Skip to main content
Beantwoord

aanrekening tweede tv box

Beste

Vandaag wordt tweede decoder plots aangerekend. Terwijl het hier gaat om een vroeger aangekochte v5c mini. Waarom moet ik plots huur betalen voor een decoder die ik toen heb aangekocht.

Mvg 

Beste antwoord door tina.b

@Tstrubbe 

nee, het toestel staat niet meer geregistreerd om terug te brengen.  Je kan het rustig zelf blijven gebruiken.

sorry voor verwarring : retourlabel wordt steeds verzonden. Je mag de mail negeren.

Groeten

Tina

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

10 reacties

Martin
  • 33069 reacties
  • 8 februari 2025

@Tstrubbe 

FYI: je bent niet de enige die dit voorheeft dat het systeem een decoder detecteert op je lijn, maar omdat de PX moderatoren dit verder zouden kunnen natrekken en u verder helpen maandag als ze terug hier online komen,  best (indien dit nog niet volledig zijn) in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvullen, zodat zij u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Mutlie
  • 1926 reacties
  • 9 februari 2025

@Tstrubbe 
Kijk ook eens op je laatste aanrekening (vóór de decoder wordt aangerekend). daar moet normalerwijze een bericht staan over de aanrekening en waarom.
Als de decoder is aangekocht heb je toch (hopelijk nog) een factuur? Belangrijk: bij wie heb je de decoder gekocht?
Bij mijn weten (maar ik kan verkeerd zijn) kon je in het verleden bij Proximus de V3 aankopen, maar de V5 (en volgende modellen) enkel maar huren.

Martin
  • 33069 reacties
  • 9 februari 2025

FYI: Voor wie een V5c had is het ook een tijd mogelijk geweest om die aan te kopen voor 50€ bij Proximus.

• Deze melding staat dan op je factuur:
    Regularisatie van facturatie van de huur van TV Box:
    Na een fout van onze kant is de huur van de TV Box al enige tijd niet in rekening gebracht. We zijn genoodzaakt om deze situatie te regulariseren zonder terugwerkende kracht. Deze aanpassing is van toepassing vanaf deze aanrekening. Bedankt voor uw begrip.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2488 reacties
  • 10 februari 2025

Dag ​@Tstrubbe deze melding staat inderdaad op je aanrekening. Ik zal het toestel uit huur halen, de facturatie wordt rechtgezet op je volgende factuur. Groetjes, Heidi

• Auteur
  • Rising star
  • 17 reacties
  • 15 februari 2025

Bedankt om dit recht te trekken. Ik had deze v5c toen inderdaad gekocht. Ik heb een e-mail gekregen met retourlabel. Ik hoop dat ik mijn v5c niet moet terugsturen en dus nog kan gebruiken?

Alvast bedankt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1243 reacties
  • 16 februari 2025

Ik zou toch alert blijven. "Uit huur halen" wordt misschien door het computersysteem van Proximus wel geïnterpreteerd als het einde van het huren van een decoder. En het is een v5c, die moet teruggestuurd worden,  vandaar de retourlabels. 

Martin
  • 33069 reacties
  • 16 februari 2025

PX moet hem inderdaad in de lijst van gekochte decoders zetten.

• Auteur
  • Rising star
  • 17 reacties
  • 18 februari 2025

@HeidiE ik heb een retourlabel ontvangen in mijn e-mail, ik moet mijn zelfgekochte decoder toch niet inleveren. Deze zou ik toch moeten blijven gebruiken?

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3205 reacties
  • Antwoord
  • 18 februari 2025

@Tstrubbe 

nee, het toestel staat niet meer geregistreerd om terug te brengen.  Je kan het rustig zelf blijven gebruiken.

sorry voor verwarring : retourlabel wordt steeds verzonden. Je mag de mail negeren.

Groeten

Tina

• Auteur
  • Rising star
  • 17 reacties
  • 18 februari 2025

@tina.b geen probleem, bedankt voor het snelle antwoord.