Vraag

V7 decorder

  • 4 September 2020
  • 14 reacties
  • 1298 Bekeken

Dag iedereen,

Sinds gisteren ben ik klant bij Proximus (kom van Telenet) en heb de V7 decorder ontvangen.

Ik had daarover nog een paar vragen :

Kan de tv-gids aangepast worden? Want deze is echt niet overzichtelijk.

Is er de mogelijkheid om opnames langer te bewaren? Bij Telenet kon je de optie aanklikken langer dan 60 dagen. Ik weet ook niet hoe lang dit standaard is bij Proximus

Gisteren had de technieker laten zien hoe je het volume van de decorder apart kon aanpassen (niet van de tv) door een handeling met de afstandsbediening te doen. Dit lukt me helaas niet en vind daar niks over terug in de handleiding op de Proximus website. Weet iemand hoe dit te doen?

Is er iets geweten wanneer zenders Zoals BBC 1 & 2, Comedy Central,...in HD beschikbaar zullen zijn?

 

Alvast bedankt!


This topic has been closed for comments

14 reacties

Dit zijn punten die hier ook al door anderen aangehaald werden 

Dus zal het afwachten worden wat er nog allemaal zal aangepast worden.

NB: Android TV decoder (V7 decoder) deze is officieel ook nog in testfase. Het einde van de testperiode is voorzien op 26 oktober (onder voorbehoud). 

opnames op lange termijn bewaren (voor 3 jaar) is bij al de andere decoders wel mogelijk, dus zal dit in de toekomst voor de v7 ook wel in orde moeten komen, de totale duur aan opnames, zou zelf naar het schijn voor de v7 groter worden.

V7 decoder Geluid aanpassen

Je kan dit aanpassen door op je afstandsbediening de knoppen “sub” en “volume+” tegelijkertijd in te duwen.
Rechts bovenaan uw scherm zal je dan het Android volume zien dat je zo kan aanpassen.
NB: sub en volume- eerst doen, en dan terug sub en volume+ kan blijkbaar soms nodig zijn om het volume op volume 20 te kunnen zetten.

Idem hier : decoder een weekje in gebruik, en heb al heimwee naar de V5.  De programmagids is inderdaad totaal onoverzichtelijk en niet werkbaar.  In de beelden van opnames lijkt er een soort ‘lag’ te zitten, erg onplezierig om naar te kijken.  Ik stelde ook al vast dat het volume van de receiver een 10 posities hoger moet gezet worden dan voorheen.  Net de truc hierboven eens geprobeerd, maar rechts bovenaan mijn scherm verschijnt er niets.

De grote vraag is natuurlijk wanneer Pro⌘imus deze bekende bugs zal kunnen oplossen via volgende software updates!

Reputatie 1

Ik kan sinds eind vorige week weer niet “zien” welke afleveringen ik al gekeken had of deels gekeken had. Enorm frustrerend, meerdere zaken opstarten, tergend lang klooien met die fast forward. Lijkt alsoft de decoder er op achteruit gaat bij mij want ik had niets problemen bij de start (problemen dan, had wel wat ergernissen :p )

mss eens je decoder resetten 

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair  op de voorkant van je decoder ingedrukt houdt. 
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair   op de voorkant van de decoder los.

En eigenlijk zou het mss ook best zijn van eens je bbox te resetten = 20 sec reset knopje achteraan ingedrukt houden en dan pas de V7 resetten als de bbox volledig opgestart is en je terug kunt surfen.

Reputatie 1

Mja, kan ik eens proberen. Maar ben nu na mijn verhuis een vijftal jaar klant bij Proximus en denk dat ik toch wel stilaan genoeg heb van al het gereset. Vorige week nog een brief in de bus gekregen dat Guinnesbook World Records gaat langskomen om het officieel te maken “most decoder resets” ;-)

 

Wat misschien ook nog handig zou zijn qua layout (hopelijk lezen de developers ook soms een forum) is dat je de kleur van de menu kan aanpassen. Want ik begrijp dat paars in het Proximus logo zit, maar qua looks is dat nu ook niet het knapst om te kijken :-). Allee, ik snap het wel. Is beetje zoals anderlecht, paars en het werkt niet zoals het moet xD ^^

Sinds deze maand ook een v7 recorder ontvangen over algemeen zeer fijn toestel  ook aangenaam dat de afstandsbediening wat smaller is, jammer alleen van dat het tv overzicht. Je hebt zo helemaal geen overzicht meer, en kan niets meer in 1 opslagzien. i  onze ogen een achteruitgang .

