Skip to main content
Vraag

Fiber router instellen

• 13 februari 2025
  • 8 reacties
  • 272 Bekeken

Vroeger kon je vanop je PC de instellingen van je router beheren.
Nu met fiber kan dat niet meer: het adres 192.168.1.1 geeft altijd ‘niet bereikbaar’.
Moet er nu een ander adres gebruikt worden??

Op myproximus staat steeds de boodschap dat ik een perfect WIFI-netwerk heb… maar de verbinding vanop mijn laptop valt gedurig weg. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de twee wifi-kanalen nu ‘intern’ geregeld worden en geen apart adres/meer hebben. …

Ik gebruik twee wifi-boosters: de lampjes die de kwaliteit van de ‘locatie’ aangeven wisselen gedurig van groen naar oranje naar rood … het is niet te voorspellen hoe lang ze om het even welke kleur houden.

Sinds ik fiber heb is de internet-verbinding en de wifi bedroevend slecht !!! 

8 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4400 reacties
  • 13 februari 2025

Uw internetbox kunt u enkel beheren via uw MyProximus account (producten - internet - parameters)

Ik vermoed dat u ook aldaar OneSSID zou moeten kunnen uitschakelen (om 1 SSID voor 2.4 en 1 SSID voor 5.0 te creeren)

Of dit u al dan niet een oplossing kan bieden voor het probleem ….?

P.S.

Ik ga ervan uit dat u bij de Proximus internetbox Proximus Boosters van het type v2 gebruikt

Aan de slag met de Internet Box en Wi-Fi Booster v2 | Proximus

Martin
  • 33508 reacties
  • 13 februari 2025

@Francois_075 Is het alleen via wifi dat je internet wegvalt of ook via laptop verbonden met utp netwerkkabel aan de internet box ?

Een probleem met internet? | Proximus

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 14 februari 2025

Het is alleen via wifi dat het internet wegvalt…

Martin
  • 33508 reacties
  • 14 februari 2025

heb je via http://myproximus.be  Identieke config op alle Freq al eens uitgezet om te zien of het probleem daarmee opgelost is?

Kijk onder Internet 
Ga naar TAB WiFi
WiFi Beheren
Privé wifi
Identieke configuratie op alle frequentiebanden (ON/OFF) > uitzetten = OFF

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 16 februari 2025
M_016 schreef:

Uw internetbox kunt u enkel beheren via uw MyProximus account (producten - internet - parameters)

Ik vermoed dat u ook aldaar OneSSID zou moeten kunnen uitschakelen (om 1 SSID voor 2.4 en 1 SSID voor 5.0 te creeren)

Of dit u al dan niet een oplossing kan bieden voor het probleem ….?

P.S.

Ik ga ervan uit dat u bij de Proximus internetbox Proximus Boosters van het type v2 gebruikt

Aan de slag met de Internet Box en Wi-Fi Booster v2 | Proximus

Beste,

ik heb via MyProximus account geprobeerd om OneSSID uit te schakelen… maar die mogelijkheid bestaat blijkbaar niet. Je kan enkel de standaard instelling (getypeerd als ‘beste’) uitschakelen en een andere inschakelen waardoor alleen nog de 2.4 actief blijft en dat is voor de tv waarschijnlijk niet snel genoeg (tv-box is via ethernet kabeltje aangesloten op een wifibooster… )

• Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 16 februari 2025
Martin schreef:

heb je via http://myproximus.be  Identieke config op alle Freq al eens uitgezet om te zien of het probleem daarmee opgelost is?

Kijk onder Internet 
Ga naar TAB WiFi
WiFi Beheren
Privé wifi
Identieke configuratie op alle frequentiebanden (ON/OFF) > uitzetten = OFF

Privé Wifi is een optie die onder de tab WiFi niet aanwezig is… en ‘Identieke configuratie op alle frequentiebanden (ON/OFF)’ ook niet dus…

Er is enkel onderaan de pagina een optie om een ‘Beperkt netwerk’ in te stellen en dan wordt enkel nog de 2.4Hhz gebruikt… Die frequentie is voor de televisiebox (Android) dan weer niet snel genoeg vermoed ik… 

Martin
  • 33508 reacties
  • 16 februari 2025

Is dat dan een ‘Internet Box+’ dat je hebt mss want dit zie ik bij mijn ‘Internet box ‘ staan:

Zie je onder MyProximus – HomeGateway__/wifi 

dit dan niet staan:

Martin
  • 33508 reacties
  • 16 februari 2025

@proximus Francois_075 heeft een nieuw topic opgestart hier Fiber en wifi ... | Proximus Forum omtrent het probleem dat hier ook aangehaald werd!