Skip to main content

We kunnen tv replay 36 uur dacht ik heropvragen als we op op TV guide klikken alle programma’s herbekijken gisteren middag konden we het VTM Nieuws herbekijken toch gisteravond en vanmiddag kunnen we dat niet meer maar wel de andere programma’s dat lukt wel nog. Wat is er aan de hand VRT NIEUWS gaat dan weer wel.

@alainhome Staat er een tv replay teken bij? Lukt dit wel via de website of Pickx app? 


@alainhome zou mss hier iets mee kunnen te maken hebben ?

Momenteel is er een algemeen bij de zender VTM met de TV Replay voor sommige uitzendingen, als ook voor sommige opgenomen uitzendingen. | Proximus Forum


@DaisyS  Er staat geen tv replay teken meer bij het nieuws , of bij het weer dit reeds sinds gisteren.

Ook niet via de Pickx website en ook niet via de  Pickx App .

Gisteren had ik reeds contact met een medewerker en die liet me weten na contact met het TV Team dat er iets mis was met de geleverde meta data van VTM , waardoor  er onterecht geen replay mogelijk is van het nieuws, weer en sommige andere programma’s . Ook zijn de betrokken programmas na opname niet beschikbaar , kunnen niet worden afgespeeld , foutmelding 134 en 141.

Had deze namiddag nog contact met een medewerker van de technische dienst ze gingen een update forceren voor het VTM probleem kreeg ik te horen van een expert. 

 

 


@Pat52 Bedankt voor het antwoord en de verklaring! 


@alainhome Staat er een tv replay teken bij? Lukt dit wel via de website of Pickx app? 

Nee staat er niet bij andere programma’s gaan wel.


@DaisyS  Er staat geen tv replay teken meer bij het nieuws , of bij het weer dit reeds sinds gisteren.

Ook niet via de Pickx website en ook niet via de  Pickx App .

Gisteren had ik reeds contact met een medewerker en die liet me weten na contact met het TV Team dat er iets mis was met de geleverde meta data van VTM , waardoor  er onterecht geen replay mogelijk is van het nieuws, weer en sommige andere programma’s . Ook zijn de betrokken programmas na opname niet beschikbaar , kunnen niet worden afgespeeld , foutmelding 134 en 141.

Had deze namiddag nog contact met een medewerker van de technische dienst ze gingen een update forceren voor het VTM probleem kreeg ik te horen van een expert. 

 

 

Ik heb 2 keer gebeld en ze hebben de decorder heropgestart maar probleemis niet verholpen ze gingen terugbellen binnen een kwartier maar ondertussen zijn we meer dan een uur verder en is er nog niet gebeld en nog steeds hetzelfde probleem bij nieuws en weer staat geen replay teken bij er staat wel een teken bij het nieuws van gisteren middag dat gaat wel maar gisteravond en vandaag vanmiddag staat geen teken bij opmerkelijk is dat de rest van de programma’s het allemaal wel doen.


Er zal niet veel anders opzitten dan afwachten tot de ⌘ specialisten het opgelost krijgen.


@alainhome 

Ik heb deze namiddag gedurende 55 minuten gesproken met 4 Proximus medewerkers van de technische dienst , 1ste lijn , 2de lijn en vervolgens een expert. Deze wist mij te zeggen dat er voor 20 uur vanavond geen oplossing zal zijn.

Ze moeten een update forceren en dat neemt ongeveer 5 uur in beslag wegens technische reden en ook om blokkades in de huidige stream op VTM te voorkomen.

Omstreeks 20.30 uur gingen ze mij terug contacteren.

 


@alainhome

Ik heb deze namiddag gedurende 55 minuten gesproken met 4 Proximus medewerkers van de technische dienst , 1ste lijn , 2de lijn en vervolgens een expert. Deze wist mij te zeggen dat er voor 20 uur vanavond geen oplossing zal zijn.

Ze moeten een update forceren en dat neemt ongeveer 5 uur in beslag wegens technische reden en ook om blokkades in de huidige stream op VTM te voorkomen.

