Vraag

Verbinding via wifi bridge


Na te veel bezoeken van techniekers ben ik er eindelijk achter dat de verbinding van de tv best via kanaal 100 verloopt (5.0). Dat was zo ingesteld maar wordt blijkbaar centraal terug op ’auto’ gezet waardoor het probleem (slecht tot geen beeld) terug opdoemt.  Is er een manier om dat kanaal vast te zetten want ik ben het echt beu .


10 reacties

er zijn inderdaad soms problemen met de bboxen waarbij de kanalen die je instelt weer overschreven worden ik heb een bbox3v+ en als ik de kanalen vast instel, blijven die ook zo staan maar anderen met ook een bbox3v+ hebben dit probleem wel dat die niet blijft staan op het kanaal dat ze ingesteld hebben en zelfs met de zelfde software en hardware versie !!!

Dag Martin, mag ik vragen hoe jij het kanaal wijzigt ?  Ik vind die mogelijkheid nergens ...

dan zal bij u “one ssid” actief staan als je ze niet kunt wijzigen controleer dit eerst eens.

dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)

kijk op de "One SSID" banner of je actief ziet staan en als dit zo is dan kun je het volgende doen.
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden,

maar dan zijn je kanalen niet meer zoals jij ze zelf ingesteld hebt natuurlijk)

Als One ssid uit staat surf dan naar > http://mymodem/7.3.8/gui/tpl/src/wifi/wifi.html?radio=5G om je kanaal zelf in te stellen

Klopt inderdaad, maar ook die setting wordt overschreven want die stond uit :-(

Je bedoelt eens dat je de “one ssid” uitgezet hebt dat die ook overschreven wordt en automatisch terug actief wordt, zonder dat je bv de bbox gereset hebt?

Klopt inderdaad.  Ik had de one ssid uitgeschakeld (zonder resultaat want ik kon de kanalen niet aanpassen) en een week later stond die terug aan

Is dit ook een bbox3V+ die je hebt en welke software versie staat daar op.

Klopt bbox3v+ (nieuw sinds een paar weken) met softwareversie 8c.310A

Bij mij ook de software versie Software Versie 8c.310A maar aangezien je een recente hebt zal de hardware versie hoger zijn dan de mijn die nog HW versie 1.0 heeft. Maar zelf met de recente of oudere hardware versie als ook met de zelfde software versie reageren die toch anders, de firmware daar kun je niks van opvragen in de bbox interface, mss is het daaraan gelegen, wie weet !

Reageer