Vraag

Zenders

  • 2 December 2020
  • 22 reacties
  • 671 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Onlangs werd Esports One als nieuwe zender aangeboden, met e-sport, of hoe men dat ook noemt. Zou het, na het verdwijnen van een aantal zenders,  geen tijd gaan worden om de BBC-zenders en de Duitse zenders ook in HD aan te bieden, en eventueel ook WDR-HD, en één of andere Duitse nieuwszender bijvoorbeeld, zoals N-Tv of Deutsche Welle, eveneens toe te voegen, in plaats van zenders waar zeker niemand zit op te wachten ? Of zijn dergelijke kwaliteitszenders te duur ? We hebben al Engelstalige en Franstalige nieuwszenders, dus waarom ook geen Duitstalige ?


22 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Kan alleen maar zeggen, GROOT GELIJK !

Want wat ze er nu opzetten is BROL !

Duidelijk stilstand wat zenders en HD betreft, echt triestig ….

Helemaal akkoord.

Ik vraag me toch ook af wat voordeel fiber bv. (dat men hier gaat installeren) biedt op tv gebied als je zenders zoals BBC  blijft doorsturen met een inferieure SD kwaliteit.

Het is toch niet alleen de internetsnelheid die telt.

Reputatie 7
Badge +1

Wordt echt tijd. PX is enige provider in Europa die deze zenders nog in SD uitzendt 😷😥😪

En de prijs blijft daarentegen wel stijgen,  zeker voor de oudere packs (2.5 €/ m maximum vanaf 1/1/2021). 

Reputatie 4
Badge +1

Bij Px zijn al meer goede zenders verdwenen dan er bijgekomen zijn, ook al beloofde Px er in de plaats te zetten. Niet dus, en een vergoeding in de plaats is er ook nooit, alleen maar duurder. Ik had eens bij Telenet gekeken en is ook niet veel soeps, veel duurder dan ik nu heb.

Reputatie 3
Badge

Op het info-kanaal staat, naar aanleiding van de nakende verdwijning van Discovery World, te lezen dat ze aan de uitbreiding van hun aanbod werken. Laat ons hopen dat ze dat ditmaal dan doen door toevoeging van duurzame stabiele zenders, en niet van kleine flutzenders die op de duur toch gedoemd zijn te verdwijnen. Ook bovengenoemde maatregelen zijn volgens mij prioritair, en verdienen voorrang. Ook nog iets dat voor mijn part logisch zou zijn : de overheveling van BBC First en BBC Entertainment naar het basispakket, zoals bij de concurrenten reeds gebeurde.

Reputatie 7
Badge +1

Op het info-kanaal staat, naar aanleiding van de nakende verdwijning van Discovery World, te lezen dat ze aan de uitbreiding van hun aanbod werken. Laat ons hopen dat ze dat ditmaal dan doen door toevoeging van duurzame stabiele zenders, en niet van kleine flutzenders die op de duur toch gedoemd zijn te verdwijnen. Ook bovengenoemde maatregelen zijn volgens mij prioritair, en verdienen voorrang. Ook nog iets dat voor mijn part logisch zou zijn : de overheveling van BBC First en BBC Entertainment naar het basispakket, zoals bij de concurrenten reeds gebeurde.

Volledig mee eens. Zender Fox en Eurosport 2 zouden ook in het basispakket mogen. En dan nog de BBC 1&2, ARD en ZDF in HD. Zou gelijk met de jaarlijkse verhoging een goed begin zijn voor het nieuwe jaar 😷😉

Reputatie 3
Badge

En dan is er blijkbaar wel geld om concurrenten op te kopen en zo uit te schakelen, zoals zopas met Mobile Vikings gebeurde.

En ook voor BANKX in samenwerking met Belfius

Reputatie 3
Badge

Kort samengevat ! Mocht ik van Proximus zijn, zou ik mij voor 2021 dus de volgende goede voornemens maken :

  • Ervoor zorgen dat de ene taalgemeenschap niet bevoordeeld of benadeeld wordt ten opzichte van de andere, hoewel ik nu wel totaal niets heb tegen degelijke zenders en programma’s in de andere landstaal/in andere landstalen ;
  • De belangrijke openbare zenders uit al onze buurlanden zonder enige uitzondering in hd aanbieden ;
  • Wanneer nieuwe zenders toegevoegd worden, bepaalde kwaliteitsstandaarden en duurzaamheidsstandaarden hanteren, en niet zomaar inhoudloze zenders toevoegen die geen lang leven beschoren zijn ;
  • Klanten niet extra doen bijbetalen voor zenders die geacht worden in het basisaanbod te zitten ;
  • Onder het motto “Schoenmaker, blijf bij je leest”, het geld zoveel mogelijk enkel en alleen investeren ter verbetering van het algemene aanbod en de dienstverlening, en niet om concurrenten op te kopen of voor zaken die niets met telecom te maken hebben.
Reputatie 7
Badge +1

Aan Proximus. Wat zijn de vooruitzichten van de klanten op TV gebied voor 2021. Zenders erbij of eraf, overzetting van sd naar HD. 
Alvast bedankt voor het antwoord 😷🤗😉

Reputatie 3
Badge

Als er dan toch nog één Franstalige zender zou moeten worden toegevoegd, dan wel TV5 Europe, waar er o.a. steengoede Franse series en documentaires getoond worden met mogelijkheid tot ondertiteling in o.a. het Nederlands.

