Skip to main content
Vraag

uitgesteld kijken v7c

Uitgesteld kijken nieuws vrt 19u, 

Start ongeveer 10 min vooraf, en dan blokkeert het beeld, zie foto.

Dit 2 x na elkaar op hetzelfde punt.

Nog iemand probleem hiermee?

20 reacties

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 4 april 2025

zeer zeker - erg vervelend - de laatste tijd zijn er meer en meer soortgelijke problemen

herstart van toepassing helpt helemaal niet

Martin
  • 33316 reacties
  • 4 april 2025

@Tony_019 welke software versie staat er op je V7c decoder.

Mutlie
  • 1985 reacties
  • 4 april 2025

Datzelfde heb ik ook gemeld op dit forum.
Ik herinner me dat vooral omdat het 2 dagen na mekaar hetzelfde programma was (Crossing Jordan).
Dat blokkeerde  op hetzelfde beeld, ook al spoelde ik door, bij afspelen stond hetzelfde beeld er.
Dat was toen kijken via de app. De dagen daarna hadden we nog enkele foutmeldingen (p000 en P016 als ik me niet vergis) maar wat ik me nu afvraag was met welke softwareversie?
(vanavond nog altijd 6.164.3 trouwens)

Martin
  • 33316 reacties
  • 4 april 2025

@Tony_019 Ter bijkomende info:

ik heb het nieuws van 19u eens volledig herbekeken en start op mijn V7 decoder vanaf het begin van het nieuws en loopt gewoon verder tot het einde. Bij begint dit 10 minuten op voorhand, om die reden vraag ik mij af of je mss met oudere software versie zit!

Die fout die je beschrijft werd wel al van vroeger door verscheidene mensen gemeld. 

• Auteur
  • Practitioner
  • 28 reacties
  • 5 april 2025

Martin

De softwareversie  is 5.168.2

Er is geen update beschikbaar

Martin
  • 33316 reacties
  • 5 april 2025

Dan zit je inderdaad nog op het oud TV platform want als je op het nieuw TV platform gezet gaat worden dan begint de software versie met een 6. …….

Nu dit probleem dat je beschrijft is wel een gekend probleem. 

Ik heb de versie al die met een 6. begint en heb ook dit probleem niet en het nieuws van 19 u begint ook van in het begin bij terugkijken.

Best dat je afwacht dan tot de PX moderatoren reageren maandag, maar of ze u daarom direct zullen kunnen op het nieuw platform zetten daar ben ik niet zeker van, want dit gebeurt gespreid, geleidelijk aan. 

Mutlie
  • 1985 reacties
  • 5 april 2025

Moderatoren kunnen dat (op nieuw platform zetten) niet doorvoeren, helaas.
Er zit niets anders op dan af te wachten.

Martin
  • 33316 reacties
  • 5 april 2025

Dat hebben de PX moderatoren hier inderdaad  in één of ander topic reeds gemeld, maar wat ik mij afvraag of ze dit niet op aanvraag aan de bevoegde dienst kunnen aanvragen om dit eventueel uit te voeren.
Eén  reden onder ander dat ik mij hier al bij kan voorstellen dat ze dit niet doen is, dat namelijk iedereen die dit zou lezen ook zou willen onmiddellijk overgezet worden op dit nieuw platform.

Wat PX aangekondigd heeft op 15 maart 2024 is o.a. het volgende:
Voor bestaande klanten zal de migratie naar het nieuwe platform geleidelijk aan gebeuren. Het volledige proces zal ongeveer 2 jaar duren.

Dus eigenlijk waren het de nieuwe klanten die een V7c kregen het eerst aan de beurt.

Mutlie
  • 1985 reacties
  • 5 april 2025

Het is maar hoe je het bekijkt want ik hang al enige tijd  aan het 6 platform en heb “maar” een V7 zonder de “c”.
Zou het niet eerder liggen aan de locatie, de server waar je tv beelden en updates van ontvangt?

• Practitioner
  • 32 reacties
  • 5 april 2025

@Tony_019 Ik had precies dezelfde foto  kunnen maken met Arnout Hauben. Dus zelfde probleem, zelfde moment. App-versie: 6.164.3. 
Soms is na een opstart het beeld veel helderder dan normaal, een herstart verhelpt dat euvel meestal.

