Skip to main content
Beantwoord

vraag ivm nieuwe decoder

Hans VG
Forum|alt.badge.img+1

Hallo,

Ik heb vorige week een email gekregen dat onze 2 decoders(v5 compact) gaan vervangen gaan worden door een nieuw en recent model.Nu heb ik enkele vragen,kan ik de 2 decoders deactiveren door in 1 keer te bellen,of moet dit elk afzonderlijk gebeuren.Vandaag dan brieven gekregen waar hetzelfde instaat dan de mail,maar op 1 brief staat dat ik de decoders kan afgeven in een containerpark of proximus shop,en in andere brief staat dat ik tv box kan bezorgen met een gratis bpost retourticket.En moet ik als ik nieuwe tv box ontvang nog bellen voor hem te activeren,of gebeurd dit,als ik onze lijnnummer ingeef bij installatie.

Beste antwoord door HadewychT

@Hans VG Je kan de kabels van de nieuwe decoder op exact dezelfde manier aansluiten als de oude decoders. Dit mag dus via PLc of via kabel. Dit heeft geen invloed op de eerste installatie. 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Martin
  • 33929 reacties
  • 15 mei 2025

@Hans VG Als je de nieuwe TV-boxen ontvangt staat de uitleg er bij wat je moet doen, maar je kan het ook op voorhand eens nalezen hier →TV Box vervangen.

PS: In verband met het terugsturen van je oude TV-Boxen kan je best op een officieel antwoorde wachten van een PX moderator die kan natrekken of je die al dan niet moet terugsturen.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 15 mei 2025

@Hans VG Een Decoder type V5c mag nog terug opgestuurd worden naar ons. Oudere modellen mogen inderdaad in het containerpark afgegeven worden. Je mag beide decoders in 1 pakje opsturen met het retourlabel dat je hebt. Onze excuses voor de tegenstrijdige info.

Je activeert de nieuwe decoders bij de installatie als je het lijnnummer in je decoder ingeeft zoals uitgelegd in de info die Martin hierboven gepost heeft. 

Je kan beide decoders tegelijkertijd afmelden via de telefoon. 

Hans VG
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 75 reacties
  • 15 mei 2025
HadewychT schreef:

@Hans VG Een Decoder type V5c mag nog terug opgestuurd worden naar ons. Oudere modellen mogen inderdaad in het containerpark afgegeven worden. Je mag beide decoders in 1 pakje opsturen met het retourlabel dat je hebt. Onze excuses voor de tegenstrijdige info.

Je activeert de nieuwe decoders bij de installatie als je het lijnnummer in je decoder ingeeft zoals uitgelegd in de info die Martin hierboven gepost heeft. 

Je kan beide decoders tegelijkertijd afmelden via de telefoon. 

Dikke merci van de info ​@HadewychT ….van zodra ik ze heb stuur ik de oude terug naar jullie...nog 1 vraagje,de ene decoder is verbonden met een PLC….is dat dezelfde installatie dan met kabel,of moet ik deze eerst configuren via bbox,of kan ik dat rechtstreeks via de plc

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • Antwoord
  • 15 mei 2025

@Hans VG Je kan de kabels van de nieuwe decoder op exact dezelfde manier aansluiten als de oude decoders. Dit mag dus via PLc of via kabel. Dit heeft geen invloed op de eerste installatie. 

Hans VG
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 75 reacties
  • 15 mei 2025
HadewychT schreef:

top,,merci voor alle nuttige info ​@HadewychT