Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Louter ter bijkomende info: → terugzenden van toestellen retourlabels | Proximus Forum

Het is ergens een adres in Charleroi maar de Bpost weet genoeg via de labels

zie → Retour decoder na omwisseling | Proximus Forum

@ Martin

Bedankt voor de info ivm de terugzending, in my Proximus heb ik het retourlabel al teruggevonden dus deze afprinten en op de doos kleven en klaar.

Ik denk dat we begin volgende week de doos dan kunnen afgeven bij B Post, ik laat in mijn handtekening dan wel weten als alles afgegeven is bij B Post.

Timm1983

Beste Proximus

Vandaag nog even voor sluitingstijd heb ik door iemand een doos laten afleveren op het postkantoor van Deinze met daarin de 3 oude V5c decoders alsook de box 3 modem.
Hierbij nogmaals dank aan Proximus om onze 3 decoders en modem snel en vlekkeloos te hebben omgeruild, we zijn zeer tevreden van de (beeld)kwaliteit van de V7 decoder.

Timm1983

@Timm1983 : heb je dan ook de door jou gekozen zendervolgorde van je V5's kunnen behouden op je V7's? 

@ Covis

Inderdaad ook met de V7 decoder dezelfde zendervolgorde als vroeger met de v5c.

Tevens behoud ik gewoon de door Proximus gekozen zendervolgorde.

Timm1983

Reputatie 7
Badge +4

@denilson Dat is niet specifiek doorgegeven als een verbetering in deze update. Het is natuurlijk afhankelijk wat de oorzaak is van het schokkerig beeld dat je krijgt. Het kan, zoals je zelf hierboven al aangeeft, ook aan je draadloze verbinding liggen. Moest je nog hinder ondervinden is het zeker geen slecht idee te testen met de kabel die je hebt laten maken. Hou ons zeker op de hoogte. Dan kunnen we verder zoeken naar een oorzaak als het zo niet opgelost is.

Reputatie 7
Badge +4

We blijven inderdaad bezig met testen en bijsturen aan de hand van jullie feedback en zodra nieuwe firmware goedgekeurd wordt, wordt die gefaseerd uitgerold naar alle decoders.  Het is echter niet voor alle fouten even makkelijk om ze te corrigeren. Dit omdat de installatie bij alle klanten verschillend is (aangesloten via kabel, wifi, met of zonder surroundsysteem,...) wat het niet altijd makkelijk maakt om de fout te reproduceren en de oorzaak te vinden. We doen ons uiterste best om jullie een zo positief mogelijk kijkervaring te bieden. 

Reputatie 4
Badge +2

@Martin  is in orde nu. met dat je over fiberlijn resetten begon. ik heb mijn fibermodem eens zonder stroom gezet . is ok nu .:thumbsup:

Reputatie 2
Badge

Beste 

Het was een antwoord op een vraag van auteur HadewychtT.

Ik zal dus best haar oplossing afwachten. 

Sofware versie app 5.139.1 en sw 5.7,3

Groeten 

Witte Herder 

Badge +4

Inmiddels al 18 dagen met de laatste update 3.58.2 voorlopig nog “geen” onderbrekingen of P-fouten ondervonden.

Dus lijkt me redelijk stabiel ! :wink:

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan Goed om te horen. Ik geef die feedback ook zeker mee door.

Reputatie 1

Ik heb zonet update 3.68 ontvangen. Welke zijn de wijzigingen tov 3.64 aub? Alvast bedankt!

Dit zou door iemand va de proximus forummedewerkers  op de hoofdpagina moeten aangevuld worden

→ V7 Stand van zaken (hoofdpagina) | Proximus Forum

Reputatie 4
Badge +2

ook juist update ontvangen .

Het audio-sync probleem is bij mij verholpen als je de ‘surround sound’ uitschakelt op de decoder, maar komt er ook een oplossing voor wanneer je graag deze optie activeert? Dit geluid is namelijk veel beter.

Nu komt het geluid hopeloos te laat als je surround sound activeert en dit is niet te omzeilen. Dit probleem stopt als je de optie uitschakelt maar dan heb je helaas wel inferieur geluid.

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder Klopt het dat je decoder verbonden is via een booster ? Ook al heeft dit tot nu toe goed gewerkt, dan nog kan er nu wel een probleem mee zijn. Kan je eens testen met een rechtstreekse kabel tussen je modem en decoder ? 

ik zou de bbox ook eens proberen te resetten of anders eerst rebooten (effen 5 seconden zonder spanning zetten en als dit niks oplost dan resetten 20 seconden het resetknopje achteraan ingedrukt te houden.

Reputatie 1

Had gisteren (maandag) avond ook het probleem van herstart niet mogelijk.
Vandaag (dinsdag) lijkt het terug te werken zonder enige vorm van interventie langs mijn kant. 

Reputatie 1

Hopelijk komt die stabielere versie snel tot bij de gebruikers want nu is het hier sinds we de V7 hebben altijd spannend : zullen we bij het inschakelen beeld en geluid krijgen of na 2 seconden een zwart scherm met een error… P130 of P134...


Soms lijkt het te helpen door dan in de instellingen van de decoder het systeem eens te laten controleren op een systeemupdate. Er is nooit een update beschikbaar maar na de controle is er vaak wel terug beeld. Wellicht toeval ?

Reputatie 4
Badge +2

ja bij mij staat dat er ook op. is de originele.

Dat zal afhangen van wat hen doorgespeeld word van de bevoegde dienst, als ze niks doorgeven kan een Proximus forummedewerker ook niks posten op die pagina natuurlijk !-)

@Jos Smos Ik vermoed dat u de opnames van een andere klant ook te zien kreeg. Dit zou nu opgelost moeten zijn. 

Bedankt voor de info. Dit vermoeden had ik ook al. Wij volgen het verder op en indien het opnieuw optreedt, laat ik iets horen. Alvast bedankt voor de interventie!

Was het allemaal maar zo simpel hé, :slight_smile:  daar zal het in ieder geval niet van afhangen maar wel in hoeverre die bugs complex zijn en als Prox moet bv beroep doen op externe fabrikanten enz….

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Graag gedaan! Moesten er zich toch nog problemen voor doen horen we het wel.

proximus forummedewerkers kunnen morgen als ze hier terug de draad opnemen ook een instelling veranderen zodat audio/video sync beter wordt.

Reageer