Skip to main content
Vraag

zwart scherm / sneeuw


Forum|alt.badge.img

Beste

vraagje in naam van mijn schoonouders.

het beeld op hun TV hapert af en toe, toont even een zwart scherm of sneeuw. Alle stappen onder ‘hulp’ al eens gedaan, maar geen beterschap.
Enkele weken geleden zijn eens naar de Proximus winkel geweest om te vragen om deze box te wisselen, maar ze kregen het antwoord dat ze dit online moesten doen. Iemand een idee, waar ze dit moeten aanvragen?

Vriendelijke groeten,

Frederik

17 reacties

Martin
  • 33470 reacties
  • 24 januari 2023

@frederik 6628 als ze reeds hun apparatuur herstart/gerest hebben kunnen ze niet veel meer doen, buiten indien mogelijk de decoder rechtstreeks eens verbinden met een utp netwerkkabel, indien die decoder nu zou verbonden zijn met de bbox over draadloze oplossingen, om zo te kunnen vaststellen of deze draadloze oplossingen evt. de oorzaak zouden kunnen zijn.
Als zij een Android decoder hebben is het ook belangrijk dat ze de originele HDMI kabel gebruiken die bij de decoder meegeleverd was. 
Ook eventueel kunnen ze eens een andere HDMI ingang gebruiken op hun TV voor de decoder.
Proximus medewerkers kunnen als ze hier de draad terug opnemen ook je lijn uittesten op eventuele fouten en zij kunnen ook verder beslissen wat er nog kan gebeuren en ook beslissen om het nodig is van een TV box (decoder) op te sturen met Bpost zodat de oude kan omgeruild worden.

✔️Zet best ook hun gegevens in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) onder het privé tekstveld “ticket” (kan alleen door PX medewerkers gelezen worden) bv hun klantnummer enz die kunnen nuttig zijn zodat de PX forummedewerkers daarmee direct aan de slag kunnen.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 45 reacties
  • 25 januari 2023

Dag Martin

bedankt voor uw reactie.
De decoder is al met een utp kabel verbonden. Ik zal eens vragen of ze de originele HDMI kabel gebruiken.
Ik heb hun info bij het vak “ticket” gezet.

 

 


Martin
  • 33470 reacties
  • 25 januari 2023

@frederik 6628 Bedankt, dan kunnen de @Pro⌘imus-Forummedewerkers hiermee verder als ze de draad hier opnemen. 


jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 25 januari 2023

Helpt ook om de HDMI kabel effen uit de decoder te trekken en terug erin, of inderdaad een decoder reset doen helpt ook al veel miserie.


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 25 januari 2023

@frederik 6628 Hou ons op de hoogte of dit het geval is.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 45 reacties
  • 25 januari 2023

De reset is uitgevoerd. 

Ik laat weten of ze vanavond terug problemen hebben.

 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 45 reacties
  • 1 februari 2023

Hallo,

de problemen zijn blijkbaar nog niet opgelost.
Best dat er eens iemand hun lijn controleert?

Mvg
Frederik


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 2 februari 2023

@frederik 6628

Ik zie dat je schoonouders twee decoders hebben, stelt men deze storingen vast op de beide decoders?

De meetresultaten van de aansluiting zijn wel goed.

 

Geert


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 45 reacties
  • 2 februari 2023

@GeertC 

Enkel in de woonkamer. Andere box staat nu in de woonkamer en sindsdien geen probleem meer.

Dus waarschijnlijk zal het wel aan die TV box liggen?

 

Mvg


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 2 februari 2023
frederik 6628 schreef:

@GeertC

Enkel in de woonkamer. Andere box staat nu in de woonkamer en sindsdien geen probleem meer.

Dus waarschijnlijk zal het wel aan die TV box liggen?

 

Mvg

daar lijkt het inderdaad op.

zijn er al stappen ondernomen om deze om te ruilen?

 

Geert


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 45 reacties
  • 2 februari 2023

Ze zijn zelf eens naar een Proximus winkel geweest, maar daar zeiden ze om dit online te doen.
En daardoor dat ik er nu voor informeer hoe dit in zijn werk gaat ;-).

 

 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 2 februari 2023

@frederik 6628 

hiervoor zou ik het unit Mac adres moeten hebben, dat vind je terug op de onderkant van de decoder op het grootste etiket onder de streepjescode.

Hiermee kan ik een omruiling inleiden.

 

Geert


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 45 reacties
  • 2 februari 2023

 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 45 reacties
  • 8 februari 2023

@GeertC foto gepost van hun decoder.

Heb je info genoeg om een inruiling in te leiden?

 

Mvg

Frederik


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 9 februari 2023

@frederik 6628 

kan er morgen, zaterdag of maandag iemand van bpost langskomen met een nieuwe decoder?

 

Geert


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 45 reacties
  • 9 februari 2023

Dit mag maandag zijn.

Alvast bedankt!

 


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 466 reacties
  • 10 februari 2023

@frederik 6628 de decoder is onderweg. Deze zou maandag via BPost aan huis geleverd worden.