Vraag

zeer veel problemen met Proximus

  • 31 January 2024
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

Net overgegaan van telenet naar proximus mar massa's problemen zo krijg ik van de Fiber cabel onvoldoende data binnen soms maar 100 a 200 mb.

Nu vrijdag komt er een installateur dit nakijken…

Ik weet niet of dit er ook mee te maken heeft maar ik heb problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen.

Tv is een Philips ambilight smart tv en gebrui een Sonos beam als soundbar.

Hiervoor nooit problemen gehad…

 

 


1 reactie

In afwachting van een reactie van Proximus morgen, geef ik je al wat tips mee waar je allemaal rekening mee moet houden in verband met geluid en beeld niet synchroon.

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is.
    Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse Utp netwerkkabel kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn.
    Als bv je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben.
    Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is.
    Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg.
    Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken.
    Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. :
    via de ‘home’ toets eens naar de instellingen gaan - instellingen toestel - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluidinstellingen en vervolgens geen: suround sound nooit gebruiken en dan bevestigen.

Is het beeld en geluid ook niet synchroon als het geluid via de TV zelf gebruikt?

Reageer