Vraag

wifi bridge werkt niet meer

  • 24 March 2021
  • 44 reacties
  • 1102 Bekeken


Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Ludo Cools  bij nazicht klopt het wat je zegt :-) Ik haal deze dubbele uit het systeem. Groetjes Luc

Beste,

Bij installatie van deze wifi booster kom ik eigenlijk geen stap verder.

Zelfs indien de booster op 10 cm van de b-box staat en bij verbinden  het 5 Ghz lampje oplicht,  krijg ik een rood lampje op de WPS knop van de booster .

Dus geen resultaat of heb ik nu ergens gelezen dat niet dat lampje moet oplichten maar acces point ?

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster op Station staat, moet dit controlelampje uit zijn.

Als de schakelaar op de achterkant van de Wi-Fi Booster is ingesteld op AutoAccess Point of Repeater, moet dit controlelampje branden. Brandt dit niet? Wij raden je aan de installatie en synchronisatie van de Wi-Fi Booster opnieuw te starten.

 

WPS : Dit controlelampje geeft aan hoe het staat met de synchronisatie tussen de b-box 3 en de Wi-Fi Booster. Normaal brandt dit controlelampje niet. Als je de Wi-Fi Booster en de b-box 3 wilt synchroniseren of hersynchroniseren, druk dan op de WPS-knop van de b-box 3 en binnen twee minuten op die van de Wi-Fi Booster. De WPS-controlelampjes zullen ongeveer twee minuten knipperen en dan uitgaan. De synchronisatie is dan afgelopen.

Brandt het lampje rood? De Wi-Fi Booster is te ver van de b-box verwijderd bij het synchroniseren. Breng ze dichter bij elkaar en start de synchronisatie opnieuw.

Ik heb de ganse procedure al enkele malen uitgevoerd en kom telkens tot zelfde resultaat.

Tijdens de synchronisatie van B-Box en booster , gaat B-box lampje WPS knipperen, op booster bij indrukken WPS  lampje gaat ook groen knipperen en lampje 5 GHz om op het laatste tot rood knipperend  WPS lampje op booster te komen en geen synchronisatie ( Link Quality ) te komen .

ja dan moet het probleem dan in de bbox zitten volgens mij, aangezien je ook al problemen had met de wifibridge en ook de bbox al gereset hebt, we zullen zien wat de Proximus forummedewerkers voorstellen , om eventueel de bbox om te ruilen ?

Komen jullie dat dan zelf doen ?

het omruilen houdt in dat de bbox opgestuurd wordt met bpost en je die gewoon aansluit zoals je oude aangesloten is en dan onder spanning zet, de oude kun je dan met de retourlabels die je zullen opgestuurd worden terugsturen via bpost, tenzij de proximus forummedewerker bvb zou beslissen dat er beter een technieker zou komen.

Indien mogelijk en gratis zou ik toch opperen voor de tweede mogelijkheid met technieker .

Gewoon nu afwachten tot Proximus forummedewerker hierop reageert.

Enig idee wanneer ik reactie kan verwachten van de forummedewerker ?

Volgens mij zal deze middag/namiddag  wel iemand reageren van hen.

Reputatie 5
Badge +2

@Ludo Cools Als u reeds de B-box en booster hebt gerest en toch werkt de koppeling niet is het omruilen van de B-box een optie gezien het met de bridge ook al problemen gaf. Dit gebeurt altijd via levering aan huis met bpost.

Oke , dan zien we de levering graag snel tegemoet.

 Al enig idee wanneer deze B-box verstuurd zal worden?

Ik heb nog steeds geen bevestiging gezien dat deze B box opgezonden is ?

Ondertussen al wel een week miserie.

Reputatie 5
Badge +2

@Ludo Cools Zou u uw forumprofiel kunnen aanvullen zodat we de nodige gegevens hebben de levering in orde te brengen.

Ludo, ik heb uw gegevens hier verwijderd wegens het om een openbaar forum gaat.

 

Om eventuele misbruiken te vermijden best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 5
Badge +2

@Ludo Cools De omruiling is ingeleid. U gaat van Bpost verdere informatie i.v.m. de levering ontvangen.

Reageer