Martin
  • 33316 reacties
  • 5 april 2025

@Rogerbos  en starte het. Nieuws dan bij u ook op aan het begin of was het ook bij u ± 5 min op voorhand?

Martin
  • 33316 reacties
  • 5 april 2025
Mutlie schreef:

Het is maar hoe je het bekijkt want ik hang al enige tijd  aan het 6 platform en heb “maar” een V7 zonder de “c”.
Zou het niet eerder liggen aan de locatie, de server waar je tv beelden en updates van ontvangt?

De enige constante is dat je kunt afleiden uit de meldingen op het forum, dat er regelmatig problemen zijn met opnames en uitgesteld kijken.

Is dit afhankelijk van de weg die afgelegd wordt, routing/server…. Is waarschijnlijk wel mogelijk, maar de oorzaak, ra, ra, ra, ik stond er bij en keek er naar :-)

• Practitioner
  • 32 reacties
  • 5 april 2025

@Martin Ik wou het nieuws “Herstarten” maar kwam op het beeld van de foto terecht. Het geluid liep normaal door, maar het beeld bleef stilstaan. Ik heb moeten terugspoelen vanuit het volgende programma om het nieuws van in ‘t begin te kunnen zien.
Heeft iemand overigens dat probleem van het te heldere beeld bij opstart ook al vastgesteld?

Martin
  • 33316 reacties
  • 5 april 2025

@Rogerbos 

Bij mijn weten heb ik hierover toch nog geen klachten over gezien op het forum.

Gebruik jij de originele bijgeleverde HDMI kabel van de V7(C) decoder en is de decoder rechtstreeks met de HDMI kabel aan je HDMI ingang van je TV verbonden.

• Practitioner
  • 32 reacties
  • 5 april 2025

@Martin Originele kabel, rechtstreeks verbonden

Martin
  • 33316 reacties
  • 5 april 2025

ik weet niet of het zou iets te maken met HDR, maar je zou het eens kunnen proberen door deze uit te schakelen als volgt 

•  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- Weegave en geluid        
                      |- Geavanceerde weergave Instellingen
                         |- IndelingsSelectie
                            |- Handmatig Selecteren:
                            🔘 HDR/HLG (aan- of uitvinken) 

• Practitioner
  • 32 reacties
  • 6 april 2025

@Martin Vermits het probleem (veel te heldere beeld na opstarten) zich sporadisch voordoet ga ik jouw suggestie gedurende een week testen. Het zou wel jammer zijn dat ik HDR blijvend moet uitzetten als daar idd de oorzaak ligt.

Martin
  • 33316 reacties
  • 6 april 2025

@Rogerbos Inderdaad,  maar is wel interessant om weten of het daar iets mee te maken zou kunnen hebben, dan weten we tenminste al van waar het komt. 

Rogerbos schreef:

@Martin Vermits het probleem (veel te heldere beeld na opstarten) zich sporadisch voordoet ga ik jouw suggestie gedurende een week testen. Het zou wel jammer zijn dat ik HDR blijvend moet uitzetten als daar idd de oorzaak ligt.

• Practitioner
  • 32 reacties
  • 6 april 2025

@Martin 
Op mijn V7 staat onder ‘Geavanceerde weergave instellingen’ enkel ‘Gamemode toestaan’, dus geen ‘Indelingsselectie’...

Martin
  • 33316 reacties
  • 6 april 2025

@Rogerbos 

Mijn fout, omdat in de titel van dit topic V7C stond ging ik ervan uit dat het om een V7C ging en inderdaad HDR kan je alleen uitzetten op een V7C decoder!
Mss kan HDR wel op je TV zelf uitgezet worden.

Wat mss ook kan een oplossing bieden voor je helder beeld is: 

• HDMI kabel van TV box eens op een andere HDMI ingang van je TV aansluiten
  • De V7 decoder eens 10 sec volledig stroomloos zetten om te laten herstarten maar dit zal je waarschijnlijk al geprobeerd hebben.
  • De software van de TV eens up te daten.

Reageer