Vraag

Vervanging decoder V5 door V6

  • 1 February 2020
  • 3 reacties
  • 550 Bekeken

Wij hebben 2 decoders V5 compact (2 televisietoestellen), we hebben gisteren 1 decoder V6 ontvangen, blijven de programma’s dan zichtbaar staan op beide decoders bij het vervangen van 1 decoder V5 naar decoder V6 & behoud van 1 decoder V5 voor 2e televisietoestel?

Kan dit problemen geven of niet?

Alvast bedankt voor de feedback!


This topic has been closed for comments

3 reacties

Aangezien de v5-compact’s alle opnames op de proximus servers (in de cloud) bijhoudt kan dit geen probleem geven om je opnames nog te kunnen zien.

wat er wel gebeurt is dat je oude v5-compact die wegneemt wel nog bandbreedte reserveert voor TV, maar als er hier >  http://proximus.be/tvmogelijkheden staat dat je 3 TV’s in HD kunt aansluiten geeft dit geen probleem als je de v6 aansluit.

Anders kun je eerst bellen naar de helpdesk op het gratis nummer 0800 22 800 om je decoder v5 compact die je wegneemt om hem van de lijn te deactiveren.

NB: in het weekend kun je bellen naar de helpdesk maar hier op het forum komt niemand van proximus zelf langs, pas maandag terug.

In de info stond bellen naar 0800 99 696 voor deactivatie.

Het is gelukt, bedankt voor de info!

 

Inderdaad dat kun je ook maar dan zal je eerste decoder ook gedeactiveerd zijn en moet je bij het opstarten weer gegevens invoeren waardoor die opnieuw geregistreerd wordt.

Opgelet: als u over verschillende decoders beschikt, dient u ook de andere decoders te activeren, ook al hebt u ze niet losgekoppeld. Volg daartoe de instructies op uw tv-scherm.

Als je het via de helpdesk doet wordt selectief maar één decoder gedeactiveerd en vragen ze daarom zijn MAC adres die op een sticker van de decoder staat.