Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

• December 7, 2020
  • 1163 reacties
  • 79677 Bekeken

Toon eerste bericht

1163 reacties

Mutlie
  • November 18, 2025

Hopelijk blijft de beloofde definitieve oplossing niet te lang achter, wordt snel geïmplementeerd en werkt ze ook.

Gisteravond alweer prijs. We volgen de serie “Allegiance” op VTM2. Vorige week was er een onderbreking in de uitzendingen en dus de opnames omdat er absoluut darts moest (???)  worden uitgezonden. Niet de schuld van PX, maar dat neemt niet weg dat we als klant toch mogen verwachten dat opnames gewoon verder gebeuren alsof er geen korte onderbreking is? 

Gisteravond was de laatste aflevering van de 1e reeks. Er is, naast een afzonderlijk verhaal per aflevering,  ook een verhaal/complicatie die evolueert,  dus je begrijpt dat we die aflevering zeker willen zien. 
Zoals gebruikelijk geworden de laatste tijd hebben we ergens in de dag nog gecontroleerd of de opname nog gepland was. Jawel, opname was gepland. Zo ver alles goed.

Toevallig zie ik een dikke 10  minuten nadat de aflevering begonnen was dat er geen opname bezig was. We hadden net een (andere) opname gekeken en in de lijst van de opnames was geen opname bezig, ook niet na eruit-erin zappen. Snelsnel VTM2 opgezet, Allegiance was bezig en werd niet opgenomen. Nogmaals gecontroleerd in de tv-gids en ook daar bleek geen opname bezig. Alweer!
Snel (via het menu) opgenomen (toen pas was het rode cirkeltje er). Nu is de opname niet volledig vanaf het begin van de aflevering maar vanaf het moment van opname-activatie. M.a.w. start 6 minuten voor de 1e reclame onderbreking. 

Dan moeten we de VTMgo app maar alweer gebruiken 🙄 

Overigens was in het verleden het geval dat een serie-opname werd verdergezet als een nieuwe reeks begon (na een onderbreking), tegenwoordig is dat niet meer zo. Dus als een volgende reeks afleveringen beging van een programma begint mag men niet meer vergeten de serie opnieuw in te plannen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • November 19, 2025

Ik ben die reeks nu ook uitgesteld aan het bekijken .. ben dus benieuwd naar de gaten! Toch leuke dienstverlening voor ongeveer 1200 euro per jaar? 
BTW Aflevering 5 van “Elexir” is ook verdwenen in cyber oblivion.!  Kunnen die arme medewerkers hier nog hard genoeg lopen om overal de gaten te dichten? 😄😉

Mutlie
  • November 19, 2025

Ik ben het verder verloop nog schuldig.
De opname is gestart, niet vanaf het begin van de uitzending, maar vanaf het moment dat ik de opdracht gaf. Dus geplande maar niet uitgevoerde opname is géén opname tout court en te laat activeren is ook te laat.

Erg leuk als je er door omstandigheden pas achteraf achterkomt en als dan via de app het programma ook niet meer beschikbaar is.

En BTW (by the way) het moment dat de reclameblokken komen is niet hetzelfde tussen app en uitzending of opname.

• Apprentice
  • December 5, 2025

Wanneer wordt de correcte audio output op HDMI eens bekeken?

Als het TV programma 2.0 is dan moet je over HDMI ook 2.0 aanleveren.  Nu is het 5.1 waarbij L & R op links & rechts wordt gezet - dat breekt correcte Dolby matrix decodering op receivers, maw, geen center speaker gebruik bij een surround opstelling.

Oplossing is “stereo” te kiezen op de decoder maar dan is dat evengoed zo voor netflix, andere apps & ook BBC die Dolby uitstuurt.

Serieuze rommel waarvoor je ~10 euro per maand aan een decoder moet betalen.

Mutlie
  • January 8, 2026

Alweer een aflevering van een serie waarvan slechts 9 seconden reclame kan worden afgespeeld
(I fought the law op Canvas)

Dus VRT Max  weer gebruikt, nu wachten op de langverwachte software update

Mutlie
  • January 9, 2026

Aflevering 20, seizoen 4 van NYPD Blue op VTM 
De opname stopt na +/- 40 minuten. Inclusief alle reclame wel te verstaan!
Anders gezegd: van het eigenlijke programma (dat toch meer dan 40 minuten duurt, 45?)  is maar +/- 30 minuten opgenomen.  
Het goede nieuws is dat er meer dan 9 seconden zijn opgenomen.

