Vraag

viering 1 jaar problemen met casten

  • 10 January 2021
  • 34 reacties
  • 811 Bekeken

Reputatie 5

Eerst even wat er bij de pickx app staat in de Google store:

“Als Epic Combo Light klant kan je:   
· De 20 populairste zenders bekijken (live of uitgesteld tot 7 dagen) op alle netwerken in België en de Europese Unie
· De tv-gids raadplegen
· Je tv-content afspelen op het tv-scherm via Chromecast”

Let vooral op de zin in het rood. Dat probeer ik nu al een jaar,ja 1jaar ,onnozelaar die ik ben. Verschillen de emails gestuurd naar mobile.applications@proximus.com ,maar antwoorden,laat staan oplossingen geven ze niet. Via de app feedback geven haalt ook niets uit. Via dit forum geen enkele oplossing. Ja een korting gekregen voor 12 maand wegens trouwe klant maar daarmee is het probleem niet opgelost. Via telefoon geen oplossing. Laatste keer ging er een expert terugbellen maar dit is al maanden dat ik daar op wacht. Ook is er maanden geleden met veel poeha hier aangekondigd dat er een Andoidtv app zou komen wegen de vele reacties via de ideeën bus. Een app voor het dure appel platform is er ondertussen maar de app die misschien mijn probleem zou oplossen komt er maar niet. Waarschijnlijk omdat ze er niets aan kunnen verdienen. Als je op zoekt op “Pickx” in Androidtv dan krijg je oa volgende apps te zien die allen perfect werken op het androidtv platform ,dus zonder chromecast gedoe,hoewel die ook perfect werken via chromecast : TvVlaanderen,Telenet,Streamz,Rtbf auvio,,Yugo,Rtl,Eleven,TadaamNlziet enz.  Jullie lopen duidelijk achter.

Ik zit dus met jullie niet werkende Pickx app opgescheept. Nog even voor de duidelijkheid met geen enkele andere app heb ik problemen met het casten! Bij de pickx app begint het al bij het opstarten op de tablet, gaat het zichzelf weer afsluiten of  niet. Start het op dan klik ik op het cast icoon en kies wat ik wil kijken. Heel soms krijg ik beeld maar meestal is er enkel zwart beeld te zien met de boodschap

“You are ready to cast”. Dan sluit de app zichzelf af met de vraag of ik feedback wil verzenden of de app opnieuw wil openen. Heb ik geluk en krijg ik wel beeld op de tv dan krijg ik na 30 sec ongeveer stilstaand beeld met een draaiend cirkeltje. Dan speelt het ofwel verder(bijna nooit) of blijft het cirkeltje draaien en is het gedaan met kijken. En de knoppen via de app werken dan ook niet meer.

Wanneer je wel kan verder kijken en je wil later stoppen met kijken dan is de balk bovenaan de tablet met de cast bediening verdwenen en werkt de ander bediening ook niet meer. Dan krijg ik de app niet meer afgesloten . Ook op de tv krijg ik de app niet meer weg en moet ik de stekker er uit trekken. Ik probeer soms nog eens of het al zonder problemen werkt maar zelden krijg ik het aan de gang.Wat ik ook al gezien heb is dat als er een andere app aan het casten is dan zie ik op elk Android apparaat staan dat er een toestel aan het casten is en dan kan je op elk toestel ook de bediening over nemen. Bij de Pickx app is dit dus niet.  Dus kijk ik nog enkel via Vtmgo en Vrtnu. Die werken foutloos en zijn bij mijn weten nog nooit vast gelopen. Dus vraag ik nogmaals of ik ooit een werkend product kan krijgen.


34 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Jamo Kan je mij informatie bezorgen over de toestellen die je gebruikt? Dan geef ik het nog eens door aan de collega’s die dit voor jou kunnen onderzoeken.

Reputatie 5

Ja dat kan ik,ik heb dat trouwens al verschillende keren doorgegeven. 2 Nvidia shield tv 4 k hdr Android tv met ingebouwde chromecast.. Een nieuw rond model en een eerste generatie. Een google chromecast 2,maar die is niet meer in mijn bezit omdat ik die speciaal gekocht had voor de pickx app en die toch niet werkte. Een Lenovo tablet tab 4 plus. Een sony xperia xa. Beiden met Android 7.

Reputatie 5

En, gaat er binnen een redelijke termijn een oplossing komen?

Reputatie 7
Badge +5

@Jamo Ik heb het doorgestuurd en ben aan het wachten op antwoord.