 

Hopelijk komt de update snel

De V7 in een notedop:

  • Prachtig compact toestel.
  • Energiezuinig.
  • De afstandsbediening is stevig en compact.
  • Je moet per maand 5Eur betalen om versneld vooruit/achteruit te activeren.
  • 4K beeld is heel goed.
  • De software is WAARDELOOS Met stip het slechtst wat ik ook ervaren heb. Ik kan er niets goed over zeggen. Zo vlug mijn vrouw er mee akkoord is smijt ik dit als TV buiten want mijn ergernis groeit dagelijks. TV kijk je om te ontspannen. Ik erger me zo aan de menus / bediening dat ik zelfs geen TV meer kijk.
  • Het overzicht tussen beschikbare TV stations is onbestaande (tenzij de doelgroep 2-jarigen was, dan is het prima gelukt).
  • Ik werk al 48j met TVs, 40j met computers, ik ben altijd techniek adept / freak geweest. Verander de bediening van iets wat ingeburgerd is gewoon niet (maak een nieuwe optie voor wie dat wil, maar geef de mogelijkheid backward compatible te zijn). Waarom wil men in info technologie altijd alles veranderen? Zie je iemand in je auto de gas en rempedaal al omwisselen? Ik dacht het niet.
  • De TV gids trekt op niets. Absoluut slechtst wat ik ooit gezien heb. Als je kon kiezen tussen die huidige preview en een lijst had ik nog een keuze. Nu krijg ik een preview zo groot dat er niets anders te zien is en vergelijking tussen TV stations gewoon niet mogelijk is. Ik heb al aantal maal hierover geklaagd, kreeg zelfs helpdesk aan de lijn. Die zeiden me “we willen de ervaring op tablet, PC, telefoon en TV hetzelfde maken”. De persoon die dat bedacht heeft - ik citeer hier Alex Agnew - “was ook niet het scherpste potlood van de klas”!! Laat die persoon geen nieuwe beslissingen meer nemen! Even geschiedenisles: toen Android 4 uit kwam las ik ooit een review van tablet dat het onzin was een 10” tablet dezelfde indeling te geven van een toenmalige 4.5” telefoon. Ik heb nu een 6.7” telefoon. Leg die eens langs een 65” TV? Verschil gezien in afmetingen of dringt het nog steeds niet door?? ABSURD is hier een understatement. Het maakt dat je een TV hebt met een TV gids en je moet op je computer gaan kijken om te weten wat er op TV is. Onze TV heeft wel ingebouwde browser, maar URL typen met afstandsbediening is nog zoiets….
  • Als je een opname bekijkt via 7 dagen terug die je ook via opname instelling recorded had, wordt dit als 2 aparte weergaves getoond in je historiek. Waar het systeem slim kon zijn, is het dat niet. Net dit moet als 1 weergave gezien worden.
  • Je krijgt van vanalles  “Kijk verder”. Het is niet omdat ik 3 minuten naar iets kijk uit nieuwsgierigheid dat ik daarom dat hele programma verder wil zien. En overal kom je dit soort waardeloze / storende links tegen en overal is die preview weergave zo groot dat de mensen van het dorp achter ons het mee zouden kunnen lezen. Denken ze bij Proximus dat ik blind ben of wat?!
  • Ik heb in de laatste 4 dagen dat ik er mee werkte 3x meegemaakt dat ik even iets bekeek, dan stopte of TV afzette. Zette ik het ding terug aan, moet ik ineens vanaf begin herbekijken. Of nog erger: je hebt programma X ingesteld voor opname en als je dat herbekijkt krijg je een ander programma.

