Skip to main content

Sinds half november 2024 krijg ik op mijn Philips SmartTV 42PUS7809 de melding dat “Netflix niet langer beschikbaar is op dit toestel”. Blijkbaar is mijn TV plots te oud voor Netflix want van voor 2015. Er blijkt vanuit Philips geen update van firmware of software beschikbaar te zijn zodat ik momenteel over de recentste versie beschik.

Mijn TV is aangesloten op Cisco TV-adapter v5 en b-box 3. Kan een eventuele update van deze hardware een oplossing bieden voor mijn plotse probleem? Of moet ik als jarenlange tevreden Netflix-klant mijn abonnement maar opzeggen?

Graag jullie gewaardeerde advies a.u.b.  

U kunt voor Netflix en andere TV streaming apps eventueel gebruik maken van AndroidTV boxen zoals

bv de Nokia Streaming box 8000 of 8010, de Xiami TV box S, Thomson streaming box  240GU, enz;

Amazon.com.be : android TV box

Ik vermoed dat de vervanging door Proximus van uw huidige Proximus decoder (v5?) door een Proximus android TVbox eveneens het probleem uit de wereld zal helpen (via de Netflix app op de TVbox), nee?

Beste, bedankt voor uw gewaardeerde reactie met mogelijke oplossing. Ik ga me even verdiepen in AndroidTV-boxen want mij vooralsnog onbekend. Lijkt me alvast een haalbare kaart, ook financieel. Groetjes en nogmaals bedankt!

Reageer