Dus maar weer de app VtmGo gebruikt 🙄 
Duwt Proximus haar cliënteel naar streaming?

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 12, 2026

Alweer een aflevering van een serie waarvan slechts 9 seconden reclame kan worden afgespeeld
(I fought the law op Canvas)

Dus VRT Max  weer gebruikt, nu wachten op de langverwachte software update

Ja, na uw bericht heb ik hier direct nagekeken! 

zelfde “kl*****ij” … aflevering 2 en 4 zijn enkel 9 seconden reclame! Maar ik moet GVD WEL 100 EURO OPHOESTEN deze maand voor dit soort ONGEIN!
Vraag mij af of de ombudsman van de telecom daar een mening over heeft! Het loopt nogal de spuitgaten uit!

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • January 13, 2026

@Regulus Ik heb de betreffende opnames eens opnieuw op je decoder geplaatst. Hopelijk kan je ze zo wel zien. 

@Regulus ​@Mutlie Ik heb ook geïnformeerd bij de verantwoordelijke voor de updates. zodra ik daar meer info  over heb, hou ik jullie op de hoogte.  

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 14, 2026

@Regulus Ik heb de betreffende opnames eens opnieuw op je decoder geplaatst. Hopelijk kan je ze zo wel zien. 

@Regulus ​@Mutlie Ik heb ook geïnformeerd bij de verantwoordelijke voor de updates. zodra ik daar meer info  over heb, hou ik jullie op de hoogte.  

Beste HadewychT, kan u aub ook eens kijken naar afleveringen 1 & 3? Zelfde probleem … Heeft dit iets te maken met het “Polestar” reclameblok er net voor? Echt wel problematisch …  

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 15, 2026

FWIW Vanmorgen een cryptische boodschap op de home page “update 1.7 beschikbaar” moet toestel herstarten om te installeren .. Na afloop blijk de middleware versie nu PXM-SW-1.7 te zijn … is dit de lang verwachte oplossing voor alle courante problemen? Heeft Proximus een release nota van hun updates? Ttz wat werd er opgelost en wat niet? Bij andere firma’s is dat namelijk standaard procedure.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • January 15, 2026

@Regulus Ik heb ook deze teruggeplaatst. 

Ik denk niet dat het gelinkt is aan die specifieke reclame. Mijn contactpersoon ivm deze problemen is momenteel ziek, vandaar dat ik je nog niet meer info kan geven momenteel. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 15, 2026

@Regulus Ik heb ook deze teruggeplaatst. 

Ik denk niet dat het gelinkt is aan die specifieke reclame. Mijn contactpersoon ivm deze problemen is momenteel ziek, vandaar dat ik je nog niet meer info kan geven momenteel. 

Beste dank, ik heb het zonet gecontroleerd… het haalt echter niets uit. Afleveringen 1 & 3 zijn nog steeds enkel 9 seconden reclame … helaas. 

Martin
  • January 15, 2026

Ik vraag mij hierbij af of het wel de MW- versie is die een rol speelt in deze problemen en het mss eerder de app-versie is die een rol speelt?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • January 15, 2026

@Regulus Het spijt me te horen dat het niet geholpen heeft. Had het bij de andere afleveringen wel geholpen ? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 15, 2026

Ik vraag mij hierbij af of het wel de MW- versie is die een rol speelt in deze problemen en het mss eerder de app-versie is die een rol speelt?

De app versie op TV … wat moet ik mij daarbij voorstellen? De Pickx versie?

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 15, 2026

@Regulus Het spijt me te horen dat het niet geholpen heeft. Had het bij de andere afleveringen wel geholpen ? 

Helaas kan ik daar geen eenduidig of werkbaar antwoord op geven … er zijn al zoveel afleveringen waarbij het fout liep en waarbij wij de ontbrekende afleveringen nog, ofwel uitgesteld ofwel via de desbetreffende zender app bekeken hebben dat we compleet de draad kwijt zijn! Het is helaas zoals bij zieken hé, over diegenen die genezen zijn hoor men nauwelijks iets, nieuws is er enkel van deze die er slechter aan toe zijn  … 😊.. en zeggen dat het 50/50 is, dat is ook nutteloos, da’s wat de Fransen “une réponse de Normand” noemen … “misschien wel, misschien niet” 
Mijn “buikgevoel” zegt mij dat het mechanisme dat de “eindgeneriek” detecteert van een aflevering (waardoor soms te vroeg afgeknipt wordt/werd) ook het einde(?) van het reclameblok (of een code IN het reclameblok?) aan het begin van een aflevering, als eindgeneriek ziet met alle nare gevolgen vandien.

