Vraag

Zenders

• 2 december 2020
  • 11 reacties
  • 303 Bekeken

Reputatie 1

Onlangs werd Esports One als nieuwe zender aangeboden, met e-sport, of hoe men dat ook noemt. Zou het, na het verdwijnen van een aantal zenders,  geen tijd gaan worden om de BBC-zenders en de Duitse zenders ook in HD aan te bieden, en eventueel ook WDR-HD, en één of andere Duitse nieuwszender bijvoorbeeld, zoals N-Tv of Deutsche Welle, eveneens toe te voegen, in plaats van zenders waar zeker niemand zit op te wachten ? Of zijn dergelijke kwaliteitszenders te duur ? We hebben al Engelstalige en Franstalige nieuwszenders, dus waarom ook geen Duitstalige ?

11 reacties

Reputatie 1

Op het info-kanaal staat, naar aanleiding van de nakende verdwijning van Discovery World, te lezen dat ze aan de uitbreiding van hun aanbod werken. Laat ons hopen dat ze dat ditmaal dan doen door toevoeging van duurzame stabiele zenders, en niet van kleine flutzenders die op de duur toch gedoemd zijn te verdwijnen. Ook bovengenoemde maatregelen zijn volgens mij prioritair, en verdienen voorrang. Ook nog iets dat voor mijn part logisch zou zijn : de overheveling van BBC First en BBC Entertainment naar het basispakket, zoals bij de concurrenten reeds gebeurde.

Reputatie 1

Kort samengevat ! Mocht ik van Proximus zijn, zou ik mij voor 2021 dus de volgende goede voornemens maken :

• Ervoor zorgen dat de ene taalgemeenschap niet bevoordeeld of benadeeld wordt ten opzichte van de andere, hoewel ik nu wel totaal niets heb tegen degelijke zenders en programma’s in de andere landstaal/in andere landstalen ;
  • De belangrijke openbare zenders uit al onze buurlanden zonder enige uitzondering in hd aanbieden ;
  • Wanneer nieuwe zenders toegevoegd worden, bepaalde kwaliteitsstandaarden en duurzaamheidsstandaarden hanteren, en niet zomaar inhoudloze zenders toevoegen die geen lang leven beschoren zijn ;
  • Klanten niet extra doen bijbetalen voor zenders die geacht worden in het basisaanbod te zitten ;
  • Onder het motto “Schoenmaker, blijf bij je leest”, het geld zoveel mogelijk enkel en alleen investeren ter verbetering van het algemene aanbod en de dienstverlening, en niet om concurrenten op te kopen of voor zaken die niets met telecom te maken hebben.
Reputatie 6
Badge +1

Aan Proximus. Wat zijn de vooruitzichten van de klanten op TV gebied voor 2021. Zenders erbij of eraf, overzetting van sd naar HD. 
Alvast bedankt voor het antwoord 😷🤗😉

Reputatie 3
Badge +1

Kan alleen maar zeggen, GROOT GELIJK !

Want wat ze er nu opzetten is BROL !

Duidelijk stilstand wat zenders en HD betreft, echt triestig ….

En de prijs blijft daarentegen wel stijgen,  zeker voor de oudere packs (2.5 €/ m maximum vanaf 1/1/2021). 

Reputatie 2
Badge

Bij Px zijn al meer goede zenders verdwenen dan er bijgekomen zijn, ook al beloofde Px er in de plaats te zetten. Niet dus, en een vergoeding in de plaats is er ook nooit, alleen maar duurder. Ik had eens bij Telenet gekeken en is ook niet veel soeps, veel duurder dan ik nu heb.

Reputatie 6
Badge +1

Op het info-kanaal staat, naar aanleiding van de nakende verdwijning van Discovery World, te lezen dat ze aan de uitbreiding van hun aanbod werken. Laat ons hopen dat ze dat ditmaal dan doen door toevoeging van duurzame stabiele zenders, en niet van kleine flutzenders die op de duur toch gedoemd zijn te verdwijnen. Ook bovengenoemde maatregelen zijn volgens mij prioritair, en verdienen voorrang. Ook nog iets dat voor mijn part logisch zou zijn : de overheveling van BBC First en BBC Entertainment naar het basispakket, zoals bij de concurrenten reeds gebeurde.

Volledig mee eens. Zender Fox en Eurosport 2 zouden ook in het basispakket mogen. En dan nog de BBC 1&2, ARD en ZDF in HD. Zou gelijk met de jaarlijkse verhoging een goed begin zijn voor het nieuwe jaar 😷😉

Helemaal akkoord.

Ik vraag me toch ook af wat voordeel fiber bv. (dat men hier gaat installeren) biedt op tv gebied als je zenders zoals BBC  blijft doorsturen met een inferieure SD kwaliteit.

Het is toch niet alleen de internetsnelheid die telt.

Reputatie 6
Badge +1

Wordt echt tijd. PX is enige provider in Europa die deze zenders nog in SD uitzendt 😷😥😪

Reputatie 1

En dan is er blijkbaar wel geld om concurrenten op te kopen en zo uit te schakelen, zoals zopas met Mobile Vikings gebeurde.

En ook voor BANKX in samenwerking met Belfius

Reageer