Beantwoord

V7 decorder bij Flex abonnement


Reputatie 1

Hey iedereen!

Ik had vorige week het persbericht gelezen dat er bij het afsluiten van het nieuwe flex abonnement een v7 decorder zou worden mee geleverd. Ik zit nu te kijken op de Proximus pagina waar je zelf het abonnement kunt samenstellen maar ik vind nergens terug dat dit zo zou zijn. Daarom vroeg ik mij af of er dus effectief een v7 decorder zal worden geleverd na de bestelling?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Martin 1 July 2020, 11:54

Bekijk origineel

200 reacties

@PeterD1 dit zal wel zo zijn want voor Epic combo >

  

 Vanaf nu krijgen volledige nieuwe Epic combo klanten die een nieuwe installatie krijgen de V7 decoder mee in het pack.
Mvg, Koen

Maar het zou inderdaad beter officieel bevestig worden door iemand van Prox zelf.

Reputatie 6
Badge +2

V7 al, ik heb ooit nog een V2 gezien.  🇩🇪

Reputatie 1

Hey iedereen!

Ik had vorige week het persbericht gelezen dat er bij het afsluiten van het nieuwe flex abonnement een v7 decorder zou worden mee geleverd. Ik zit nu te kijken op de Proximus pagina waar je zelf het abonnement kunt samenstellen maar ik vind nergens terug dat dit zo zou zijn. Daarom vroeg ik mij af of er dus effectief een v7 decorder zal worden geleverd na de bestelling?

 

Alvast bedankt!


Ok, bedankt! Hoe zit het eigenlijk met de beeldkwaliteit van de decorder? Heb wel eens klachten gelezen dat de beeldkwaliteit niet zo goed is als de Telenet TV box. Ik ben momenteel Telenet klant maar zou wel wel wat geld per maand kunnen uitsparen met het Flex abonnement.

voor de HD decoders heb ik dit ook altijd gelezen/gehoord van personen die beide in huis hebben dat de beeldkwaliteit van TN iets zou beter zijn, maar voor de UHD decoder zoals de V7 decoder, daar heb ik nog niks van gehoord, alleen de testers zouden dit kunnen weten als ze natuurlijk kunnen vergelijken met TN.

Reputatie 6
Badge +3

V7 al, ik heb ooit nog een V2 gezien.  🇩🇪

En ikke nog de V1

Dat was echt sukkelen..

 

 

https://www.astel.be/info/belgacom-lance-b-box-3-et-decodeur-v5_4307

Reputatie 6
Badge +3

Proximus:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

 

 

daar zie je niet direct een melding van de v7 staan.

alhoewel :relaxed:

wat zit er in de doos is het deze hier? 

 

Badge +4

 Vandaag mijn bestelling gedaan, na 2 jaar terug naar PX ! :)

 

 

dat is inderdaad een hele poos geleden dat we je hier nog gehoord hebben, wat is bij u dan de hoofdreden dat je teruggekeerd bent naar Proximus ?

Welkom terug :relaxed:

Badge +4

Hallo Martin idd , hoofdredenen zijn: geen te goed internet de laatste 8 maanden bij telenet + het feit dat ik met flex wat kan uitsparen. (ook altijd goed geholpen geweest bij PX)

Ok RedsFan, bedankt voor je feedback en hopelijk beter internet bij Prox, maar dat zullen we dan later wel nog van je vernemen hé :relaxed:

@RedsFan laat je ook eens weten als je wel degelijk een V7 decoder ontvangen hebt in je flex pack.

Reputatie 1

Heb gisteren ook nog even contact gehad met de klantendienst en heb dit als antwoord gekregen :

Goedeavond,Peter.Voor het moment is de V7 decorder enkel bij een Epic pack,dit is nog niet van toepassing op de andere pack's.

Zal dus waarschijnlijk nog even wachten vooraleer deze beschikbaar zal zijn bij het flex abo. Wel raar dat ze het dan wel zeggen in het persbericht.

inderdaad maar ik denk dat ze het nog willen beperken tot een kleinere groep aangezien met de  V7 toch nog issues zijn en eens een tijd verder als alles meer op zijn poten staat en men meer zekerheid heeft dan de groep vergroten, vergelijk het maar als ze bv software updaten van decoders dan gaan ze die uit zekerheid ook niet naar alle decoders ineens sturen, zodat er tijd is om de reacties van een beperkt gebruikers met deze nieuwe update af te wachten, zodat als er toch moesten problemen opduiken dat dit bij een beperkte groep is en hun helpdesk niet overspoelt wordt met kwade telefoontjes :relaxed:

Reputatie 6
Badge +2

Is het dan zo dat zij die nu een V6 of een V7 krijgen toch nog wat proefkonijn zijn?

 

ik zal het nog beter uitdrukken we zijn met alle decoders min of meer proefkonijn, want anders zouden er geen of bijna geen klachten over de decoders gekomen zijn en nog komen :slight_smile:

Alles hangt er natuurlijk vanaf hoe erg die issues zijn, en mss valt dit al bij al mee met de v7 maar dat zal dan wel vlug blijken uit de reacties op het forum.

Het kan natuurlijk ook  tegenvallen zoals de v6 die ze nu momenteel niet meer uitdelen, waarbij Proximus en Huawei zelf grote software aanpassingen hebben aangebracht, met als gevolg dat ze nog met vervelende bugs zitten...

Badge +4

@RedsFan laat je ook eens weten als je wel degelijk een V7 decoder ontvangen hebt in je flex pack.

Oke zal ik doen, voorlopig moet ik nog wachten tot PX mail of bericht stuurt + afspraak voor de installatie heb ik nog niet… de bestelling moet dus nog verwerkt worden.

Betreft het internet bij TN vooral problemen (lees schommelende upload) die soms zakte tot 2 Mbps.

Bij PX had ik laatst een 85 profiel , denk niet dat er al iets veranderd is op dat gebied. :grin:

Bij PX had ik laatst een 85 profiel , denk niet dat er al iets veranderd is op dat gebied. :grin:

wie weet is er nu al een glasvezelaansluiting mogelijk :wink: → check

Badge +4

Hehe dat zou ik wel gemerkt hebben …. :)

Jammer genoeg ligt er nog geen fiber tot in je woning.

Reputatie 1

Wie bepaalt dan of je een V7 krijgt of niet.

De commerciële dienst in overleg met technische dienst …. 

Reputatie 7
Badge +3

Voorlopig blijft voor alle packs de V5 compact decoder geïnstalleerd worden bij nieuwe aansluitingen (behalve bij Epic combo full).

https://www.proximus.be/nl/id_cr_for_your_tv/particulieren/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/voor-je-tv.html

De Android TV decoder (=V7) wordt momenteel enkel aangeboden bij een Epic combo full (behalve voor klanten met ADSL technologie).

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_dcd_v7/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/uw-decoder-installeren/v7-decoder-hulp-nodig.html?v1=shorturl&v6=v7hulp

https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/televisie/interface/pickx/gebruik?decoder=v7&from=short&v1=shorturl&v6=tvuserguidev7

Groetjes,
Antonella

 

Badge +4

@RedsFan laat je ook eens weten als je wel degelijk een V7 decoder ontvangen hebt in je flex pack.

Na het bericht van AntonellaD weten we het dus al, het zal de V5 zijn ipv de android :open_mouth:

De installatie is voorzien hier op 4 augustus , anders was er niets vrij vroeger…..

Inderdaad ook net gelezen.

Voorlopig toch wie weet is het tegen 4 augustus toch mogelijk :wink:

Reageer