BTW: ik heb de afleveringen van “I fought  the law” nagekeken op de laptop … De 4 vafleveringen zijn daar wel degelijk te bekijken … maar de eerste aflevering begint met 30 minuten “Terzake” waarbij er maar 52 minuten overblijven voor de aflevering. Gebaseerd op de lengte van de andere afleveringen, nl 75 minuten, ontbreekt er dus een smak … niet bevorderlijk om de verhaalllijn te kunnen volgen …  

Martin
  • January 15, 2026

ik bedoelde de pickx-app versie die op je decoder staat.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 16, 2026

Daar kan de gebruiker toch niets aan veranderen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 16, 2026

De rij blijft maar doorgaan … reeks “Fallen” … aflevering 3 … negen seconden reclame en gedaan … hemeltergend voor een stikdure dienst … 

ik betaal gvd méér aan Proximus dan voor mijn jaarlijkse electriciteitsrekening! En dat werk zonder enige fout 😂

Martin
  • January 16, 2026

@Regulus 

Inderdaad dit lukt niet meer om te “controleren op updates” via de instellingen** van je decoder, want nu krijg je een foutmelding als je een software update vraagt. Nu is het gewoon wachten tot PX deze update pusht naar je decoder.

**Instellingen

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • verder naar beneden scrollen tot aan support
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates  

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 16, 2026

@Regulus 

Inderdaad dit lukt niet meer om te “controleren op updates” via de instellingen** van je decoder, want nu krijg je een foutmelding als je een software update vraagt. Nu is het gewoon wachten tot PX deze update pusht naar je decoder.

**Instellingen

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • verder naar beneden scrollen tot aan support
  • > “Support “
              |- Systeeminfo
              |- Controleren op Updates  

Ja idd .. “update mislukt” … ad nauseam .. 🤢

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • January 23, 2026

De software wordt inderdaad automatisch opgestuurd. Dit wordt oa ook mee beheerd door Google.

Als de problemen met de opnames aanhouden, kan je altijd eens een clear data doen. Dit lost vele problemen op. 

Settings => support => clear data en herstart. Dit wist alle lokale data van de Tv app inclusief cache.

Te gebruiken bij:

• 1 of meerdere opnames niet afspeelbaar of niet beschikbaar
  • TV guide niet up-to-date
  • Posters niet beschikbaar
  • P015  Bij het starten van Replay
  • P050 Verboden Toegang/Access Denied omwille van connectieprobleem
  • P051 & P052  Niet in staat om de IPTV-streams te ontcijferen (ontbrekende correcte ontcijferingsconfiguratie)
  • Error wanneer je de layout van de TV-guide wil veranderen via Instellingen => TV-Gids Lay-Out

• Practitioner
  • January 29, 2026

Na meer dan 12 jaar Proximus klant waarvan 2 Fiber klant heb ik problemen.

Plots deze week Foutcode P016 bij herstart en opvragen opnames. 

Nieuwe TV-Box gekregen en is geen oplossing.
Volgens helpdesk van Proximus een gekend probleem en er komt binnenkort een update.
Na effe grasduinen in dit forum zie ik dezelfde problemen al meer dan een jaar geleden.

Binnenkort is relatief. Zijn er nog mensen die dit probleem hadden en opgelost hebben?
Ik ben nu aan het herstarten via de apps van de respectievelijke zenders. 

Daarvoor moet ik geen TV abbo betalen bij Proximus. 

Dan zijn de concullega’s op Fiber ook bruikbaar. 

Graag alle tips. 
Alvast bedankt

Martin
  • January 29, 2026

En helpt het als je dit probeert:

• Practitioner
  • January 29, 2026

Die had ik ook al zien staan in het forum.

Nope, helpt voor geen meter. 

Soms helpt het om een paar uur te wachten. Alsof de servers van Proximus overbelast zijn. 

Maar dat kan niet de bedoeling zijn denk ik