Vraag

zenders hernummeren v7 decoder lukt nog steeds niet

  • 10 May 2023
  • 32 reacties
  • 363 Bekeken

Beste,

8 maanden geleden heb ik deze vraag al eens gesteld en lukte het niet. Ik ging er toen vanuit dat er ging bekeken worden hoe dit verholpen kon worden.

We zijn 8 maanden verder en ik wou dit opnieuw voor mijn schoonmoeder proberen. Zij kan namelijk niet zo snel de juiste nummers (voor bv eurosport: 130) intypen. Nog voor ze alle nummers in het bakje typt springt de tv al op 1 op 13,…. ik wou dus de zenders hernummeren zodat ze dit probleem niet meer heeft.

Heel teleurstellend om te zien dat dit nog steeds niet werkt!

Leg me nu eens uit hoe dat moet en zorg dat het werkt!!!

 

Vicky


32 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@vicky_vlamHeb je al eens geprobeerd via de pickx website, daar in te loggen en bij instellingen te hernummeren?

Ik kan bij instellingen alleen ‘zenders hernummeren hulp’ kiezen!

@vicky_vlam 

Is er dan geen vakje zichtbaar ‘inloggen’?

Mvg Artie

Als je naar http://pickx.be gaat (pickx website zoals Michael V aangegeven heeft) kan niet anders dan inloggen want anders kun je niet naar de instellingen gaan om de zenders te hernummeren.

inloggen aangeduid met rode pijl

eens je ingelogd bent zie je onder je Naam het volgende staan:

dan klik je op “pickx instellingen” en krijg volgende keuzes 

Waar je dan op “zenders hernummeren” klikt

dan kies je de zender die wilt verplaatsen en klikt op “verplaatsen” 

bijvoorbeeld:  zender VRT 1 HD verplaatsen naar kanaal 3 

En op bevestigen klikken.
(ander optie is door de zender te kiezen en die te verslepen naar het kanaalnummer die je wenst)

_______________________________________________________________________________

NB: je kan ook rechtstreeks naar zenders hernummeren gaan via deze link:

TV, zenders hernummeren in  Proximus Pickx

waar je zal gevraagd worden om in te loggen en rechtstreeks op de pagina komt om zenders te hernummeren.

Cfr: De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

Bij mij lijkt het te  lukken en ik krijg zelfs de melding dat het op ‘al mijn apparaten wordt doorgevoerd”.
Helaas blijft het daarbij, de standaard nummering wordt terug actief gezet en ik ben er aan voor de moeite. Heeft dit te maken met opties (geen gmail account opgegeven) bv ? Of moet er meer tijd overgaan ? Knop ‘opslaan’ kan ingedrukt worden en succes melding volgt. Daar blijft het bij. Nogal frustrerend. 

Ik doe dit dus voor mijn schoonmoeder.

Maar als ik me inlog heb ik de keuze “pickx instellingen” niet anders zou ik die nummers kunnen veranderen in een wip natuurlijk! 

Jullie hebben duidelijk andere dingen zichtbaar dan ik:

 

is dit het geval zowel met Pickx-app versie, alsook met de webversie http://pickx.be? 

@vicky_vlam

ik zie dat je al ingelogd bent.

Je kan die wijzigingen aanbrengen als je in dit scherm naar TV-gids gaat en daar op het tandwiel klikt.

Dan krijg je pop-up menu om zenders te wijzigen.

Hoop dat dit werkt. Vergeet niet op te slaan ( map-icoontje).

Mvg Artie

Maar volgens mij moet dat toch op het zelfde neerkomen als die link die ik al opgegeven heb in mijn vorig →  bericht onder NB: …...

Namelijk : https://www.proximus.be/pickx/nl/preferences/zenders-hernummeren

Dat klopt inderdaad. Even afwachten nog. 😉

Mvg 

Artie

Reputatie 7
Badge +4

@Erwin F Ik zie hier wel dat je verschillende zenders hernummerd hebt. Dit is dus wel doorgestroomd naar onze database. Waar zie je de zenders dan toch nog in de oorspronkelijke volgorde staan, of is het ondertussen opgelost ? 