Reputatie 5

@DaisyS 

Ik heb het al begrepen,er gaat weer niets gebeuren. Mag ik dan tenminste weten waarom jullie mij geen oplossing willen/kunnen geven. Ben ik de enige van jullie klanten die dit probleem heeft. En wat is er bij mij dan anders waardoor  het niet werkt. Waarom lukt het met andere apps wel. Waarom krijg ik geen antwoorden op de vele mails. Waarom blijven jullie op de pickx site vermelden:”Je tv-content afspelen op het tv-scherm via Chromecast” terwijl dit duidelijk niet waar is. Waar kan ik deze misleidende reclame aankaarten. Is het nuttig een klacht in te dienen bij de ombudsdienst voor telecommunicatie zodat er misschien toch iemand wakker schiet bij jullie die echt iets gaat onderzoeken. 

Bedankt voor u tijd!!!! 

Reputatie 7
Badge +5

@Jamo Ik ben momenteel nog op antwoord aan het wachten. Zodra ik een antwoord heb laat ik het hier weten.

Reputatie 5

@DaisyS 

Ondertussen zijn we weer een maand verder. Vinden jullie dit nog normaal dat ik al meer dan een jaar  betaal voor een dienst die niet werkt. Ik kan het blijven vragen,ik kan mails blijven sturen, ik kan feedback blijven geven via de app. Maar blijkbaar kan het jullie geen zak schelen. Maar geen nood ik blijf jullie lastig vallen.

Reputatie 5

@DaisyS 

Eindelijk,ik heb een antwoord gekregen van de makers van de app. Ze hebben eens gereageerd op mijn mail nadat ik een slechte beoordeling gegeven had op Google Play. Ze hebben nog nooit gehoord van de problemen die ik heb en bij hun werkt het casten zonder problemen. Dus ik zit dat al een jaar door te sturen langs alle denkbare kanalen en toch komt dat niet toe bij de juiste mensen. Dit is toch niet te geloven. O ja ik heb weer eens alle gebruikte toestellen moeten doorgeven. Daarna nog een antwoord gekregen,ja twee maal een mail gekregen, dat het niet zo direct kan opgelost worden en dat het wat tijd gaat kosten. Nog een jaartje ? En ik geloof er niets van dat er geen problemen gemeld worden ivm het casten. Ik zou als eerste eens nakijken  wat er na precies 30 sec gebeurd in de app. Je kan het perfect timen elke keer juist 30 sec en dan een draaiende cirkel met “aan het laden” en dan vast lopen. 

Reputatie 5

..

Reputatie 5

https://youtu.be/09MXWnhy1NE

https://youtu.be/5E7OjY3xndQ

https://youtu.be/42rHVbQU3M4

ik vraag mij af hoeveel % klachten dat ze binnen krijgen op het totaal aantal gebruikers! 

Reputatie 5

Het zal het weer niet worden vanavond:

https://youtu.be/e9cgOIsSJ4s

Eigenlijk altijd straf dat het bij de ene totaal niet werkt en bij de anderen het dan wel probleemloos werkt, ik zou ook wel graag eens waar dit probleem dan eigenlijk juist zit!

Reputatie 5

@Jamo Ik ben momenteel nog op antwoord aan het wachten. Zodra ik een antwoord heb laat ik het hier weten.


En heb je al een antwoord gekregen? Ik begrijp echt niet dat alle andere ontwikkelaars goed werkende app’s maken die geen problemen hebben met het casten maar het grote Proximus dit niet kan verwezenlijken. Heeft er al iemand van het ontwikkelteam naar de youtube video’s gekeken? Of zit ik al de moeite voor niets te doen. Is er eigenlijk überhaupt iemand mee bezig een oplossing te zoeken. 

Reputatie 7
Badge +5

@Jamo Ze zijn het aan het onderzoeken.

Bij welke chromecast types zijn er problemen dat moet prox toch ook weten?

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo We zijn volop bezig met het ontwikkelen van een upgrade zodat je minder problemen zou moeten ondervinden en een fijnere kijkervaring moet krijgen. 

We merken inderdaad dat een aantal klanten veel problemen ondervindt, maar die zijn niet altijd makkelijk op te lossen vermits dit van veel factoren afhankelijk is (merken van gebruikte toestellen, chromecast die al dan niet ingebouwd is in je tv-toestel of toch de originele van Google,...)

