Skip to main content
Vraag

Probleem digitale tv


  • Apprentice
  • 2 reacties
2x TV's draadloos verbonden
Bij problemen (haperende verbinding) werden alle toestellen (modem,wifi bridge, decoder) gereset....
Bij 1 toestel werd het probleem opgelost..... bij de 2de echter niet.
Bij deze vertoont het beeld nog geregeld haperingen....
Enige tips?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

14 reacties

Martin
  • 33928 reacties
  • 20 maart 2019
de twee wifi bridges mss eens van plaats verwissel om te zien of de fout meegaat met de bridge of niet

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 20 maart 2019
Hallo,

We zullen je lijn eens nakijken, je mag ons via deze link je klantnummer of telefoonnummer doorsturen.

Groeten Geert

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 20 maart 2019
Dank je wel,

We stellen inderdaad vast dat er onderbrekingen terug te vinden zijn op het network.

Heb je de modem (de bbox) al herstart?

Geert

  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 20 maart 2019
Hij werd volledig gereset....

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 20 maart 2019
2 wifi bridges in huis. Problemen sinds dag 1. Onderbroken radio - en tv uitzendingen, stilstaand of paars beeld. Na een halfuurtje wachtmuziek bij proximus wordt alles 'gereset' en de volgende dag begint alles weer van vooraf aan....

Martin
  • 33928 reacties
  • 20 maart 2019
staan die wifi bridges ver van de bbox mss of komen er enkele muren of beton tussen te staan

SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1004 reacties
  • 21 maart 2019
Oumie, ik zie alvast geen storing op je vaste lijn, het signaal komt dus goed toe tot op je modem. In eerste instantie is het inderdaad aan te raden eens alles te herstarten zoals op volgende procedure is uitgelegd: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html . Indien je hierna blijft dezelfde problemen hebben zal het eerder te maken hebben met de kwaliteit op de verbinding tussen de 2 wifi-bridges door bijvoorbeeld lange afstand zoals Martin aangeeft. Je kan in dat geval best eens nagaan of je de wifi bridge mss kan verplaatsen.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 22 maart 2019
Als de tips van Samuel niet helpen, kan je evt via volgende link een technieker boeken voor nazicht ter plaatse :

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_happy_house_new/particulieren/producten/r-orphans/forms/happy-house.html

  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 4 april 2019
Nieuwe modem werd geinstalleerd door technieker..... probleem schijnbaat opgelost.....
Bij het afspelen van opgenomen programma's is het probleem nog steeds niet opgelost.
-haperend beeld
-verhakkelde weergave
-etc

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 4 april 2019
ik heb even je verbinding nog verder gecontroleerd en zien geen fouten meer op je verbinding
kan je ons de namen doorgeven van een aantal programma's waarmee je problemen ondervindt

Martin
  • 33928 reacties
  • 4 april 2019
je zou eens moeten kunnen proberen door de decoder rechtstreeks op de bbox aan te sluiten met een utp (kan ook met een lange utp netwerkkabel, max ± 100m, moest je er ene kunnen vastkrijgen, dan zou je pas 100% zeker kunnen zijn dat het aan de draadloze toestellen ligt die er tussen staan.

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 2 december 2020

Ik heb 2 decoders aangesloten op de bbox, dit via utp. Sinds 1 van de 2 decoders werd geruild voor een Android model hebben we haperende beelden bij life uitzendingen, niet bij kijken opnames. Enig idee waarom? 


Martin
  • 33928 reacties
  • 2 december 2020

werd  hier door verschillende android v7 decoders ook gemeld die eveneens dit probleem vaststellen.

MaarmMorgen komen de ⌘-medewerkers hier terug langs op het forum…. 


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2145 reacties
  • 8 december 2020

Hallo Dominique, 

Krijg je een foutmelding te zien op je scherm of enkel haperingen in het beeld? 

 

Groetjes, 

Daisy