Skip to main content
Vraag

TV decoder loopt vast / verliest verbinding


Mijn TV decoder verliest meerdere keren per dag de verbinding. Het beeld bevriest, de klank valt weg en de decoder reageert zeer traag of niet op de afstandsbediening. Als ik de decoder dan standby en weer aan zet, klaagt deze dat er geen signaal is. Het probleem is onmiddellijk opgelost als ik de decoder herstart (met de knop op de achterzijde).

Internet en telefoon blijven de hele tijd gewoon werken en buiten dit vastlopen werkt tv ook zonder storingen. De decoder is via een UTP kabel met de modem verbonden. Een lijntest geeft aan dat er geen problemen zijn.

Is er mogelijk een defect aan mijn decoder of kan het volgens jullie toch nog ergens anders aan liggen?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1004 reacties
  • 16 april 2018
erikdw Ik zie geen storingen op je lijn zelf, de oorzaak zal vermoedelijk op de verbinding tussen de decoder en je modem liggen. In eerste instantie raad ik je alvast aan eens alle toestellen te herstarten volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html Indien de problemen blijven kan je dan laten weten op welke manier je modem en decoder met elkaar verbonden zijn?

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 16 april 2018
Dag Samuel, alle hardware is al meermaals herstart zonder blijvend resultaat. De modem en decoder zijn met een UTP kabel met elkaar verbonden. Een speedtest op dezelfde kabel met een laptop geeft mij een goede 80Mbps. Ik kan desgewenst het pakketverlies op de verbinding eens opmeten, maar ik verwacht dat dat nihil gaat zijn.

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1004 reacties
  • 16 april 2018
Erik voor alle zekerheid kan je ook eens een volledige reset doen van de modem; zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 16 april 2018
Ik zal later vandaag eens een reset proberen. Als het probleem daarna terug opduikt laat ik iets weten.

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1004 reacties
  • 16 april 2018
Perfect !

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 18 april 2018
Na een reset / herstart van alle aangesloten toestellen en de modem viel gisteren de verbinding alweer weg. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik mijn decoder elke dag minstens een keer moet herstarten?

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 18 april 2018
dit is zeker niet de bedoeling
ik heb je lijn nog verder gecontroleerd en maat vind echter geen fout op de lijn
er zijn ook geen onverbrekingen te zien tot de modem
We kunnen hiervoor de decoder omruilen als je wenst

  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 18 april 2018
Als een omruiling mogelijk is zou ik daar graag gebruik van maken. Hopelijk heeft het nieuwe toestel dan geen last van hetzelfde probleem.

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 18 april 2018
ok
we kunnen de decoder omruilen via een ups punt
kan je ons je voorkeurspunt doorgevevn aan de hand van volgende link

https://www.proximus.be/eshop/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?DeliveryDate=19/04/2018&ZipCode=3190&GuiLang=NL

we hebben ook een gsmnr nodig als contact nr
je zal immers een sms ontvangen als de decoder ter plaatse is
je neemt dan gewoon de decoder mee met stroomkabel in een gesloten doos en geeft deze af in het afhaalpunt

Kan je ons deze gegevens doorgeven via privebericht ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 18 april 2018
ik heb sinds vanmorgen een decoder update dit lijkt me vrij lang. heb een uur geleden heropstart gedaan maar probleem blijft hetzelde. kan ook sinds een paar weken geen films op aanvraag meer openen , geen reactie als ik eenvfilm wil opstarten en sommige van mijn opnames zijnnook niet beschikbaar. kan u mij helpen

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 18 april 2018
heb je net je modem herstart ?
ik zie momenteel immers geen enkel signaal meer op je lijn

Mvg
jonathan

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 21 september 2018
Hallo,
Hebben jullie dit probleem al kunnen oplossen? Zoja, wat lag aan de basis? Ik heb namelijk ook al maanden hetzelfde probleem ...

Gr, Tom