Vraag

viering 1 jaar problemen met casten

  • 10 januari 2021
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 4

Eerst even wat er bij de pickx app staat in de Google store:

“Als Epic Combo Light klant kan je:   
· De 20 populairste zenders bekijken (live of uitgesteld tot 7 dagen) op alle netwerken in België en de Europese Unie
· De tv-gids raadplegen
· Je tv-content afspelen op het tv-scherm via Chromecast”

Let vooral op de zin in het rood. Dat probeer ik nu al een jaar,ja 1jaar ,onnozelaar die ik ben. Verschillen de emails gestuurd naar mobile.applications@proximus.com ,maar antwoorden,laat staan oplossingen geven ze niet. Via de app feedback geven haalt ook niets uit. Via dit forum geen enkele oplossing. Ja een korting gekregen voor 12 maand wegens trouwe klant maar daarmee is het probleem niet opgelost. Via telefoon geen oplossing. Laatste keer ging er een expert terugbellen maar dit is al maanden dat ik daar op wacht. Ook is er maanden geleden met veel poeha hier aangekondigd dat er een Andoidtv app zou komen wegen de vele reacties via de ideeën bus. Een app voor het dure appel platform is er ondertussen maar de app die misschien mijn probleem zou oplossen komt er maar niet. Waarschijnlijk omdat ze er niets aan kunnen verdienen. Als je op zoekt op “Pickx” in Androidtv dan krijg je oa volgende apps te zien die allen perfect werken op het androidtv platform ,dus zonder chromecast gedoe,hoewel die ook perfect werken via chromecast : TvVlaanderen,Telenet,Streamz,Rtbf auvio,,Yugo,Rtl,Eleven,TadaamNlziet enz.  Jullie lopen duidelijk achter.

Ik zit dus met jullie niet werkende Pickx app opgescheept. Nog even voor de duidelijkheid met geen enkele andere app heb ik problemen met het casten! Bij de pickx app begint het al bij het opstarten op de tablet, gaat het zichzelf weer afsluiten of  niet. Start het op dan klik ik op het cast icoon en kies wat ik wil kijken. Heel soms krijg ik beeld maar meestal is er enkel zwart beeld te zien met de boodschap

“You are ready to cast”. Dan sluit de app zichzelf af met de vraag of ik feedback wil verzenden of de app opnieuw wil openen. Heb ik geluk en krijg ik wel beeld op de tv dan krijg ik na 30 sec ongeveer stilstaand beeld met een draaiend cirkeltje. Dan speelt het ofwel verder(bijna nooit) of blijft het cirkeltje draaien en is het gedaan met kijken. En de knoppen via de app werken dan ook niet meer.

Wanneer je wel kan verder kijken en je wil later stoppen met kijken dan is de balk bovenaan de tablet met de cast bediening verdwenen en werkt de ander bediening ook niet meer. Dan krijg ik de app niet meer afgesloten . Ook op de tv krijg ik de app niet meer weg en moet ik de stekker er uit trekken. Ik probeer soms nog eens of het al zonder problemen werkt maar zelden krijg ik het aan de gang.Wat ik ook al gezien heb is dat als er een andere app aan het casten is dan zie ik op elk Android apparaat staan dat er een toestel aan het casten is en dan kan je op elk toestel ook de bediening over nemen. Bij de Pickx app is dit dus niet.  Dus kijk ik nog enkel via Vtmgo en Vrtnu. Die werken foutloos en zijn bij mijn weten nog nooit vast gelopen. Dus vraag ik nogmaals of ik ooit een werkend product kan krijgen.


4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

@Jamo Kan je mij informatie bezorgen over de toestellen die je gebruikt? Dan geef ik het nog eens door aan de collega’s die dit voor jou kunnen onderzoeken.

Reputatie 4

Ja dat kan ik,ik heb dat trouwens al verschillende keren doorgegeven. 2 Nvidia shield tv 4 k hdr Android tv met ingebouwde chromecast.. Een nieuw rond model en een eerste generatie. Een google chromecast 2,maar die is niet meer in mijn bezit omdat ik die speciaal gekocht had voor de pickx app en die toch niet werkte. Een Lenovo tablet tab 4 plus. Een sony xperia xa. Beiden met Android 7.

Reputatie 4

En, gaat er binnen een redelijke termijn een oplossing komen?

Reputatie 4
Badge +4

@Jamo Ik heb het doorgestuurd en ben aan het wachten op antwoord.

Reageer