Skip to main content

Voortaan mogelijk zendervolgorde wijzigen via website Pickx voor alle type decoders: 

Via Pickx.be kan je op een gemakkelijke en intuitieve manier je tv-zenders hernummeren. Bovendien zal deze wijziging automatisch zichtbaar zijn op alle Pickx platformen, TV Box, Pickx.be & Pickx-app.

  1. Ga naar  www.pickx.be/zenders ;
  2. Voer je MyProximus login en wachtwoord in;
  3. Selecteer een zender in de lijst en sleep die naar de gewenste plaats. Om naar een specifiek nummer te verplaatsen, druk je op de Verplaatsen-knop  aan de rechterkant en over je het gewenste nummer in. Breng zoveel veranderingen aan als je wil;
  4. Druk op Opslaan bovenaan het scherm om je wijzigingen op te slaan.

Bron: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_ch_order/particulieren/support/televisie/pickx-gebruiken/lijst-van-tv-zenders/de-volgorde-van-de-tv-zenders-veranderen.html

 

Misschien wisten jullie dit al, maar ik wou dit toch even vermelden :-) 

 

Ik deed een poging maar het overgrote deel van de zenders heet “ Geen zender toegewezen” 

La Une , ROb  etc niet te vinden


Dit zal vooral nuttig zijn voor de V7 bezitters waar dit niet kom.

PS: aanpassingen kun je ook altijd opvolgen hier → V7 Stand van zaken | Proximus Forum


Martin, ik kijk naar 3 zenders alle rest is ballast die de extreem onstabiele Pick App nog trager maakt. Dus ook voor Pick App gebruikers mag dit werken hoor !


Aangezien ze volop aan het sleutelen zijn aan de app zal het nog afwachten worden.


Ze sleutelen daar al jaren aan maar ik had het over de web versie van Pickx die blijkbaar ook niet werkt


Bedoel je dat het hernummeren niet werkt met de webversie of dat de pickx webversie in zijn geheel niet goed werkt bij u?

Ik hernummer de zenders via mijn decoder en heb de pickx webversie op dit gebied nog niet geprobeerd maar op ander gebied werkt dit nog altijd goed bij mij, ik gebruik trouwens meer de webversie dan de app versie om naar de pickx zenders te kijken.


@Tien ,

Bedankt voor de info:ok_hand: .

De zenders zijn verplaatst! Ook in de app.

 

Mvg,

Artie


normaal moet alles inderdaad synchroon verlopen als je de hernummering doorvoert op de pixck webversie moet die hernummering ook te zien zijn op de app versie en ook op je decoder.

 

NB: op sticky “v7 stand van zaken” werd het volgende gemeld op 10/02/21 :

De hernummering zoals die bestaat op de "oude" decoders zal niet meer voorzien worden in de toekomst.
Proximus  werkt aan de hernummering van de Pickx App via het web.

 

Wat niet duidelijk is, is of er ook een mogelijkheid komt in de toekomst om ook via de app versie van pickx de hernummering ook te kunnen uitvoeren?

 


@Martin De mogelijkheid om de hernummering via de pickx app te doen komt eraan. Op dit moment kan ik daar nog geen datum over bevestigen.


@Michael V Ok, in ieder geval bedankt om ons op de hoogte te brengen hiervan.


Wanneer ik naar pickx zenders ga zijn het overgrote deel van de zenders niet beschikbaar. Ik schat dat er 8 zichtbaar zijn


mss eens kijken op de pickx zenderlijst of die daar aangegeven staan

→ Pickx Tv zenders - Belgische en buitenlandse zenders | Proximus


Ik ken de zenders hoor maar op Pickx zenders zijn de meeste niet zichtbaar en dus niet verplaatsbaar. 


En zie je die ook niet met de app versie van Pickx? of heb jij het enkel en alleen over de lijst met verplaatsbare zenders dus dit hier dat je bedoelt 

 


Ik zie het inderdaad op www.pickx.be/zenders ; de plaats door Tien aangewezen.

Daar zie ik inderdaad je schermafdruk


@wimmer La une staat standaard op 251 en ROB op 181. Kan je deze wel bekijken in je app ? 

Je krijgt de melding dat er geen zender beschikbaar is normaalgezien enkel op nummers waar je geen zender hebt omdat je er geen abonnement voor hebt. 


Reageer