Skip to main content
Beantwoord

Wifi Bridge


Ik heb al een redelijk lange tijd last van mijn wifi bridge zijn signaal dat wegvalt, dit gebeurd wanneer dat ik aan het gamen ben op mijn pc. Als het gebeurd is het 2x achter elkaar met ongv 30 sec ertussen, ik heb ook al gehoord bij andere mensen dat het een probleem is dat vaker voorkomt. weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Beste antwoord door Martin

 je kan ook de toestellen een heropstarten

heropstarten.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
 
Indien dit niet helpt, Reset dan je toestellen
➕ BBOX resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

➕ WIFI BRIDGE resetten:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html  

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

14 reacties

Martin
  • 33554 reacties
  • 12 juni 2020

is je pc bekabeld verbonden of via wifi verbonden met de WB.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 12 juni 2020

ik ben verbonden via ethernet kabel aan mijn pc, mijn wifi bridge is draadloos van de modem naar de wifi bridge


Martin
  • 33554 reacties
  • Antwoord
  • 12 juni 2020

Martin
  • 33554 reacties
  • 12 juni 2020

mss eerst eens kijken of het eventueel one ssid is die voor problemen zorgt door even uit te zetten

dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" deactiveren als volgt:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je normaal terug activeren later net op identiek de zelfde manier

NB: als je met one ssid werkt is het best van de wifi bridge te resetten .


 


Martin
  • 33554 reacties
  • 12 juni 2020

woordje uitleg over one ssid

One SSID wil zeggen dat beide wifi banden onder de zelfde wifi-naam (SSID) uitgezonden worden,
dus zowel wifi 5.0 als wifi 2.4 wordt uitgezonden onder één en de zelfde naam, namelijk "wifi-2.4-xxxx".
Daarom zie je op je toestellen de wifi naam "wifi-5.0-xxxx" niet meer toekomen.

Toestellen die vroeger op SSID = "wifi-5.0-xxxx" ingesteld stonden moeten nu op SSID "wifi-2.4-xxxx" ingesteld worden.


Martin
  • 33554 reacties
  • 12 juni 2020

Als je met one ssid te veel problemen ondervindt (= geen oplossing vindt hiervoor) is het best deze uit te schakelen.


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 18 september 2020

Kan ik een WiFi bridge ophalen in Proximus winkel

 


Martin
  • 33554 reacties
  • 18 september 2020

alleen nog wifi boosters zijn te verkrijgen geen wifi bridges meer


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 18 september 2020

Typisch Proximus, het moet weer geld kosten.


Martin
  • 33554 reacties
  • 18 september 2020

mss met alternatieve oplossingen werken zoals bvb » https://www.coolblue.be/nl/advies/wifi-versterker-proximus.html


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 18 september 2020

Ik heb de Devolo Magic WiFi multi room aangeschaft maar dat werkt niet voor de tv


Martin
  • 33554 reacties
  • 18 september 2020

Deze die je aansluit aan de bbox staat die als Accesspoint ingesteld want als router heb je inderdaad problemen voor TV


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 18 september 2020

Hoe zie ik dat?


Martin
  • 33554 reacties
  • 18 september 2020

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar ik lees met die mesh systemen er dikwijls problemen zijn omdat de eerste node die aangesloten wordt aan de bbox als router werkt en als je deze kunt anders instellen dat het probleem dan opgelost is , heb je er geen handleiding bijgekregen 

Of misschien met de cockpit software dat je meer kunt zien 

→ https://www.devolo.be/support/downloads/download/magic-2-wifi

ook firmware updaten kan nuttig zijn