- Proximus forum:
Deze gebruiker wou een upgrade doorvoeren van de start fiber naar de giga fiber ( Upgrade abonnement raakt maar niet in orde | Proximus Forum ). Bij mij kwam de fiber met 500 Mbps er ook door maar deze met 2,5 Gbps blijft automatisch geannuleerd worden. Dit lijkt mij een gelijkaardig probleem.
- Proximus addendum van 03/02/2022:
Hier wordt de theoretisch maximum te halen snelheid gedefinieerd van zowel GPON als XGS-PON ( Lorem ipsum (proximus.be ).
Als ik het goed voor heb, hangt hier bij mij thuis een GPON ONT (zie foto hieronder) waardoor de downloadsnelheid beperkt is tot 1 Gbps.
Zou dit de melding van jullie systeem "technisch onmogelijk" eventueel kunnen verklaren en moet deze dus eerst vervangen worden?
Vraag
Aansluiting Giga fiber technisch onmogelijk
Op 28 maart 2024 plaatste ik mijn eerste bestelling bij Proximus voor een Flex Fiber Pack met Giga FIber + TV. Deze werd vrijwel meteen geannuleerd door jullie systeem, toen nam ik contact op met de klantendienst waarbij ik de melding kreeg dat dit “technisch onmogelijk” zou zijn.
Echter heeft mij tot op heden nog niemand kunnen vertellen waarom dit technisch onmogelijk zou zijn.
Uiteindelijk liet ik mij vertellen door een medewerker van Proximus dat dit kwam doordat er al reeds een actieve aansluiting zou zijn op dit adres. Ik was op 29 maart dan ook nog niet verhuist maar wou alvast al een aansluiting regelen zodoende wij bij de verhuis vrijwel meteen internet hadden.
Prima, uiteindelijk toen maar afgewacht tot de verhuis op 6 mei voor de aansluiting te regelen.
Toen was het alweer hetzelfde verhaal.
Na ondertussen al ontelbare keren gebeld te hebben met de klantendienst en langs te zijn geweest bij een fysieke Proximus winkel begint dit na twee maanden behoorlijk frustrerend te worden.
Gisteren ben ik voor de zoveelste keer langs geweest in een Proximus winkel om nogmaals de problematiek aan te kaarten.
Daar werd nogmaals bevestigd dat er geen actieve aansluiting meer is op mijn adres en de bestelling dus moet lukken.
Net teruggekomen bij de auto en daar was de mail ter annulatie alweer.
Daarop volgend heb ik naar jullie telefonische klantendienst gebeld maar daar konden ze ook niet veel meer vertellen dan de boodschap “technisch onmogelijk”, ondanks dat jullie website vertelt dat fiber mogelijk is op mijn adres.
Eén keer heb ik de bestelling geplaatst via de telefonische klantendienst. De medewerker toen had de fout gemaakt om de Maxi Fiber in te schieten in plaats van de Giga Fiber. Toen kwam de bestelling er wel door en werd de apparatuur mij toegestuurd.
Deze apparatuur heb ik toen teruggebracht omdat wij toch wel wouden opteren voor de Giga Fiber aansluiting.
Gisteren heb ik dan nog wat research gedaan en kwam ik volgende tegen:
Hopende met dit forum bericht dat ik na twee maanden, van het kastje naar de muur gestuurd te worden, eindelijk geholpen wordt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.