Reputatie 4
Badge +1

Het zal ondertussen al een jaar of acht (!) zijn dat ik vraag om BBC 1 en 2 in HD te krijgen. “Geen interesse voor bij het kijkerspubliek” is dan het standaard antwoord. Bij het Franstalig publiek misschien niet, zal PX bedoelen? En daarmee is de kous af. Al die kleine nichezendertjes in HD trekken blijkbaar meer kijkers dan de kwaliteit van publieke omroepen? NPO in HD heeft ook jaren geduurd maar is er gelukkig wel gekomen.
Maar de vraag naar BBC (en de Duitse publieke zenders) wordt gewoon genegeerd. “Een telecombedrijf runnen? Heel leuk, alleen jammer van de klanten”, zo lijkt wel het devies.
Elders suggereerde iemand op dit forum hiervoor een groep op sociale media te lanceren. Misschien is dat een laatste middel?

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben vandaag een spiksplinternieuwe glazen bol op de rommelmarkt gaan kopen. Zeer tevreden! Ik voorspel jullie m.b.t. het onderwerp hierboven daarom alvast het volgende (weinig zeggende) antwoord van PX:

Het is voor Proximus van uiterst belang om een content- aanbod voor te stellen dat het best beantwoordt aan de verwachtingen van onze klanten.  Daarom hebben wij meer dan 85 kanalen in ons aanbod.  Er moeten echter keuzes worden gemaakt op basis van verschillende factoren zoals het potentiële publiek, de distributiekosten van het kanaal, enz... Ons aanbod evolueert voortdurend en het is niet onmogelijk dat wij het binnenkort zullen herzien. Zowel voor wat betreft de kanalen alsook nog de pakketten waar deze opgenomen worden.

Graag gedaan!

Reputatie 3
Badge

Uiteraard is het aantal kanalen slechts bijkomstig, maar komt het vooral op de kwaliteit van al die kanalen aan. Misschien liever iets minder kanalen, maar wel kanalen die hoogstaander zijn qua kwaliteit en essentieel zijn, zoals aldiegene die ik hierboven reeds aanhaalde.

En waarom er sd zenders beschikbaar zijn op de decoder terwijl we ze ook in hd kunnen ontvangen?
Als Proximus eens de sd zenders zou verwijderen die we al ontvangen in hd zou toch ook weer wat meer ruimte moeten vrijkomen om nieuwe hd kanalen te kunnen toevoegen, maar dat zal ook makkelijker gezegd zijn dan gedaan, of eens de overbodige infokanalen verwijderen, als een zender stopt buiten de wil om van Proximus, zal ook meer ruimte geven voor nieuwe kanalen. Enkel nog een infokanaal houden op kanaal 999 zoals we dat al jaren gewoon zijn.

Laat ons daar maar eens naar streven, enkel nog hd kanalen op de decoder en 1 infokanaal in plaats van 8 door het wegvallen van het stopzetten van een kanaal, tijd dus om de kanalen die enkel in sd te bekijken zijn om te zetten naar hd, maar wanneer??

Ik kan het begrijpen dat er geen hd zenders meer bijkomen in het basispakket. Als we de meeste dubbel hebben, zowel in hd als sd. Het probleem zou opgelost zijn als proximus alles in hd zou uitzenden en niks meer in sd! Dat zou pas goed zijn.
Timm1983

Een minderheid heeft inderdaad nog altijd geen mogelijkheid om HD kanalen te bekijken!

Reputatie 7
Badge +1

Een minderheid heeft inderdaad nog altijd geen mogelijkheid om HD kanalen te bekijken!

En dat in 2021. Alles op fiber zetten en daardoor nog veel PX klanten, ADSL, in de kou laten staan wat betreft snelheid internet 😷🤔😥

Reputatie 1

Hallucinant dat BBC nog steeds niet in HD te bekijken is.

Blijkbaar zouden we moeten kunnen kijken naar een post "game one" die in Vlaanderen op post 338 moet staan en Franstalig op post 88. Maar is op beide posten geen "game one" te vinden.

Enig idee hoe dat komt?

Reputatie 1
Badge

Kan alleen maar zeggen, GROOT GELIJK !

Want wat ze er nu opzetten is BROL !

Duidelijk stilstand wat zenders en HD betreft, echt triestig ….

Dan zou ik zeggen ga gewoon naar een andere operator, of koop een kastje zoals ik om te streamen. Ik heb meer dan 250 Duitse zenders , nog in beter kwaliteit dan hd.

Reputatie 1
Badge

En de prijs blijft daarentegen wel stijgen,  zeker voor de oudere packs (2.5 €/ m maximum vanaf 1/1/2021). 

ja, maar vergelijk maar dan eens eerst bij Telenet. Dan zal je vlug terug komen met je uitspraken. Ik heb het jaren geleden al gezegd als het beeld van de tv groot genoeg is zie ik geen verschil tussen die sd en hd beelden, en ook geen randen of wat is het daar onderaan wat sommige zeggen? Proximus is nu goedkoper dan Telenet, en als je me niet gelooft moet je maar eens overstappen , je zal het direct zien. Waarom denk je anders dat ik naar hier ben overgestapt, en er zullen er nog velen volgen vooral voor het voetbal.

Reageer