Beantwoord

zenders hernummeren

  • 5 April 2022
  • 16 reacties
  • 136 Bekeken

Beste, sinds vorige week nieuwe klant bij proximus.

Voor het hernummeren van de zenders moest ik eerst een QR code scannen waarna ik op een aparte webpagina terecht kwam om de zenders aan te passen. Na opslaan veranderde er niets in mijn tv box V7.

Conact opgenomen met de klantendienst. Zij hebben gevraagd om de tv box te resetten adhv de resetknop achteraan.

Sindsdien geraak ik niet meer op de webpagina om de zenders aan te passen.

Hoe kan ik dit verhelpen?

icon

Beste antwoord door Samet 5 April 2022, 17:06

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Dag @Samet . Heb je dit al bekeken? De volgorde van de tv-zenders veranderen | Proximus

 

Dag @Luc.M . ja, ik probeer te surfen naar www.pickx.be/zenders, maar na aanmelden kom ik steeds terecht bij de “gewone” site van proximus?

 

Reputatie 6
Badge +2

@Samet   Probeer deze link eens  https://www.proximus.be/pickx/nl/preferences/zenders-hernummeren  dan zou je op deze pagina moeten terechtkomen 

 

Dag @Pat52 , nope, ik geraak er niet op. Na aanmelden krijg ik nog steeds de gewone site

Reputatie 6
Badge +2

@Samet  En als je daar TV gids aanklikt zou je de pagina met de zenders krijgen , naast het vak zoek een zender staat een tandwieltje dit aanklikken daar vind je de knop zendernummers  wijzigen.

Deze aanklikken en dan zou je op de pagina https://www.proximus.be/pickx/nl/preferences/zenders-hernummeren moeten terechtkomen.

 

Dag @Pat52 , nope, ik geraak er niet op. Na aanmelden krijg ik nog steeds de gewone site

probeer eens door eerst cookies en history te wissen in je browser

https://www.proximus.be/pickx/nl/preferences/zenders-hernummeren

ook adblockers in je browser kunnen voor problemen zorgen.

 

dag @Pat52 , bij mij staat er enkel zenders hernummeren hulp

 

Allen, werkt niet. Juist een chat gehad met een techinsche medewerker. Blijkbaar iets mis met mijn account.

Ik heb een account voor mijn GSM (via werkgever) en deze kan ik niet gebruiken voor mijn TV abonnement. Moet dus een nieuw account aanmaken met een ander mail adres.

 

Bedankt om mee te zoeken!

Reputatie 6
Badge +2

dag @Pat52 , bij mij staat er enkel zenders hernummeren hulp

 

@Samet Dan vrees ik dat de Picks app niet correct gekoppeld is aan je MyProximus account . Dat is voor iemand van Proximus zelf om dit even na te kijken. ( NB. Je gebruikt toch geen AdBlocker in je browser, zo ja deze even uitschakelen , want je dient alle cookies van Proximus te aanvaarden om de correcte weergave te hebben van de site

@Samet ook kan je in cognito een venster openen in je browser  CTRL SHIFT N 

en dan alle cookies aanvaarden

zo ben je ook 100% zeker dat er geen cookies en geschiedenis enz… roet in het eten kan strooien, als het probleem in de koppeling bij proximus zit, zal dat natuurlijk allemaal niet baten...

en dan alle cookies aanvaarden

Reputatie 7
Badge +1

Heb net zenders verplaats via de website op mijn iPad. Op de Pickx app op de iPad zijn de wijzigingen goed. Op mijn V5 decoder, met schijf, pakt de zender wijziging niet. Staan nog op dezelfde volgorde. Kan dit kloppen ?

Heb je de decoder al eens herstart

 

Reputatie 7
Badge +1

Heb je de decoder al eens herstart

 

Nog niet zal dit morgenvroeg doen. Ben benieuwd 🤔

Er zijn er nog die hier gemeld hebben dat het synchroniseren van zender hernummering met de decoder niet goed verliep, maar door eens te herstarten kan het mogelijks in orde komen.

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn er nog die hier gemeld hebben dat het synchroniseren van zender hernummering met de decoder niet goed verliep, maar door eens te herstarten kan het mogelijks in orde komen.

@Martin. Na herstart zenders op volgorde decoder. Bedankt 😉👍

Ik heb hetzelfde probleem als Samet toen hierboven,  de optie zendernummers wijzigen staat er niet -  enkel ‘zender hernummeren hulp’. Aan de telefoon zeggen ze dat er niets mis is met mijn account en dat er geen probleem is in de koppeling maar ik heb een sterk vermoeden van wel. Nu krijg ik ook nog de melding ‘Er lijkt een probleem te zijn met de instelling van je account’ als ik wil inloggen op de App

Reageer