voor 5G staat. Wordt hieraan gewerkt en op welke termijn mag ik dat verwachten? Ik zie dat de IPhone 12 daar bijvoorbeeld wel bijstaat en die is recenter…

Ook werkt VoLTE niet op mij toestel. Wanneer ik bel gaat dat via 3G of 2G. De optie "bellen via 4G" staat aan. Kan het zijn dat dat apart voor mijn nummer geactiveerd moet worden? Of ligt dat ook aan het model dat niet ondersteund wordt? 

Mijn nummer staat in mijn profiel. 

Alvast bedankt om hier eens naar te kijken. 

hi, ik kijk om de optie voor je te activeren
deze zouden dan in de loop van de avond actief voor je worden

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

2 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4400 reacties
  • 25 oktober 2020

Ik vermoed dat uw toestel/nummer door Proximus wel voor VoLTE zal kunnen geactiveerd worden (ook oudere types van Sony worden ondersteund)

Wat 5G betreft zult zult mogelijks voorlopig vermoedelijk geduld moeten oefenen (blijkbaar voorlopig enkel sommige Samsung, Apple en Otto toestellen voor/op  “5G light” )

Proximus medewerkers komen vanaf morgen terug langs op dit forum)


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • Antwoord
  • 27 oktober 2020
HansDD schreef:

Een tweetal weken geleden heb ik een Sony Xperia 5 II gekocht, maar ik krijg hierop geen 5G. In mijn toestel staat het aan en mijn abonnement ondersteunt het ook. Wel zie ik dat hij niet bij de ondersteunde toestellen voor 5G staat. Wordt hieraan gewerkt en op welke termijn mag ik dat verwachten? Ik zie dat de IPhone 12 daar bijvoorbeeld wel bijstaat en die is recenter…

Ook werkt VoLTE niet op mij toestel. Wanneer ik bel gaat dat via 3G of 2G. De optie "bellen via 4G" staat aan. Kan het zijn dat dat apart voor mijn nummer geactiveerd moet worden? Of ligt dat ook aan het model dat niet ondersteund wordt? 

Mijn nummer staat in mijn profiel. 

Alvast bedankt om hier eens naar te kijken. 

hi, ik kijk om de optie voor je te activeren
deze zouden dan in de loop van de avond actief voor je worden