Nog wat miskleunen aan de V7 software (voor zover het geen miskleun is van begin tot einde):

  • Je record een programma en speelt dat later af. Bij het afspelen is er op het einde nog ‘overloop’ naar volgende programma (wat je niet interesseert). Dus je selecteert de video opnieuw (die blijft ondertussen verder afspelen) en selecteert “Verwijderen”. Zelfs dan blijft het verder afspelen, al heb je dat deleted. Ik begrijp dat het ding eigenlijk een video streamt en dat die niet weg is. Maar delete hoort minstens beschouwd te worden als “stop”. En je bent niet van de mizerie af. Je moet nl 10 minuten liggen rommelen om terug een TV zender actief te krijgen. Mijn vrouw begint zich nu dus ook aan die rommelsoftware te ergeren want ik laat het ding al helemaal links liggen. Om Alex Agnew 2de keer te citeren: die software “trekt op geen hol.
  • Vandaag, met nog geen 10 dagen na activatie, start de software niet meer op zonder volledig uit te schakelen. De hardware blijkt dan weer heel goed te zijn, want er is fysieke aan/uit knop om dat te doen. Proximus laat hier nogmaals zien dat bijna perfecte hardware compleet naar de haaien geholpen kan worden met rommelsoftware  Als ik terugkijk op mijn 36j die ik werk in elektronica industrie: ik ben fier dat ik nooit zo’n afschuwelijk misbaksel geprogrammeerd heb als dit.

Ik wacht inderdaad ook nog altijd af en blijf voorlopig bij mijn V5c tot alles van de V7 meer op punt staat, al moet ik wel toegeven en vaststellen dat er minder en minder klachten komen omtrent de V7 TV-box.

Om de software nog wat meer te “bejubelen”: in de ~3 weken dat we die box hebben, heeft die al 3x niet opgestart vanuit standby. Volledig af moeten zetten. Vandaag start ‘m wel op, maar reageert niet op de remote. Dus weer helemaal moeten afzetten….

Kan men die rommel eigenlijk omruilen voor een V6 box?

 

Dat werd inderdaad al gedaan, dus afwachten tot een prox forummedewerker je morgen hierbij verder helpt en daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten, die niet in de andere velden past.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen morgen.  

Reputatie 1
Badge

Idem hier : decoder een weekje in gebruik, en heb al heimwee naar de V5.  De programmagids is inderdaad totaal onoverzichtelijk en niet werkbaar.  In de beelden van opnames lijkt er een soort ‘lag’ te zitten, erg onplezierig om naar te kijken.  Ik stelde ook al vast dat het volume van de receiver een 10 posities hoger moet gezet worden dan voorheen.  Net de truc hierboven eens geprobeerd, maar rechts bovenaan mijn scherm verschijnt er niets.

Bij mij verscheen daar ook niets, en zoals je zei trekt die gids op niets. Ik hoop dat dit niet al te lang meer duurt eer dat terug een normale horizontale zendergids word waar doorheen je kan scrollen en gewoon naar beneden kan gaan naar andere programma’s. Zoals bij andere operators. Ik versta ook niet waarom ze nog geen jaar geleden deze gids hebben genomen, als ze vroeger altijd met die andere gidsen hebben gewerkt. Wel tientallen varianten, onder Belgacom-Proximus, maar ten minste gidsen waar mensen over tevreden waren, enkel met dezelfde fouten er op als nu dat er bv verkeerde inhoud werd weergegeven. maar op deze  staat op nr 37 bv die gids ineens 7 dagen verder. En moet je steeds die knop op je decoder indrukken en later na een tijd weer induwen om dat euvel op te lossen en dat is normaal niet nodig. Dus ik zeg het nogmaals als dit hier nog lang gaat duren stap ik terug over naar Telenet, daar zien ze mij graag komen en neem ik enkel een basispakket  met gsm en internet. En ik zie tv met mijn dreambox.

Klantendienst Proximus is wel behulpzaam: mijn V7 gaat terug en ik krijg een V5 in de plaats. Spijtig voor de hardware, want die is echt prachtig. Maar de V7 programmagids & software (al opgelopen tot 7x blijven hangen bij opstarten in ~4 weken dat ik die heb) kwamen me echt de keel uit.

Zonder deze switch zou de overstap naar een andere provider niet lang meer geduurd hebben.