Vraag

Wispelturing wifi signaal in huis

  • 23 October 2022
  • 34 reacties
  • 447 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4

FYI

dLAN Powerline-adapters voor het beste internet en de beste WiFi | devolo

 

Opm.:

de PLC (het type PLC) met de geringste bandbreedtedoorvoer, bepaalt de uiteindelijk max haalbare snelheid (= dus mogelijks deze van Proxiimus)

de vraag stelt zich effectief of het niet beter zou zijn de volledige installatie “te upgraden”

maar zoals aangestipt door Martin het gedrag en de mogelijkheden van PLC zijn afhankelijk van uw intern elektriciteitsnetwerk

 

ik weet niet of je echt beter resultaten gaat halen door een devolo plc bij te plaatsen je moet voldoende bandbreedte hebben door de PLC’s. Dan zou ik indien mogelijk de twee decoders eens omwisselen van plaats dus dat de probleemdecoder op de plc’s aangeloten wordt en als het probleem zich dan voordoet heeft weinig zin van over een bijkomende plc te gaan werken voor je probleemdecoder.

zijn je twee decoders van het zelfde type zowel de probleemloze als de probleemdecoder

dLAN Powerline-adapters voor het beste internet en de beste WiFi | devolo

NB: Dit is bvb een devolo met ook wifi access point aan boord

dLAN 1200+ WiFi ac - WiFi uit het stopcontact | devolo AG

zonder wifi AP 

dLAN 1200+ Powerline - internet uit het stopcontact | devolo AG

Reputatie 5
Badge +1

@M_016  kunt u enkele types aanduiden van plc’s die compatibel zijn ? Bij powerline zelf vinden we enkel de magic lijn terug . 

 

Reputatie 5
Badge +1

@M_016  dank voor je reactie.

 

Nu nog reactie van Proximus over de wispelturige WiFi dekking bij ons . En wat een mogelijke oplossing er kan voorgesteld worden .

 

ro

Reputatie 7
Badge +4

OneSSID uitschakelen kan via Bbox GUI LAN IP 192.168.1.1 als user met het user paswoord voorhanden op de Bbox, gewoon op de OneSSID banner klikken om deze uit te schakelen (of terug in te schakelen)

OneSSID uitgeschakeld = 1 SSID voor WiFi 2.4 en een andere voor WiFi 5.0

Eens OneSSID uitgeschakeld kunt u desgevallend indien gewenst ook het een specifiek WiFi-kanaal aanduiden voor gebruik

 

In principe zijn de Devolo dLAN PLC’s compatibel met de PLC’s van Proximus (Devolo Magic niet)

Reputatie 5
Badge +1

@Martin  . Kunnen wij in de modem ook nazien of de slimme WiFi uit staat. Zodat hij de twee signalen 2 en 5 apart blijft uitzenden ipv slim te zijn en beste kanaal te kiezen ?

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

Martin , bedankt voor het antwoord. Maar er is geen andere mogelijkheid om de tweede tv per kabel aan te sluiten. 
PLC verbinding tv 1 werkt perfect, doch Proximus , had ik begrepen, werkt niet meer met plc.  Kan ik in de bestaande configuratie van de twee werkende plc’s van Proximus eentje van devolo bijvoegen als oplossing ?

 

Aan Proximus nog steeds de vraag, waarom onze WiFi zo wispelturig is in sterkte en of onze WiFi hier echt wel.optimaal is. Tot enkele weken terug was alles normaal en dan zijn de problemen begonnen met de WiFi bridge,

Graag nazicht door Proximus .

 

ro

  • Het wifi ledje op de bbox brand continue als er geen data vloeit over de wifiverbinding maar als knippert wel in geval er data verstuurt wordt.
  • In principe mag de switch op auto staan maar soms kan dit problemen geven en dan is het best van deze op STATION te zetten als je hem alleen gebruikt als station om een decoder aan te sluiten.

Heb je geen mogelijkheid om op één of andere manier de probleemdecoder rechtstreeks te verbinden met evt een lange netwerkkabel aan de bbox rechtstreeks, om zo te ontdekken of het probleem dan nog blijft.

Reputatie 5
Badge +1

Bijkomend aan mijn vraag :

  • bij nazicht op Proximus site i.v.m. wifi bridge , wordt aangegeven dat het WIFI signaal lampje op de modem continu dient te branden. Bij ons stellen we vast dat deze steeds knippert. Is dat normaal of dient dit lampje op de modem continu te branden ?
  • nu stel ik ook vast dat bij onze wifi bridge , geïnstalleerd destijds door Proximus technieker, de switch achteraan op STATION staat. Op de video bij instructies wifi bridge Proximus dient de switch achteraan op AUTO te staan. Is dit juist ?

Wij trachten op alle manieren maar te achterhalen , hoe we onze TV terug op een correcte manier laten spelen, wat hij tot voor enkele weken probleemloos gedaan heeft.

ro

Reageer