Beantwoord

Teletekst NOS

  • 30 April 2017
  • 74 reacties
  • 2538 Bekeken

Sinds vr. 28/04 is het niet meer mogelijk van teletekst te bekijken op de Nederlands zenders NPO1/2/3. Ik heb hierover al verschillende gesprekken gehad met Proximus, maar ben nog niet echt verder geholpen. Ik heb de meest onnozele antwoorden op mijn vraag gekregen. Dit is nog zachtjes uitgedrukt. Ik wil eindelijk eens weten waarom ik geen teletekst meer kan ontvangen.

MVG

Marc Billen
icon

Beste antwoord door sabineb 2 May 2017, 10:50

Bekijk origineel

74 reacties

Ter info:
Wel het volgende gelezen hier
bij mij werkt Teletekst het wel nog, herstart eens je decoder door hem effen stroomloos te zetten.
Bedankt voor uw snel antwoord. Ik heb reeds meermaals decoder stroomloos gezet, echter zonder resultaat. Wanneer ik op mijn afstandsbediening op de teletekst-toets druk, komt er steeds een melding van Proximus i.v.m. mogelijkheden voor ondertiteling. Bij Proximus beweert men dat teletekst gewoon gestopt is. Ik heb hierover NOS gecontacteerd, die wisten van niks... Ik heb van Proximus nog steeds geen serieus antwoord gekregen. Heb reeds 3 uur met hen hierover getelefoneerd.
Reputatie 6
Badge +2
Ik krijg ook geen teletekst maar een vermelding dat men op OK moet drukken om de ondertitels op te roepen.
Dat de NPO met teletekst gestopt is larie en apekool want op de TN digicorder kan ik wel teletekst raadplegen.
Afschaffing van NOS teletekst is vooralsnog niet aan de orde want in Nederland wordt nog volop teletekst geraadpleegd.
Reputatie 7
Badge +3
Druk eens op OK en dan selecteer je "ondertitels", dan pijltje naar rechts tot je NL ziet staan. Bevestigen en Backknop gebruiken om uit het menu te gaan. Lukt dat? Teletekst is dan geactiveerd voor die zender. Wil je hem deactiveren, dan moet je dezelfde weg gaan en pijltje naar links tot er niks staat. Dit werkt voor alle zenders en is de nieuwe manier voor TX. Selectie is wel een beetje verschillend voor elke zender (VRT heeft meer keuzemogelijkheden).
Ik krijg ook geen teletekst maar een vermelding dat men op OK moet drukken om de ondertitels op te roepen.
Dat de NPO met teletekst gestopt is larie en apekool want op de TN digicorder kan ik wel teletekst raadplegen.
Afschaffing van NOS teletekst is vooralsnog niet aan de orde want in Nederland wordt nog volop teletekst geraadpleegd.

Hoe kan je nu zoiets uitleggen ik krijg op alle 3 teletekst zonder dat ik moet de operatie uitvoeren zoals Elma uitlegt (gelijk welke optie ik kies, speelt geen rol, altijd teletekst) ???
Bij VRT is het natuurlijk een ander verhaal daar is teletekst definitief afgeschaft.
Bedankt voor uw reacties. Het is duidelijk dat teletekst nog bestaat. Alleen weten ze dat blijkbaar niet bij Proximus. Ik ga ze terug contacteren via hun help(?)desk. Aan Elma, dat is juist wat ik bedoel, ik krijg voorstellen i.v.m. ondertiteling, maar ik wil gewoon teletekst.
Welke decodertype heb je eigenlijk?
Die instelling waar Elma het over heeft, speelt bij mij totaal geen rol hoe ik deze ook instel, bij al de mogelijk gekozen opties heb ik teletekst.
Ik heb een decoder van het type V4.
In uw andere post heb ik net gelezen dat je een v4 hebt en daar heb ik het volgende geantwoord:
Dan heb ik de indruk dat het moet iets te zien hebben met de v4 decoder/(software) .
Als er nog anderen meelezen die een v4 hebben zouden ze eens kunnen bij hen testen om te zien of het lukt of niet en dan zouden we kunnen zeker weten of het iets met de v4 te maken heeft.