Omstreeks 20.30 uur gingen ze mij terug contacteren.

 

Blijkbaar een delay op het forum? Geplaatste berichten komen veel later pas zichtbaar.


@alainhome 

Probleem met Replay voor het nieuws en weer op VTM kan momenteel niet worden verholpen.

Proximus wacht op de juiste gegevens van VTM.

Gezien het weekend kan het zijn dat dit probleem pas zal worden verholpen op maandag 2 januari 2023 in de namiddag.

Dit is het antwoord dat ik kreeg.


Ik heb hetzelfde probleem. Deze middag gechat en zeiden dat er geen probleem was bij Proximus hier over. Ze raden mij aan om een volledige reset te doen. Wat ik niet vertrouwde.

dus is het WEL een algemeen probleem en gewoon wachten?


Inderdaad wachten tot het opgelost geraakt, meer kan je niet doen. 


Reactie van VTM zelf.

 

Dag Alain, Bedankt voor je bericht. We geven je graag mee dat Proximus op de hoogte is van dit probleem. We raden je aan om met hen contact op te nemen over deze hinder. Fijne feesten! Groetjes, VTM NIEUWS

 


Die waren misschien al aan het feesten 😉

Het voornaamste is dat PX op de hoogte is van het probleem en het zo ook kunnen proberen van het op te lossen.


Probleem met Replay lijkt  in orde te zijn.

Nieuws en weerbericht op VTM kan terug via replay worden bekeken idem eventuele  opname ervan. 


Probleem met Replay lijkt  in orde te zijn.

Nieuws en weerbericht op VTM kan terug via replay worden bekeken idem eventuele  opname ervan. 

Hallo bij u opgelost? Bij mij nog steeds zelfde probleem 😔. Mvg


Probleem met Replay lijkt  in orde te zijn.

Nieuws en weerbericht op VTM kan terug via replay worden bekeken idem eventuele  opname ervan. 

Hallo bij u opgelost? Bij mij nog steeds zelfde probleem 😔. Mvg

@Smaragd  Zet je decoder eens zonder stroom gedurende  20sec nadien decoder terug opstarten. 

Probeer ook eens via https://www.proximus.be/pickx/nl/televisie/tv-gids  (je dient wel ingelogd te zijn met je MyProximus account)

 


@Pat52 

ik heb alles al is uitgetrokken en weer aangezet, blijft hetzelfde 😔

die link is voor via internet maar om dit via mijn tv te bekijken weet ik niet hoe dit moet


@Smaragd Heb je eerst de bbox 10 sec zonder stroom gezet  en als je terug kunt surfen dan pas de decoder terug onder stroom zetten, dit kan soms een verschil maken en het proberen eens waard.


@Martin heb ik ook gedaan en lukt nog steeds niet😢

ben al een halve dag aan het chatten met Proximus en niemand kent dit probleem 😢

pffff😔


@DaisyS 

kan jij mij helpen? Mvg 


 

ik heb alles al is uitgetrokken en weer aangezet, blijft hetzelfde 😔

die link is voor via internet maar om dit via mijn tv te bekijken weet ik niet hoe dit moet

Via die link  https://www.proximus.be/pickx/nl/televisie/tv-gids naar tv kijken zou je eventueel kunnen indien je bvb een google chromecast HDMI dongle zou hebben die op een HDMI poort van je TV aansloten is en →  hier ← vind je ook hoe pickx op je favoriete toestellen kunt gebruiken.


Nee dat heb en kzn ik allemaal niet. Ik kijk gewoon via Proximus en daar betaal ik voor.  En dan vind ik dat het ook moet werken!
niemand kan mij helpen😔


@Smaragd Daar heb je inderdaad volkomen gelijk in, maar ik probeer maar wat tips te geven in de hoop je toch mss wat te kunnen verder te helpen, in afwachting dat iemand van PX je morgen kan verder helpen hier.


@Martin ik heb al heel de morgen gechat met Proximus. En nu hebben ze weet ervan maar kunnen mij geen oplossing geven voor de moment 😔

Zou een volledig reset helpen? Mvg


Reageer