Beste,
Sinds vandaag ben ik klant bij Proximus, op basis van een abonnement via mijn werk.
Helaas heb ik vandaag, nog maar een paar uur na activatie van mijn Sim-kaart, al meteen 3 internationale sms’en op mijn verbruik staan (die door mij betaald moeten worden).
Ik nam contact op via de helpdesk maar daar bleef men vaag. Op het forum zie ik echter alle verhalen rond iMessage en Facetime.
Ik wil dit probleem in de kiem smoren en de kosten niet verder laten oplopen: wat dien ik dus te doen? Ik heb een iPhone 8 dus het verhaal van iMessage en FaceTime wil ik geloven, maar ik zou graag dan ook een oplossing krijgen?
Vriendelijke groet,
Jessie
Beantwoord
Kosten internationale sms’en
Beste antwoord door frank
Dat zijn inderdaad sms'en van iPhone apps die zich registreren in het buitenland.
Telkens je die apps opstart , worden blijkbaar die sms'en verstuurd ....
Hier staat een ganse discussie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=38714
Het belangrijkste staat hier:
Om hoge kosten te vermijden schakel je iMessage en FaceTime dus beter niet regelmatig in en uit, want telkens je het inschakelt wordt er zo'n sms verstuurd.
Natuurlijk had Apple hun systeem ook zo kunnen ontwerpen dat zij een beveiligingscode naar jouw gsm-nummer sturen, maar helaas hebben ze voor het omgekeerde gekozen, zodat alles op jouw kosten is.
Bekijk origineelTelkens je die apps opstart , worden blijkbaar die sms'en verstuurd ....
Hier staat een ganse discussie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=38714
Het belangrijkste staat hier:
Om hoge kosten te vermijden schakel je iMessage en FaceTime dus beter niet regelmatig in en uit, want telkens je het inschakelt wordt er zo'n sms verstuurd.
Natuurlijk had Apple hun systeem ook zo kunnen ontwerpen dat zij een beveiligingscode naar jouw gsm-nummer sturen, maar helaas hebben ze voor het omgekeerde gekozen, zodat alles op jouw kosten is.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.