@vicky_vlam Lukt het met de info die Martin of Archie hierboven al gaven ? Hier vind je alle info om zenders van volgorde te veranderen op de verschillende types decoder ook terug. 

@vicky_vlam

ik zie dat je al ingelogd bent.

Je kan die wijzigingen aanbrengen als je in dit scherm naar TV-gids gaat en daar op het tandwiel klikt.

Dan krijg je pop-up menu om zenders te wijzigen.

Hoop dat dit werkt. Vergeet niet op te slaan ( map-icoontje).

Mvg Artie

Als ik naar tv gids ga en daar op het tandwieltje druk komt er alleen dit:

Weer die "zenders hernummeren hulp". Ik krijg geen pop up menu. Ik probeerde de zenders eens te verslepen maar dat gaat natuurlijk niet.…

 

@HadewychT

dag moderator,
ik zie dat er inderdaad een wijziging is t.o.v. de officiële zenderlijst die ik kan uitdrukken. Dat zal dus waarschijnlijk van 1 van mijn pogingen zijn. 
Ondertussen heb ik meerdere malen (met ruime  intervallen) getracht om via de internet toepassing ‘zenders’ de zenderlijst naar mijn wens aan te passen. Eerst heb ik alles in 1 keer aangepast vooraleer op de knop ‘opslaan’ te klikken; ik krijg dan inderdaad telkens een bevestiging dat de aanpassing op ‘alle apparaten’ is doorgevoerd. Onmiddellijk  na die melding blijft de knop ‘opslaan’ inactief (niet meer aanklikbaar), de zenderlijst wordt opnieuw geladen en is hetzelfde als vóór de aanpassing. Zelfs indien ik maar 1 zender van plaats probeer te wisselen, geeft dat hetzelfde resultaat.  Tv box zonder stroom zetten, heropstarten, enz… niets helpt.
Ik wil ook nog even meegeven dat rechtstreeks via de TV, het tandwiel, ‘zenderlijst personaliseren’, er een reuzegrote QR code zou moeten ingescand worden met de smarphone  (lukt ook niet); rechts daarvan is het niet mogelijk om nog rechtstreeks via de TV de lijst aan te passen: die balk (‘personaliseer je zenderlijst’) is rood van kleur en niet-klikbaar. Dus wijzigingen kunnen blijkbaar nog alleen via het internet aangebracht worden, niet vanaf de TV (wat andere forumvragen mogelijk verklaard). Maar zelfs dat lukt dus niet.

 

@vicky_vlam 

Misschien heb je wat aan de pagina’s ‘pickx ontdekken’ : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pickx/particulieren/support/televisie/pickx-gebruiken/scatr-tv-home/pickx-ontdekken.html

Op de nieuwe afstandsbediening die bij de V7 decoder (android versie) hoort, heb je een ‘home’ knop; daarmee geraak je in het menu bovenaan in beeld op je tv en kan je naar het tandwiel gaan. Bij mij lukt het dus niet om nog op die manier zenders op een andere positie te plaatsen. Je zal dus ook via internet moeten inloggen via https://www.proximus.be/pickx/nl/preferences/zenders-hernummeren

Benieuwd of het bij u lukt. Ik heb al met verschillende internet browsers geprobeerd maar niets helpt.

 

@vicky_vlam 

Eventueel eens proberen in andere browser.(chrome, edge, firefox). Of via de browser van je mobiel.

Je zou alleszins deze moeten krijgen.

 

Mvg,

 

Artie

 

&

andere mogelijkheid is eens in een privé venster van je browser te openen, met volgende toetscombinaties:
CTRL SHIFT N  (sommige browsers via CTRL SHIFT P) 
en wel alle cookies aanvaarden als er om gevraagd wordt.

Hallo,

Allemaal geprobeerd… zelfde resultaat.

Edge en chrome gaan niet. In een privé browser ook niet. Via de browser van mn gsm ook niet.

Als ik surf naar https://www.proximus.be/pickx/nl/preferences/zenders-hernummeren kom ik automatisch op https://www.proximus.be/pickx/nl en dan heb ik weer alleen de keuze “zenders hernummeren hulp”.