Reputatie 5

En weer zijn we een maand verder!!! Je moet mij eens uitleggen waarom ander ontwikkellaars geen last hebben van “veel factoren afhankelijk is (merken van gebruikte toestellen, chromecast die al dan niet ingebouwd is in je tv-toestel of toch de originele van Google,...)”.

Reputatie 5

@HadewychT

@DaisyS 

Ik vind het hoog tijd dat ik een oplossing krijg!!!! Wat vinden jullie?

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo De verantwoordelijken hiervoor gaan u rechtstreeks contacteren en hopelijk komt er nu snel een oplossing.

@Jamo Als Prox de oplossing heeft voor je probleem kun je mij dan de oplossing eens doorspelen want ik ben heel benieuwd waarom jij daar nu al zo lang miserie mee hebt en ik niet, in ieder geval hoop ik voor u dat het nu vlug in orde komt!

Reputatie 5

@Jamo De verantwoordelijken hiervoor gaan u rechtstreeks contacteren en hopelijk komt er nu snel een oplossing.


Bedankt,ben benieuwd.

Reputatie 5

@HadewychT

@DaisyS

Ik ben dus opgebeld Vrijdag ,nadat ik de update had geïnstalleerd. Die trouwens niets heeft opgelost bij mij. Het komt er op neer dat ze weten dat er veel gemelde problemen zijn met het casten naar toestellen  met ingebouwde chromecast. Een oplossing is er niet maar er gaat waarschijnlijk een update komen die de problemen gaat oplossen. Wanneer?Geen idee binnen een jaar of binnen 10 jaar, wie zal het zeggen. En dat het voor hun team niet zo simpel is omdat er met veel factoren rekening moet gehouden worden. Iets dat andere apps zoals netflix,prime,vtmgo en vrtnu  minder moeten doen. Dat is volgens mij onzin maar kom je kan maar werken met de middelen die je ter beschikking hebt. Dus de zoveelste belofte op een oplossing is een feit. Daaraan kan je zien hoe belangrijk je bent als klant bij een groot bedrijf dat bijna geen concurrentie heeft  en dat zonder enige controle mag producten verkopen die niet doen wat er in de voorwaarden wordt beweerd. Ik hou het voor bekeken,ik heb er genoeg van. 

https://www.youtube.com/watch?v=TfVWDZv94Vk

Ik heb ook al jaren (vooral sinds die wk pickx app van 2018) problemen met Pickx Chromecast. En ik gebruik wel een gewone, originele Chromecast (V2). 2020 versie komt deze week aan.

Ik hoor ook van mensen waarbij het zelfs niet goed werkt op hun nieuwe Android box (hebben er zelf geen gekregen, kost 50 euro bovenop de huurprijs waarmee de huidige box al een 3tal keer betaald is, dus nee danku. Als ik hem kon aankopen: meteen!).

Ook hier werken alle andere stream apps en wifi heel goed. Telenet moet trouwens met dezelfde dingen rekening houden, en daar werkt het gewoon wel!
Heb naast mijn Android ook een iPhone aangeschaft omdat ik dacht dat het zou helpen, maar op iPhone is het vaak nog erger dan op Android. Op Samsung Android kan je de app uitsluiten van batterij besparende opties en de performance van de gsm op max zetten, dat helpt misschien een beetje met de slechte performance van de app. Misschien dat je Chromecast een vast IP geven in de bbox ook helpt, maar heb niet de indruk dat het uitmaakt.

Ik heb het “laden” probleem uit je video’s ook lang gehad. Tegenwoordig meer last van streams die opeens op zwart gaan, en kanalen die niet afspelen. (lijkt op een soort timestamp error, of hun stream servers die uitliggen ofzo).
Ik hoor ook dat de Pickx app als enige niet te installeren is op de laatste Chromecast met Google TV van vorig jaar. Dat lijkt me nochtans niet moeilijk te activeren. Je moet dus nog steeds van een mobiel apparaat streamen met Pickx. Hopelijk komt daar snel verandering in. Er lijkt ondertussen zoveel werk aan de winkel met Pickx dat ik moeilijk kan geloven dat Proximus dat gaat aankunnen in de komende tijd. Is het geen tijd om een en ander uit te besteden aan de makers van andere media streaming apps ipv het wiel opnieuw uit te willen vinden?

Is het geen tijd om een en ander uit te besteden aan de makers van andere media streaming apps ipv het wiel opnieuw uit te willen vinden?

Ik kan verkeerd zijn, maar ik denk dat dit ook zo is?

Reageer