Skip to main content
Vraag

witte blokkes bij DAZN zenders

Ik heb bij elke zender van DAZN witte blokjes onderaan. Het ligt niet aan mijn tv want via de Pickx app heb ik dit ook. Weet iemand wat dit is? Het is enkel bij de DAZN zenders

9 reacties

Martin
  • 33276 reacties
  • 30 maart 2025

De witte blokjes rechts onderaan in beeld geven de netwerkbufferstatus of streamkwaliteit aan.

• Auteur
  • Rising star
  • 22 reacties
  • 30 maart 2025
Martin schreef:

De witte blokjes rechts onderaan in beeld geven de netwerkbufferstatus of streamkwaliteit aan.

Maar waarom zie ik dat enkel op de zenders van DAZN en bij geen enkele andere zender via de v7? Ligt dat dan aan Proximus zelf? Ook als ik via mijn iPad kijk via de Pickx app, heb ik dat enkel op die zenders. Voor de rest mag ik kijken wat ik wil, nergens heb ik dat. In ieder geval is dat zeer ambetant 

Martin
  • 33276 reacties
  • 30 maart 2025

DAZN is vrij uniek in het tonen van de witte blokjes als een real-time netwerkstatusweergave.

Ik heb een basis tv pakket en heb van al die zenders die in dit pakket zit, geen enkel tegengekomen die dit doet.

• Auteur
  • Rising star
  • 22 reacties
  • 30 maart 2025
Martin schreef:

DAZN is vrij uniek in het tonen van de witte blokjes als een real-time netwerkstatusweergave.

Ik heb een basis tv pakket en heb van al die zenders die in dit pakket zit, geen enkel tegengekomen die dit doet.

Een kameraad van mij heeft DAZN via Telenet en daar is dat niet

Martin
  • 33276 reacties
  • 31 maart 2025

Het zal afwachten worden op een reactie van de PX moderatoren voor meer uitleg hieromtrent.

• Auteur
  • Rising star
  • 22 reacties
  • 31 maart 2025

Ja ben benieuwd, het is sinds een 3 tal weken denk ik begonnen. Daarvoor heb ik dat nooit gezien

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 1 april 2025

@Nick.cornelis 

We hebben dit nagegaan op de tv op het center bij ons en stellen eveneens vast dat er blokjes rechtsonder te zien zijn op deze zenders. 

Dit wil zeggen dat het algemeen is.

Indien je dit wenst kan ik via de remote dientst van de digitale tv laten achterhalen wat precies de functie is van deze vierkantjes bij deze zenders.

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • 22 reacties
  • 1 april 2025
GeertC schreef:

@Nick.cornelis 

We hebben dit nagegaan op de tv op het center bij ons en stellen eveneens vast dat er blokjes rechtsonder te zien zijn op deze zenders. 

Dit wil zeggen dat het algemeen is.

Indien je dit wenst kan ik via de remote dientst van de digitale tv laten achterhalen wat precies de functie is van deze vierkantjes bij deze zenders.

Geert

Hey Geert,

Ja graag, mij stoort dat wel. Ik zou die liever weg hebben. Zeker voor zenders waar je voor moet bijbetalen hoeft dat niet. Bij Telenet is dit niet te zien.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2139 reacties
  • 2 april 2025

@Nick.cornelis 

Ik heb dit doorgegeven aan de remote dienst. 

Ik vermoed dat zij met de zender contact zullen opnemen. 

Ik wacht hun feedback af.

Geert

Reageer