 

Ik heb thuis zelf de tv box v5c. Daar kan je de nummers gewoon gemakkelijk op de tv veranderen. Ik had dit in eerste instantie bij mijn schoonmoeder ook zo geprobeerd, maar dan heb ik net zoals Erwin beschreef een grote QR code om te scannen en dan weer alle bovenstaande problemen…

Het werkt gewoon niet!!!!

@HadewychT

dag moderator,

dropbox link hopelijk lukt dit

 

Een poging om via een schermopname te tonen dat we niets verzinnen. 

Zoals eerder al gezegd, noch Brave (met shields down), noch Edge, Chrome of enige andere browser geven het gewenste resultaat. Hopelijk laat de ontwikkelaar van jullie toepassing toe dat klanten meerdere malen van idee kunnen veranderen en dus meerdere malen hun zenders kunnen in een andere gewijzigde volgorde plaatsen.

(ps: link zo nodig kopiëren en plakken in een nieuw venster lijkt te lukken)

gegroet,

Erwin

@HadewychT

dag moderator,

sorry als dit op stalken lijkt, maar problemen worden best opgelost niet ?

  1. Na meerdere uren telefonisch onderhoud na ontvangst van de v7 decoder, waarbij uiteindelijk besloten werd dat de nieuw ontvangen decoder defect was en een 2e nieuw exemplaar werd opgestuurd lijkt dit dezelfde weg  (uren aan de telefoon) op te gaan. Resultaat was eerst: ​​​​​​​gedurende 2 dagen geen TV (‘internet lukt nog wel mijnheer’).
  1. “Goed om te weten” (Gevonden op andere plaats )
    De wijziging die gedaan werden via Pickx.be, zijn automatisch (niet dus) en onmiddellijk zichtbaar (niet dus)op de TV Box en op de Pickx.be.
    Na herstart of na 4 uur zijn deze ook zichtbaar op Pickx-app.
    Andere zenders nummers zullen mee opschuiven. Bijvoorbeeld, als je zender 5 verplaatst naar nummer 1 > de zender die aanvankelijk op 1 stond zal nu op plaats 2 komen, de zender die op plaats 2 stond zal nu op 3 komen te staan enz…
    Terugkeren naar de standaard zenderlijst (of standaardinstellingen) kan via de Standaardvolgorde-knop (niet dus).

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is de decoder resetten:

  1. Vermits het toch niet werkt via de web applicatie (die wél onmiddellijk terug gaat naar de toestand voor aangebrachte wijzigingen).
  2. Ik zou niet graag opnieuw in de situatie 1 terecht komen.

Nogal frustrerend hoor. Ik verneem dat men bij Telenet (auw auw) compensaties krijgt voor dergelijke toestanden…

Op hoop van slagen, met vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +4

@Erwin F  Ik zie nu bij ons aan sommige zendernummers 2 zenders gekoppeld staan. Dit klopt dus inderdaad niet. Ik heb dit doorgestuurd naar de mensen die dit op het platform verder kunnen nakijken. 

@vicky_vlam Ook voor u heb ik de vraag gesteld aan de achterliggende diensten. 

@HadewychT

goeie middag,

net TV even opgezet om naar het nieuws te kijken.

Eindelijk gelukt ! Alle zenders staan nu op de door mij doorgegeven posities.

Erg bedankt en hopelijk komt het ook voor andere hier aanwezigen in orde.

Blijkbaar heeft u de juiste persoon/personen of dienst gevonden moderator.

fijne dag nog,

Erwin

 

Reputatie 7
Badge +4

@Erwin F Blij te horen dat het nu in orde is. Er was achterliggend inderdaad iets misgelopen. 

@vicky_vlam Kan je ons aub volledige screenshots doorsturen als je dit probeert ? Dit op vraag van het team dat het probleem van Erwin F heeft opgelost. Dan kunnen we dit ook voor jou verder onderzoeken. 

Zeker, waar heb je graag een volledige screenshot van? 

Van mijn ingelogd scherm waar ik naar tv gids ga en zo naar instellingen en waar ik enkel "zenders hernummerenhulp" zie?

 

 

Dit is een screenshot als ik het via mijn gsm probeer. Wilt u er ook nog eens via de pc?

 

 

en dit is een afbeelding van het via de pc te proberen.

succes!

Reageer