Edit: je was me juist voor met je antwoord 😉
Bedankt. Ik zal morgen nog eens bellen naar Proximus en ik zal zeker gebruik maken van uw tips.
Reputatie 3
Badge
Heb hetzelfde probleem als marc billen geen TT op nederlandse posten enkel melding voor ondertiteling.
Heb ook een V4 decoder met softwareversie leon batch2_15.21.0.60 ( nagekeken op 30-4-2017 )
Dan ben ik toch niet alleen. Ik zal morgen het resultaat van mijn contact met Proximus hier melden.
Bedankt ronaldo, om dit te melden, nu weten we bijna 100% zeker dat daar het probleem zit.
Was anders ook moeilijk uit te leggen angezien het bij mij altijd is blijven werken op de v5.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Alexander,

NPO teletekst in niet gestopt. zelf kan ik het zonder problemen gebruiken. Want me vooral opvalt dat klanten met een v4 decoder problemen ondervinden daarmee. Kan je me anders eens in PB je klantenID of telefoonnummer doorsturen zodoende dit eens nader ook te kunnen bekijken.Mvg sabine
Hallo Sabine,
Volgens mij is het gebeurd met de laatste software update van de V4
Mvg, Martin
Reputatie 6
Badge +4
Hi everyone

Juist bevestiging gekregen.

Er blijkt effectief een probleem te zijn met oproepen van TT op de v4 decoders Prx. Enkel de ondertitels zouden nog werken.

Om dus volop van TT te kunnen genieten op de NPO zenders is de beste oplossiing een omruiling naar een V5 decoder te doen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_dcd_swap/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html

P.s. Vergeet hierbij niet:

opnames op de server worden overgezet naar nieuwe decoder

opnames specifiek op de harde schijf van deze decoder gaan verloren hierbij

Mvg Sabine
Hallo Sabine,
Mag ik hieruit dan ook besluiten dat deze bug niet meer zal opgelost worden voor de V4 en het ook min of meer stilaan het einde van de V4 zal betekenen?
Mvg Martin.
Ik heb hetzelfde te horen gekregen. Wij hangen gewoon aan een touwtje.
Ik heb een vriendelijke persoon aan de lijn gekregen die mij dezelfde uitleg als Sabine gaf. Wel een klantvriendelijke politiek van Proximus om de mensen zo voor een voldongen feit te plaatsen. Ik erger mij hier enorm aan. Morgen komt er iemand voor een "Happy house". Ik sta er op mijn opnames te behouden, anders wordt het een "Unhappy house".
Reputatie 6
Badge +3
Dat is niet het einde van de V4 er zullen nog updates komen.
Reputatie 6
Badge +1
Mensen die nog een V4 hebben, grijp je kans en ruil hem om. V5mini een wereld van verschil
Ja grijp uw kans waarom niet, maar voor mensen die hun v4 gekocht hebben is het wel 8€/maand neertellen (5€ als het je 2de of 3de decoder is)

correctie: sorry mijn redenering van 8€/maand is verkeerd want het zijn alleen gehuurde v4's die omgeruild kunnen worden, dus die kosten nu ook al 8€/maand of 5 €/maand.
Dat is niet het einde van de V4 er zullen nog updates komen.
bedankt voor je antwoord Jimmy O,
maar geef toe dat het wel raar is dat Prox voorstelt te ruilen voor een v5 (wat zeker geen nadeel is) niettegenstaande dat de software toch zal geupdated worden (dus TT bug ook opgelost zal zijn), gezien het omruilen normaal gezien alleen gebeurt bij defect.
Ik hoop dat de nte software binnenkort op de V4 decoders geladen wordt. V4 kijkers betalen evenveel voor het basispakket. Er is dus werk aan de winkel. Ik vind het ook niet kunnen dat er ineens geen teletekst meer is op de npo's op de V4 decoders. Of hopelijk is het verholpen met de komst van de npo's in HD. Graag dan met teletekst.
Timm1983

Reageer