Skip to main content
Beantwoord

Bewaren van onderbroken opname

Aan allen

Wanneer een opname wordt stopgezet is er alleen de keuze:

“Opname stoppen en verwijderen

Vroeger kon je het stuk dat opgenomen was bekijken in “Opnames”.

Nu kan dit niet meer.

Hoe kan dit opgelost worden?

Groeten

Charlie

Beste antwoord door Forum10Prox

Aan Martin en Mutlie

Zo kan het inderdaad. Opname gewoon laten doorlopen tot einde opname.

Ondertussen kan ik inderdaad kijken.

Het is een andere benadering dan vroeger, maar deze methode werkt.

Bedankt voor jullie respons

Hiermee sluit ik deze sessie af.

Nog een prettige 1 mei

Charlie

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • 33935 reacties
  • 1 mei 2025

ik heb dit tot hiertoe nog nooit zelf zo geprobeerd (ook niet op de oude decoder modellen) om een opname die ik programmeer vroegtijdig te stoppen, maar als dit niet meer mogelijk is op je decoder om een gedeeltelijk opgenomen programma (omdat je die zelf vroegtijd stopt) te bekijken, dan zou ik gewoon de opname programmeren en volledig laten opnemen.

Of doe je dit vroegtijdig stopzetten van een opname met een bepaalde reden.

Mutlie
  • 2134 reacties
  • 1 mei 2025

Nu, ik ben totaal niet zeker dat het juist is dat de opname stopzetten ook wissen inhoudt (tenminste, ik meen het wel al gezien te hebben) maar als, ik heb het nog niet als hinderlijk ondervonden. Wanneer we toevallig toch kijken, al dan niet vertraagd, en we hebben de uitzending gezien, dan wis ik de opname, maar moet die soms ook eerst stopzetten. Maar zoals gezegd durf ik op dit moment niet bevestigen dat stopzetten ook wissen inhoudt.

Alhoewel …
Het zou inderdaad kunnen dat iemand een programma deels wil zien voor een bepaalde reportage en daarom slechts dat deel wil opnemen. Bijvoorbeeld Vlaanderen Vakantieland met een drietal onderwerpen waarvan die iemand het eerste of tweede onderwerp interesseert en het derde niet en dat laatste eigenlijk overbodig is. Waarom dan meer opnemen dan nodig?
Of, stel dat die iemand een programma opneemt (met de 30 minuten erna) maar toch kijkt en de opname later nog eens wil herbekijken. (wat bij ons nog niet het geval is geweest)
In beide gevallen zou men dus niet meer de opname mogen stopzetten als en indien het correct is dat de opname stopzetten ook de opname wissen inhoudt.

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 1 mei 2025

Aan Martin en Mutlie

Een concreet voorbeeld.

Snooker wordt uitgezonden van 19:00u tot 23 uur.

Ik programmeer programma omdat ik om 19.00u niet live kan kijken.

Om 21:00u merk ik dat het programma snooker is geëindigd. Men weet nooit wanneer wedstrijd is afgelopen.

Nu zou ik moeten wachten tot 23uur om opname vanaf 19:00uur te bekijken. Praktisch is dit niet.

Vroeger (voor laatste update) kom ik opname stoppen om 19:00uur en het reeds opgenomen deel te bekijken. Niet niet meer

Alvast bedankt

Charlie

Martin
  • 33935 reacties
  • 1 mei 2025

@Forum10Prox je zegt “Nu zou ik moeten wachten tot 23uur om opname vanaf 19:00uur te bekijken.”

Waarom zou je moeten wachten tot 23uur om de opname te bekijken, je gaat gewoon via de menu naar je opnames en selecteert daar die opname en je kan gewoon kijken en zelfs doorspoelen en terug spoelen indien gewenst. Je kan pauzeren en dan verder kijken en ook stoppen op een bepaald moment om dan later weer verder te kijken op het moment dat je dit wilt. 

Het is trouwens totaal niet nodig dat je de opname stopt om één of andere reden, laat die gewoon doorlopen tot het einde tot ze automatisch stopt.

Mutlie
  • 2134 reacties
  • 1 mei 2025

Neen, dan heb je me verkeerd begrepen, misschien?
Ik schreef toch :

• Wanneer we toevallig toch kijken, al dan niet vertraagd, en we hebben de uitzending gezien, dan wis ik de opname, maar moet die soms ook eerst stopzetten.

Ik bedoeld met het laatste: het programma is afgelopen, maar de opname loopt nog verder. Een lopende opname kan je niet wissen zonder die  eerst te stoppen.
M.a.w. als je merkt dat snooker gedaan is om 21u, dan kan je gerust kijken (ook al voor 21u  of na 21u) terwijl de opname nog loopt. Als je dan op het punt bent dat de wedstrijd gedaan is stop je met kijken en stopt (en ook  wist - of niet) de opname. Tenzij je de uitzending wil herbekijken, start dan de opname gewoon opnieuw of laat de opname doorlopen. Toch geen groot probleem?

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 1 mei 2025

Aan Martin en Mutlie

Zo kan het inderdaad. Opname gewoon laten doorlopen tot einde opname.

Ondertussen kan ik inderdaad kijken.

Het is een andere benadering dan vroeger, maar deze methode werkt.

Bedankt voor jullie respons

Hiermee sluit ik deze sessie af.

Nog een prettige 1 mei

Charlie

Martin
  • 33935 reacties
  • 1 mei 2025

En met de de opname te stoppen op het punt waar je geen belangstelling meer in hebt, daarmee win je in feite niets. Vroeger met de decoder met harde schijf zou je dit nog kunnen nut gehad hebben om plaatst winnen voor andere opnames die je op de harde schijf wou zetten, aangezien de opname tijd op de harde schijf beperkt was.

Voor u ook nog een prettige 1 mei